Purtatorul de cuvant al Parchetului german, Christoph Kumpa, a precizat intr-o conferinta de presa la Dusseldorf ca Lubitz, in varsta de 27 de ani, nu a primit tratament recent. "Copilotul a fost la psihoterapie, inainte de a-si lua licenta de pilot. La vremea aceea, a fost tratat de un psihoterapeut pentru ceea ce a fost documentat drept (tendinte) suicidare", a afirmat Kumpa. "De atunci si pana in prezent (...), au fost cateva vizite la doctori si am descoperit, asa cum am comunicat deja, dovezi ca doctorii l-au calificat inapt pentru lucru si zbor. Dar aceste documente nu arata vreo tendinta suicidara sau de comportament agresiv fata de alte persoane", a adaugat purtatorul de cuvant, scrie Mediafax.

Copilotul este suspectat ca a provocat intentionat prabusirea avionului Airbus A320 al companiei Germanwings, marti dimineata, intr-o zona muntoasa din sud-estul Frantei. Aeronava, avand la bord 144 de pasageri si sase membri ai echipajului, a cazut in zona Barcelonnette, situata in provincia Haute Provence. Kumpa a mai declarat ca anchetatorii nu au gasit nici un indiciu privind motivele copilotului si niciun semn referitor la o boala fizica. El a adaugat de asemenea ca deocamdata nu exista dovezi ca Lubitz ar fi spus ceva anterior despre ce avea de gand sa faca. Oficialii francezi au declarat anterior ca inregistrarile vocilor realizate de una dintre cutiile negre ale avionului arata ca Andreas Lubitz, copilotul in varsta de 27 de ani, l-a incuiat pe capitan in afara carlingii si a prabusit in mod deliberat zborul 4U 9525, care se deplasa pe ruta Barcelona-Duesseldorf.

In timpul perchezitiilor la domiciliul lui Lubitz din Dusseldorf, politistii au gasit medicamente folosite la tratarea bolilor psihice.
Potrivit presei germane, tanarul s-a confruntat cu un episod depresiv major in 2009 si se afla sub observatia unor medici neurologi si psihiatri. Anchetatorii care au efectuat perchezitii la domiciile acestuia au descoperit ca Lubitz avea concediu medical inclusiv pentru ziua in care a avut loc tragedia. Fosta prietena a copilotului a afirmat intr-un interviu publicat sambata ca acesta i-a spus ca intr-o zi "toata lumea ii va cunoaste numele". "Intr-o zi voi face ceva care va schimba tot sistemul si toata lumea imi va cunoaste numele si isi va aminti de mine", ar fi spus Lubitz.

Un pilot olandez avertizase asupra riscului reprezentat de cabinele de pilotaj blindate

Un pilot olandez atrasese atentia, in urma cu doua luni, asupra riscului reprezentat de usile blindate ale carlingei cu care sunt dotate avioanele comerciale dupa atentatele din 11 septembrie 2001, informeaza ziarul Liberation. "Date fiind usile blindate extrasecurizate, nu este greu ca un pilot sa isi impiedice colegul sa intre in carlinga", scria acum doua luni Jan Cocheret, pilotul companiei Emirates. "Este suficient sa astepte ca un coleg sa mearga pentru a-si satisface o nevoie naturala pentru a nu-i mai deschide niciodata usa", avertiza pilotul olandez.

Dupa atentatele din 11 septembrie 2001, "ma intreb frecvent cine este alaturi de mine in cabina? Daca i se intampla ceva teribil in viata si nu poate depasi situatia?! Sper ca dupa o pauza de mers la baie nu ma voi trezi in fata unei usi blocate", adauga pilotul. "Este bine si frumos ca se poate intra in carlinga cu un cod secret, dar, daca persoana aflata in interior dezactiveaza aceasta optiune, nu se mai poate face nimic altceva decat sa te asezi pe scaun cu pasagerii si sa astepti ce se va intampla", spunea Jan Cocheret. Companiile aeriene din intreaga lume au inceput sa modifice procedurile de zbor, impunand regula prezentei permanente a doua persoane in cabina pilotilor, dupa aparenta prabusire intentionata de catre copilot a avionului Germanwings.