Evenimentele neplacute din ultimul an, din Turcia in special, dar si din alte destinatii turistice europene, i-au determinat pe unii turisti sa apeleze la ofertele last minute, care au crescut cu 25% in acest an, conform News.ro.

Turcia, inlocuita de oferte last minute catre Grecia, Spania sau Portugalia

Iar daca, in anii trecuti, Turcia domina toate topurile vacantelor estivale, anul acesta o parte dintre turistii care aveau in plan sa isi petreaca vacanta de vara pe litoralul turcesc au renuntat si au migrat catre oferte de ultima ora in Grecia, Spania sau Portugalia.

De asemenea, datele companiei mai arata ca, in continuare, peste 40% dintre cei care cumpara online pachete de vacante opteaza pentru last minute. In cazul Paravion, cereri pentru last minute exista in continuare, si, chiar daca agentia nu mai gaseste disponibilitate pe datele solicitate de clienti, vine in ajutorul acestora cu perioade alternative de calatorie.

”Anul acesta am observat o crestere substantiala a cererii pentru oferte last minute, in special in ultimele luni. Desi, intr-adevar, Turcia a inceput sa fie inlocuita cu destinatii din Grecia, Spania si Portugalia, Antalya ramane in preferintele turistilor”, declara directorul general al Paravion, Remus Visan.


Cele mai cautate destinatii estivale last minute sunt, anul acesta, Zakynthos, Mykonos, Lefkada, Rhodos, Skiathos, Mallorca, majoritatea dorite de turistii de pana in 35 de ani. Cei cu varste cuprinse intre 35 si 50 de ani, aleg cu precadere Creta, Corfu, Thassos si Antalya.
Iar daca cei mai tineri aloca un buget mediu de circa 700 euro, suficient pentru transport cu avionul dus-intors, cazare cu demipensiune sau all inclusive pentru 2 persoane, seniorii cheltuiesc, in medie, 800 euro pentru o vacanta in doi cu aceleasi facilitati incluse, potrvit sursei citate.

Anul acesta, circa 20% din pachetele last minute comercializate de agentie au fost achizitionate de turistii romani cu varste intre 35 si 50 de ani. Agentia de turism online Paravion este prezenta pe piata europeana de turism in mai multe tari, intre care Marea Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru. Compania activeaza din 2015 si in Turcia, sub brandul Bavul.com, achizitionat de la compania de telefonie mobila Turkcell.

Anul trecut, compania a avut venituri de 46 milioane euro in Romania si 21 milioane euro in Turcia.

Sursa foto: gpointstudio / Shutterstock mangojuicy/ Shutterstock