Astfel, prima aeronava se va duce catre Timisoara, a zecea baza operationala a operatorului aerian, si a treia din Romania, ce va fi deschisa la 15 februarie 2009, in urma unei investitii estimata de companie la peste 100 mil euro. Cursele cu plecare din Timisoara vor fi catre Londra, Dortmund, Roma, Milano, Venetia, Barcelona, Paris si Valencia.

“De asemenea, Wizz Air isi va extinde operatiunile in Bucuresti printr-o noua aeronava ce va opera de pe Aeroportul Baneasa, care va fi cea de-a treia aeronava Airbus A320 alocata bazei operationale din Baneasa. Aceasta noua aeronava ne va permite cresterea frecventei zborurilor pe rutele deja existente, dar si lansarea de curse catre noi destinatii, precum Paris, Madrid si Bologna, incepand cu martie 2009”, a declarat Natasha Kazmer (foto), Corporate Communication & Public Affairs Manager al companiei. De o a treia aeronava va beneficia baza operationala de la Cluj-Napoca incepand de la 1 mai 2009.

Privitor la introducerea de noi curse,
reprezentantul Wizz Air a declarat: “Wizz Air va lansa 15 noi rute in urmatoarele sase luni, in acelasi timp urmand sa suplimentam si numarul curselor saptamanale pe rutrele deja existente.

Daca in viitorul apropiat strategeia Wizz Air este construita in jurul bazelor operationale din Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca, reprezentantul companiei nu a exclus o eventuala colaborare si cu alte aeroporturi din Romania.

”Nu este aeroport din Romania cu care sa nu fim in discutii
in prezent si luam foarte in serios si o extindere a zborurilor in zona Moldovei, unde este inca potential foarte mare”, spune aceasta. Chiar daca pe timpul iernii operatorul aerian cu tarife scazute a suspendat zborul intern Bucuresti - Cluj-Napoca, compania nu exclude si o eventuala dezvoltare a rutelor interne in Romania, pe viitor.

“Atunci cand decidem introducerea de noi rute luam in calcul urmatorii factori: potentialul rutei respective, suportul oferit de autoritatile locale, precum si potentialul de business al destinatiei respective”, a mai afirmat Natasha Kazmer.

Atat din punctul de vedere al numarului de pasageri,
veniturilor, bazelor operationale si numarului de aeronave alocate, Romania este a doua tara ca importanta pentru Wizz Air, dupa Polonia. “Anul acesta estimam ca vom transporta circa 950.000 de pasageri in/catre Romania, anul viitor numarul estimat este de 1,7 mil de persoane, iar in 2010 preconizam ca numarul acestora va ajunge la 2,5 mil euro”, este de parere aceasta.

Citeste si:

In ceea ce priveste cifra de afaceri a companiei, cresterile sunt semnificative.” Pentru 2008 estimam o cifra de afaceri de peste 70 mil. euro, Romania reprezentand nu mai putin de 20% din veniturile totale ale Wizz Air”, mai afirma reprezentanta companiei. Cursele Wizz Air din/ catre Romania au un grad de ocupare de 85%, iar in lunile de vara acesta poate ajunge si pana la 95%.

Scopul acestei strategii de extindere pe piata din Romania este unul singur: Wizz Air vizeaza cea mai mare cota de piata din Romania. “Aceasta extindere reprezinta un pas important in efortul nostru de a obtine si a sustine pozitia de lider de piata in Romania”, declara acestia, care sustin ca in prezent cota Wizz Air pe piata locala este de 31%.

“Anul trecut primele trei locuri erau detinute de Blue Air (31%), Wizz Air (21%) si My Air (17%), in octombrie 2008 lucrurile sunt putin diferite: Blue Air ramne lider cu 35%, urmat de Wizz Air care a crescut 10%, pana la o cota de 31%, in timp ce My Air a scazut pana la 13%”, explica Natasha Kazmer.

In ciuda acestor previziuni optimiste, Wizz Air ocupa un loc fruntas in topul low cost-urilor cu cele mai mari intarzieri, 95% din zboruruile companiei inregistrand intarzieri de mai putin de o ora, in timp ce 5% din zboruri au intarzieri de peste o ora.

Wizz Air a intrat pe piata din Romania in iulie 2006
si a stabilit baza operationala din Bucuresti in iunie 2007 si in Cluj, in mai 2008. Cea de-a treia baza va fi deschisa la Timisoara in februarie 2009. In prezent, compania ofera zboruri pe 24 rute, catre 10 orase din Bucuresti, Cluj, Targu-Mures si Timisoara.