"Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) s-ar putea derula mai rapid decat este prevazut in actele normative existente, prevede un proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului", a declarat directorul de comunicare al aeroportului, care sustine ca este vorba de constructia noua a terminalului dintre cele doua piste.

Astfel, potrivit lui Iordache, orice posibilitati si masuri de accelerare a implementarii Programului strategic vor fi acceptate, daca acestea sunt de natura a conduce la realizarea lucrarilor incluse in program inainte de termenele prevazute, in conditiile legii. Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB a fost enuntat prin Ordonanta de Guvern 64/1999, alte acte conexe venind ulterior sa aduca clarificari privind masurile prealabile necesar a fi luate sau privind modificarea termenelor pentru anumite etape.

"Previziunile de trafic pentru anii 2010-2020 sunt mult mai exacte azi decat puteau fi in 1999 deoarece elaborarea si aprobarea Studiilor de Fezabilitate, aflate in curs de executie, si care vor fi gata pana la sfarsitul anului 2008, aprobarea Planului Urbanistic Zonal, de asemenea, in curs de execute, au condus la necesitatea modificarii unor termeni" a precizat Iordache, citat de NewsIn.

Citeste si:

In ceea ce priveste demararea efectiva a lucrarilor la noul terminal al aeroportului (in fapt la primul din cele patru module de terminal, fiecare cu o capacitate de cinci milioane pasageri/an), aceasta este programata pentru 1 ianuarie 2011, adica imediat dupa finalizarea lucrarilor din faza actuala de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare (Faza a III-a).

De asemenea, reprezentantii aeroportului Otopeni considera ca ritmul de derulare al acestor lucrari va fi corelat direct cu cresterea de trafic, mentinandu-se un echilibru permanent intre capacitatile disponibile si trafic, astfel incat sa fie evitata atat situatia in care terminalele ar deveni aglomerate – si implicit sa scada nivelul serviciilor – cat si situatia in care o parte semnificativa din infrastructura ar fi finalizata dar neutilizata, ceea ce ar conduce la costuri de exploatare crescute.

Iordache a mai subliniat ca pana la 31 decembrie 2010 este programata extinderea actualului terminal prin marire de capacitate, iar pe toata perioada derularii lucrarilor aeroportul Otopeni nu va fi inchis acestea facandu-se concomitent cu traficul.