"Am ales sa ne comparam cu cele mai bune aeroporturi din lume si cu aeroporturi de marime comparabila, respectiv o capacitate de cinci milioane de pasageri pe an, pentru a vedea cu precizie unde ne situam si unde mai avem de imbunatatit", a declarat directorul de calitate al AIHCB, Valentin Iordache, citat de NewsIn.

Conform studiului ACI, la care au participat 125 de aeroporturi din lume, aeroportul International Henri Coanda Bucuresti devanseaza, in aprecierea pasagerilor, aeroporturi precum Londra, Paris, Roma, Fumicino, Frankfurt, Milano, Malpensa, la mai multe capitole privind calitatea serviciilor.

Potrivit directorului de calitate al Aeroportului Otopeni, ACI a asigurat totala transparenta si totodata garantia unui studiu independent si obiectiv. La capitole precum meticulozitate si atentie in efectuarea controlului de siguranta, timp de asteptare pentru controlul de securitate si sentimentul de siguranta si securitate in aeroport, AIHCB se claseaza inaintea unor aeroporturi precum Paris, Londra, Bruxelles, Madrid, Frankfurt si Milano.

Cercetarea a fost efectuata pe baza raspunsurilor oferite de catre pasageri in intervalul octombrie-decembrie 2008. Programul a oferit posibilitatea efectuarii unor comparatii intre diferitre aeroporturi, precum si identificarea unor solutii aplicabile pentru a accede in topul aprecierii pasagerilor privind calitatea serviciilor oferite.

Colectarea datelor in aeroportul Otopeni s-a efectuat de catre operatori independenti, respectiv studenti ai Facultatii de Inginerie Aerospatiala din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, iar Consiliul International al Aeroporturilor a realizat interpretarea datelor.