Comentarii pe articolul Dacia: Reducerea taxei de inmatriculare ne-ar taia la jumatate vanzarile in tara


Citind printre randuri

Alexandru Anitei la 19 Decembrie 2007, ora 03:26
Citind printre randuri
1. In special considerand sursa stirea este calculat alarmista. Nu vanzarile se vor injumatati ci profiturile. Vor trebui sa micsoreze preturile sau sa mareasca calitatea. Nu vad nimic rau in asta.
2. Se mentioneaza ca exista 1.6mil de masini mai vechi de 15 ani in Romania. Majoritatea Dacii probabil. Taxa de prima inmatriculare nu le afecteaza cu nimic.
3. Masinile de mai sus cica polueaza cat 80mil de masini noi. Asta daca ar merge cat 80mil de masini noi. Insa cum orice proprietar de masina din <1993 stie, masinile vechi nu sunt atat de fiabile, nu te plimbi toata ziua, sunt tinute doar pt. drumuri absolut necesare. Asadar o taxa ecologica ar fi doar corecta daca s-ar lua in considerare si kilometrajul.
4. Concurenta directa a Daciilor sunt masinile de clasa mica si mijlocie care costa cam 4-7000E. Adica cam cele din 2000-2002. Pt. acestea taxa la valoarea actuala este intr-adevar prohibitiva, 1-2000E. Dar cine le cumpara? Oamenii cu salarii mici. Deci taxa de prima inmatriculare e o taxa pe saracie.
Avand in vedere cele de mai sus, nu pot decat sa trag concluzia ca pe langa faptul ca este ilegala, taxa de prima inmatriculare este protectionista, ineficienta si inechitabila!
Valentin Predan la 19 Decembrie 2007, ora 11:52
De acord ca trebuie citit printre randuri.
Ma intreb daca propunerea 3, referitoare la stabilirea taxei functie de nivel depoluare, nivel co2, si cilindree a celor de la Dacia ii avantajeaza.
Propunera 1 ar trebui sustinuta si incurajata de guvern.
Pe langa interesele pur economice ale producatorilor si importatorilor din ro mai am o problema fundamentala si anume:
"pe ce se duce taxa asta de mediu?"
eu personal as finanta strict innoirea parcului auto; as extinde operatiunea rabla.
v
ps; ah... si apoi ramane problema autostrazilor cam scumpe si inexistente din romania; poate o sa se discute si chestia asta serios odata si odata
Daniel Avram la 19 Decembrie 2007, ora 11:55
Daca tot suntem o economie de piata functionala, care e motivul pt care sunt speriati domnii de la Dacia Pitesti si alti importatori de "stifturi" . Acum vedem adevaratii interesati de mentinerea taxei, deranjati fiind de concureta libera pe piata auto, eliminarea taxei ar arata valoarea reala a pietei.
Tibirean Iulian la 20 Decembrie 2007, ora 20:57
Domnilor de la Renault... la sfarsitul lui 2006 inca mai aveati in vanzare Logan nou cu norme euro 3...de ce...daca tinet atat de mult la mediu...sunteti de o nesimtire crasa ...si asa va pierdeti clientii...romanii nu sunt prosti...vad ce faceti si va vor sanctiona necumparand masina pe care o produceti... schimbati-va mentalitatea ...si nu ganditi doar la profit mare pe termen scurt ...
Valentin Nicolae la 23 Decembrie 2007, ora 00:00
Incurajarea taxei de prima inmatriculare este o aberatie, mai nou se pare ca va fi taxa de mediu
nu prea inteleg cum ieftinirea masinii duce la scaderea vanzarii!!??
Bogdan B la 7 Aprilie 2008, ora 10:24
La noi companiile vin fara o strategie pe viitor indelungat, doar sa obtina profit rapid... dar vanzarile Dacia nu depind doar de piata din Romania...Sunt de acord ar trebui mentinuta taxa de mediu cu conditia ca banii sa fie investiti in tehnologii noi. De exemplu ar pute fi dezvoltat cu acesti bani un proiect pentru producerea de biodiesel, bioetanol, combustibili ecologici si implementarea lor in piata.Avem tot ce ne trebuie sa producem acesti combustibili doar sa vrem...

  Inapoi la articolul Dacia: Reducerea taxei de inmatriculare ne-ar taia la jumatate vanzarile in tara

Setari Cookie-uri