Comentarii pe articolul Masuri fundamentale pe timp de criza


De ce nu au succes eforturile de reducere a costurilor

Neacsu Gabriela la 7 Aprilie 2009, ora 18:34
Pentru ca se compara mere cu pere, ca sa ne dea ...portocale .Si mai cred ca toata lumea presei de afaceri, ocoleste esenta problemei : care parte din costuri trebuie redusa si ale cui ? De ce ale mele si nu ale lor? Structura economiei mondiale arata acum ca un caleidoscop spart...Atata timp cat problema calculatiei costurilor este o problema interna a oricarui management, nedestinata publicitatii si nu exista nici macar o norma, formula, algoritm, structura (oricum i-ai zice) legiferata ori, macar standardizata...asa va fi (asta daca ne legam numai de costuri). Din pacate, intro afacere unul va castiga ( istetul) iar celalalt (neatentul) va pierde. "Afacerea echitabila" este o contradictie in termeni.
Marius Maxim la 7 Aprilie 2009, ora 21:30
nu are sens ideea de standardizare iar, de legiferare, nici atat a "calculatiei costurilor". dar exista metode mai bune si mai proaste. exista abordari care se recomanda si care sunt contraindicate.

de exemplu, este absolut contraindicata abordarea de tip "calculatia costurilor" pe care de obicei o fac niste contabili. managerii care lasa costingul pe mana unor contabili sunt niste inocenti si nu au ce cauta in business-ul mare.

pe de alta parte, cand vorbim de costing trebuie sa avem in vedere controllingul de costuri, pentru ca este esential sa iti planifici costurile si sa compari realizarile cu planificarea in mod consecvent, coerent si continuu avand la dispozitie un sistem integrat de gestiune care ofera informatie de contabilitate manageriala in timp real.

iar metoda care este foarte aproape de adevar este "activity based costing" pe care foarte putini o inteleg si mai putini o aplica.
Marius Maxim la 8 Aprilie 2009, ora 00:20
operatorul ala al vostru e tare ciudat. cine i-a dat putere de decizie? ba lasa comentariul ba-l scoate. i-am pus un raspuns interesant gabrielei, a aparut si apoi a disparut. ce credeti ca faceti voi acolo? daca operatorul nu pricepe nimic din comentariu il cenzureaza pur si simplu, sau ce criterii foloseste?
Butiuc Maricel la 8 Aprilie 2009, ora 09:08
Suntem in faza in care toti actorii din piata ar trebui sa-si analizeze adevaratele costuri, si sa stabileasca un pret corect pe intreg lantul de formare a pretului unui produs.Cred ca pentru inceput trebuie sa acceptam un pret al produsului sau serviciilor la un nivele al beneficiului de maxim 25 - 30 %.Daca vom folosi in continuare adaosuri de 200%, sau tarife la prestari servicii care sa ne imbogateasca peste noapte, nu o sa reusim sa depasim "criza".Trebuie sa relansam economia plecand de la alt nivel de preturi, care sa exprime decenta in preturi si adaosuri.Trebuie eliminate verigile intermediare din lantul de distributie.Majoritatea preturilor au crescut datorita adaosurilor puse de intermediari care nu aduc nimic in valoare adaugata la produsul respectiv dar maresc pretul.

  Inapoi la articolul Masuri fundamentale pe timp de criza

Setari Cookie-uri