Comentarii pe articolul T. Moradpour, PepsiCo: Agentiile din Romania nu ar fi in stare sa concureze cu centrele din New York sau Londra


dupa razboi, multi viteji....

Catalin Lascu la 18 Mai 2008, ora 10:22
dupa razboi, multi viteji....
...ca-n bancul acela: "fie ce-o fi, pe-asta tot o comentez!"

Thomas omite sa spuna ca la inceputurile carierei sale de director european, Romania i-a aratat calea succesului in cola in general si no-sugar cola in special... si ca i-a luat o vreme sa inteleaga strategia romaneasca, mult diferita de cea clasica, mai ales in no-sugar..., si mai ales in privinta dualismului Pepsi Max-Light in Romania, pozitionat diferit de restul lumii (si din pacate uitat in ultimii doi ani, se pare)...nu mai vorbesc de succesul Pepsi Twist pe care cred ca nu l-a inteles niciodata

va reamintesc, Romania a fost prima si singura tara DIN LUME, in care Pepsi, plecand de la 1:5 si cola share minor, a luat conducerea pe cola in 6 ani, ce-i drept temporar, dar am dovedit ca se poate si Pepsi a ramas acolo in prima linie...si s-a putut tocmai fiindca nu ne-am luat dupa altii si n-am asteptat sa crestem in etapele clasice indicate de la centru...am mers pe o strategie proprie, unica, rasturnand paradigma rosului dominant, crescand cu 40% in medie pe an, 6 ani la rand si punand in opera truismul adanc emis acum, dupa razboi : "trebuie sa crestem mai repede decat Coca-Cola"...apropos, asta in vreme ce acum, liderul local zice la gazeta, derutand propria organizatie: "noi nu ne-am propus sa fim numarul 1" (!?!)

in ce priveste comparatia cu agentiile din New York, probabil are dreptate...sunt mai experimentate desigur,...dar personal cred ca este doar o alta paradigma de shimbat...si foarte relativa atata vreme cat din ecuatie , de partea Romaniei, lipsesc doua elemente esentiale: buget + incredere acordata agentiei locale de clientul respectiv ...vedeti pe cineva "de la centru" riscandu-si jobul si semnand curajos un buget de N mil. $ ca sa faca un spot global sau macar european, la Bucuresti?...dar sunteti de acord ca s-ar putea face, daca s-ar pune problema, si ar exista curaj = semnatura + buget?

a bon entendeur, salut !

  Inapoi la articolul T. Moradpour, PepsiCo: Agentiile din Romania nu ar fi in stare sa concureze cu centrele din New York sau Londra