Comentarii pe articolul Topul evenimentelor de urmarit pe piata constructiilor in 2010


strategia infrastructurii romanesti : limitata in gandire si executie

Ionutjfk la 7 Ianuarie 2010, ora 04:51
Cand se vorbeste de infrastructura in Romania , se vorbeste in stereotip de AUTOSTRAZI !
De ce ? Pt ca atat poate sa gandeasca guvernul si media !
Infrastrucutura mai inseamna si drumuri nationale si drumuri judetene, si strazi si trotuare.
Podurile sunt lucrari de anvergura cu un rol bine determinat in realitatea economica !
Caile ferate ...?! Nu va spun nimic ? Sunt trenuri de mare viteza care sunt in stadiu de executie si a caror viteza va atinge aprox. 600 km/h. Trenurile care sunt in functiune de zeci de ani cu viteze de peste 250 km/h sunt deja depasite, iar cele de 400 km/h au inceput inca din 2009 sa ruleze pe calea ferata !
De trenurile pe Sistem de Levitatie Magnetica s-a auzit / s-a vorbit in Guvernul Romaniei ! Sunt in functiune in diverse tari din lumea asta, prea mare si prea de neinteles pentru multi dintre noi!
Extinderea Metroului in Bucuresti dar si introducerea acestui tip de transport in marile orase ale tarii !
Aeroporturi moderne cu terminale utilate conform ultimelor tehnologii sunt inaugurate sau in stadiu de constructie in fiecare din ultimii ani !
Modernizarea terminalelor portuare , atat a celor de pasageri cat si a celor industriale, impreuna cu redesenarea bazinelor portuare, un alt subiect de infrastructura!
In fiecare an suntem in prag de inundatii !
Consolidarea si dragarea malurilor si albiilor raurilor : o tema de proiect pt guvern si mediul de business autohton !
Modernizarea retelei nationale de apa potabila si a celei de canalizare , plus a statiilor de filtrare si depoluare/ tratare a apei !!!
Industria energetica a Romaniei ar avea o sansa in plus prin realizarea unui program de modernizare a hidrocentralelor, creeare de centre de productie a energiei verzi !
Toate acestea le vad, le traiesc zi de zi, in alte tari unde muncesc si am incetat sa ma mai intreb de ce Romania nu se aliniaza la cursul modernizarii pt ca motivul / scuza s-a afisat de la sine, dupa douazeci de ani de capiatlism romanesc, e adevarat ca si ajutorul mass-media a contat : SUNTEM LIMITATI IN GANDIRE ECONOMICA SI POLITICA, EXEMPLE ALE UNEI MENTALITATI INCHISE PROTEJATA DE TRAUME SI PREJUDECATI, FARA UN PRAGMATIC FLER AL LIBEREI INITIATIVE, AL PROFITULUI SI AL ACTIUNII ECONOMICE IMEDIATE ! NU SUNTEM AUTODIDACTI SI REFUZAM SA-I ASCULTAM PE DETINATORII SUCCESULUI !
Peste cincizeci de ani, poate, datorita schimbului de experienta, pe care tinerii de azi care isi fac studiile si isi construiesc carierele de inceput in mediile universitare si economice de traditie , sa inregistram un real salt !
Pana atunci o ne multumeasca guvernul roman in proportie de 42.3 km pe mandat si cred ca mare parte din noi o sa fim satisfacuti !
Prea mult cred ca ne-ar speria si ne-ar cadea greu la stomac !

P.S. Sistemul de Sanatate si Telecomunicatii inseamna tot infrastructura!
Ce proiecte avem pe Educatie (in afara de dat afara profesori de la catedra), in Armata , etc.
Ce facem cu Agricultura ?
Ce facem cu Industria ?
Care sunt oameni care fac proiectele ?
Sunt de noat zece sau de nota cinci ca experienta ?

  Inapoi la articolul Topul evenimentelor de urmarit pe piata constructiilor in 2010

Setari Cookie-uri