Noua era a promovarii online. Cum oferi consumatorului exact ce il intereseaza

Stiti care e perioada din an in care trebuie sa va feriti cu si mai multa ardoare de raceala? Sau cand sunt cele mai mari sanse ca un virus gripal sa apara in Romania? Ei bine, Google stie.

In 2008, Google a lansat un serviciu web numit Flu Trends. Ce credeti ca face? Probabil ati intuit deja. Daca intr-o perioada din an creste volumul de cautari pe simptome ale gripei intr-un oras, atunci sansele unei epidemii in acea zona sunt mai mari. Prin Flu Trends, Google afiseaza aceste trenduri ale racelii aproape in timp real. Iar ce este cel mai interesant este ca, facand o comparatie cu institutiile de stat din domeniu care au acelasi obiectiv, gigantul ne ofera previziunile mai repede.

Cand folosim Google cautam de multe ori solutia unei probleme. Iar increderea pe care o avem in acest motor de cautare este uriasa. Ganditi-va cat de variate sunt cautarile noastre. Astazi cautam un sfat, maine o adresa, peste o saptamana un hotel intr-un oras, peste o luna o masina si detalii despre achizitia unui credit, iar peste un an un apartament. Toate aceste decizii pe care urmeaza sa le luam pot porni de la cautari pe Google. Si sunt doar cateva.

Oamenii au nevoi in mod constant. Iar aceste nevoi sunt impartasite in Google. Un business rezolva nevoi. De aceea, orice afacere trebuie sa-si gaseasca locul in primele rezultate din motorul de cautare. Pentru ca de acolo porneste decizia de cumparare.

Sa luam urmatorul scenariu: Ana este contabila la o firma mare din Timisoara si lucreaza 8 ore pe zi. La ora pranzului, de pe calculatorul de serviciu, cauta pe Google pizza. Tinand cont ca este ora pranzului, iar cautarea se face de pe calculator, cel mai probabil urmeaza sa comande pizza cu livrare la birou. Aceeasi Ana, a doua zi dupa ce iese de la birou, cauta de pe smartphone tot pizza. Tinand cont ca aceasta cautare s-a facut de pe un device mobil si in afara orelor de program, cel mai probabil Ana cauta un restaurant unde sa mearga sa manance.

Observati cum aceeasi cautare intr-un context diferit are nevoie de solutii diferite? Prin Google putem sa afisam reclamele tinand cont de context, in functie de timp, loc si device-ul de unde s-a facut cautarea.

Sa mai luam un scenariu. Cu o luna inainte de concediul de vara, Ana cauta pe Google vacanta ieftina la mare in Grecia. O astfel de cautare descrie o parte din profilul Anei: buget limitat si destinatia Grecia. Din aceasta cautare ne dam seama ca Ana nu este hotarata insa unde anume in Grecia vrea sa mearga. Primul rezultat din Google ar fi acesta:



Aceasta reclama pare a fi solutia problemei pe care o are Ana. Ar trebui sa ii “vanda” pachete de vacanta in Grecia. Mai mult decat atat, ii arata oferte si in cateva destinatii din Grecia.

Ana intra si verifica aceste oferte, insa nu este decisa ce pachet sa aleaga si paraseste site-ul. In drum spre casa, Ana isi foloseste smartphone-ul din tramvai pentru a citi stiri. In timp ce citeste, observa o reclama a site-ului cu vacante vizitat la birou cu mesajul Oferte de vacanta in Grecia, dar il ignora. Seara, inainte de culcare, Ana se uita pe YouTube, impreuna cu sotul ei, la un stand-up comedy. Dupa cateva secunde ii apare un anunt de la acelasi site, cu Oferte de vacanta in Grecia. Isi aduce aminte de site si profita de faptul ca este cu sotul ei pentru a analiza mai pe larg ofertele de vacanta. Dupa ce gasesc o oferta in bugetul lor, Ana suna a doua zi la agentia respectiva si rezerva o vacanta pentru doua persoane in Corfu.

Astfel de scenarii se intampla zilnic in viata noastra, in toate domeniile. Iar un business trebuie sa inteleaga cat mai bine metodele prin care el se poate promova si cum poate ajunge mai usor la potentialii clienti. Daca site-ul a devenit o necesitate pentru un business, promovarea catre persoane interesate de produsul vandut devine a doua.

Despre Ana si alte studii de caz din viata reala
voi vorbi mai pe larg la ecomTIM saptamana aceasta. Daca aveti un business si vreti sa il promovati eficient, va astept sa discutam despre cum putem face acest lucru in noua era Google.

Cristian Ignat, PPC Marketing Manager 2Parale

Cristian Ignat conduce divizia specializata de Pay Per Click din 2Parale, care a inregistrat anul trecut o crestere de trei ori a bugetului de reclame PPC administrat. Cu o experienta de mai bine de 7 ani in marketingul online,Cristian este singurul absolvent din Romania al masterului Pay Per Click de la Market Motive. Portofoliul sau de clienti include companii precum Mobexpert, Provident, Rca-ieftin.ro si F64.

Setari Cookie-uri