Am gandit Iiana ca impletind traditionalul arhaic cu accentele etnice noi. Cred ca modernitatea adecvata se sprijina intotdeauna pe traditie si ca eleganta romaneasca este comuniunea dintre traditional si modern. In plus, credem ca tinutele cu accente etno se vor purta permanent.
A mizat pe portul traditional si acum vinde de 30.000 de euro lunar
/ 01.03.2017In urma cu patru ani, Alina Isakovic, o tanara antreprenoare din domeniul publicitatii, paria pe portul traditional si punea bazele unei afaceri cu ii romanesti. “Nu am plecat de la ideea de a vinde doar ii, ci m-am gandit ca in aceasta criza de identitate vizibila puternic la nivel international, a miza pe portul traditional poate fi un castig”. Si a fost: astazi, Iiana este unul dintre pionerii industriei, fiind printre primele astfel de business-uri. A ramas o referinta in domeniul modei si vinde produse etnice in valoare de 30.000 euro lunar.
Iiana a luat nastere in 2013, cand, pasionata de cultura iei romanesti, Alina incepe sa o considere catalizatorului celui de-al doilea proiect antreprenorial al sau, dupa agentia BTL de implementare promotii pe care o detinea. De altfel, antreprenoarea sustine ca background-ul din industria de advertising i-a fost de mare ajutor in business-ul Iiana.
“Eu provin din zona Gorjului, zona care este renumita pentru modelele deosebite de ii pe care inca le mai fac acolo femeile. Asa ca ia a fost prezenta in viata mea inca din copilarie si am adorat-o tot timpul. Odata cu trecerea anilor, am aprofundat si mai mult acest subiect si am cautat informatii despre ce inseamna <<bluza romaneasca>>, asa cum a denumit-o Matisse in celebrul sau tablou. Nu imi amintesc foarte bine cand a inceput aceasta pasiune, dar am impresia ca am avut-o mereu. Stiu insa ca m-a marcat foarte mult cand am citit memoriile reginei Maria a Romaniei si am inteles, inca o data, cat de importanta este apartenenta la neam si cum portul traditional nu face decat sa intregeasca aceasta apartanenta”, povesteste Alina.