Am gandit Iiana ca impletind traditionalul arhaic cu accentele etnice noi. Cred ca modernitatea adecvata se sprijina intotdeauna pe traditie si ca eleganta romaneasca este comuniunea dintre traditional si modern. In plus, credem ca tinutele cu accente etno se vor purta permanent.

A mizat pe portul traditional si acum vinde de 30.000 de euro lunar

/     01.03.2017

In urma cu patru ani, Alina Isakovic, o tanara antreprenoare din domeniul publicitatii, paria pe portul traditional si punea bazele unei afaceri cu ii romanesti. “Nu am plecat de la ideea de a vinde doar ii, ci m-am gandit ca in aceasta criza de identitate vizibila puternic la nivel international, a miza pe portul traditional poate fi un castig”. Si a fost: astazi, Iiana este unul dintre pionerii industriei, fiind printre primele astfel de business-uri. A ramas o referinta in domeniul modei si vinde produse etnice in valoare de 30.000 euro lunar.

Iiana a luat nastere in 2013, cand, pasionata de cultura iei romanesti, Alina incepe sa o considere catalizatorului celui de-al doilea proiect antreprenorial al sau, dupa agentia BTL de implementare promotii pe care o detinea. De altfel, antreprenoarea sustine ca background-ul din industria de advertising i-a fost de mare ajutor in business-ul Iiana.

“Eu provin din zona Gorjului, zona care este renumita pentru modelele deosebite de ii pe care inca le mai fac acolo femeile. Asa ca ia a fost prezenta in viata mea inca din copilarie si am adorat-o tot timpul. Odata cu trecerea anilor, am aprofundat si mai mult acest subiect si am cautat informatii despre ce inseamna <<bluza romaneasca>>, asa cum a denumit-o Matisse in celebrul sau tablou. Nu imi amintesc foarte bine cand a inceput aceasta pasiune, dar am impresia ca am avut-o mereu. Stiu insa ca m-a marcat foarte mult cand am citit memoriile reginei Maria a Romaniei si am inteles, inca o data, cat de importanta este apartenenta la neam si cum portul traditional nu face decat sa intregeasca aceasta apartanenta”, povesteste Alina.

Frustrat de renovarea locuintei? Doi antreprenori romani vin cu solutia

/     21.02.2017

Renovezi un apartament, vrei sa construiesti o casa si esti nehorarat(a) in ceea ce priveste design-ul? Birocratia iti da batai de cap? Doi romani au gasit o solutie moderna, online – AcademiaDeConstructii.ro este un simulator de constructii si amenajari “care imbina interactivitatea cu gaming-ul si cu educatia”.

Managementul proiectului este asigurat de proprietarii acestuia, Marius Sutu, fost head of digital la Godmother si PBT manager la Arbo Interactive si Dan Tomescu, fost sales director la Misiunea Casa si new business manager la COGEP.

Impreuna, au peste 35 de ani de experienta in media si advertising, dintre care peste 25 de ani de lucru cu companii din piata de materiale de constructii si amenajari. In formula initiala, din proiect a facut parte si Emil Budau, fost director proiecte neconventionale OMD.

Academia de Constructii” (ADC) este un simulator de constructii si amenajari.

Antreprenoarea care transforma baletul in antrenament de fitness

/     14.02.2017

Adelina Neferu aduce o combinatie interesanta pe piata antreprenorilor din Romania – a facut balet 10 ani, a terminat Facultatea de Management Economic, are doua mastere, a construit un site de reduceri (Deals360), pe care l-a vandut dupa 3 ani. Recent, a lansat un studio de baleti atat pentru adulti amatori, cat si pentru copiii care doresc sa faca performanta.

Adelina Neferu are 30 de ani si, in 2015, a deschis “Dance Room”, prin care a dorit sa creeze un spatiu care “sa aduca la lumina artistul din fiecare”, povesteste Adelina.

“La farmecul studioului se adauga si situarea sa speciala in peisajul urban bucurestean, apreciata de cei mai multi cursanti care se bucura de privelistea plina de inspiratie oferita de Ateneul Roman si uneori chiar de acordurile orchestrelor care se pregatesc sa iasa pe scena”.

Tanara a creat cateva discipline noi, care se adreseaza celor ce isi doresc sa foloseasca antrenamentul de balet in primul rand in scop de fitness.

Am vrut sa ofer o alternativa minimalista si creativa la bijuteriile din aur pe care le gasim pe piata din Romania, piata populata preponderent de produse din import, unele dintre ele avand un design nu tocmai modern. In plus, mi-am dorit sa stimulam creativitatea clientilor, oferind posibilitatea dezvoltarii unor produse personalizate pornind de la ideile si gusturile acestora.

Au pus bazele unei afaceri cu bijuterii minimaliste, Minionette

/     08.02.2017

Dupa ce au administrat timp de treisprezece ani o afacere in domeniul uneltelor si echipamentelor pentru bijuterii si ceasornicarii, Cristian si Mihaela Tirca au decis sa-si deschida propriul atelier de bijuterii, manufacturate cu ajutorul tehnologiei 3D. Astfel au creat brandul Minionette, o “alternativa minimalista si creativa la bijuteriile din aur regasite pe piata romaneasca, preponderent importate si unele dintre ele avand un design nu tocmai modern”, dupa cum spune insusi fondatorul.

Cristian Tirca a inceput povestea Minionette impreuna cu sotia sa, Mihaela, la finalul anului 2015. Ambii sunt ingineri politehnisti, insa dupa Revolutie, cand acest domeniu era afectat, Cristian se reorienteaza catre vanzari, unde lucreaza pentru companii multinationale precum Wrigley, unde ajunge sa detina functii de director national de vanzari.

“Experienta capatata si entuziasmul anilor respectivi mi-au dat incredere sa visez la un business propriu. Sesizasem o necesitate pe piata de productie de bijuterii – lipsa unui furnizor national de unelte specifice, care sa raspunda nevoilor din piata”, povesteste Cristian.

Pornind de la acest aspect, lanseaza in urma cu treisprezece ani firma Carrus Expert, un business care se ocupa si in prezent de furnizarea de unelte si echipamente pentru bijutieri si ceasornicari la nivel national. O decada mai tarziu, afla despre oportunitatile oferite de tehnologia 3D in ceea ce priveste manufactura bijuteriilor.

A renuntat la software si hardware pentru un proiect..."geek"

/     31.01.2017

Catalin Jilavu are 35 de ani si a activat mai multi ani in industria vanzarilor hardware de business, dar si in zona de software. Cu toate acestea, proiectul pe care l-a lansat vine ca o solutie pentru cei care cauta idei de cadouri personalizate – Minimecraft , posibilitatea de a imprima pe o statueta chipul unei persoane.

Catalin a terminat masterul in 2008, la ASE-Cibernetica. Dupa facultate, in 2006 a reinceput sa activeze in domeniul vanzarilor hardware de business (servere custom, solutii de stocare etc.) iar dupa finalizarea masterului a inceput sa lucrez in case de software, in echipa TotalSoft pentru aproape 1 an, iar odata cu venirea crizei economice a incercat sa se reorienteze in alt domeniu, tot in zona de vanzari, nu a durat mult.

“Pasiunea pentru tehnologie este inradacinata de pe la 10 ani (la 13 ani am avut primul PC, pana atunci avusesem Commodore 64, HC 85, CIP 03) si m-a facut sa ma reintorc in IT si tehnologie, de data asta lucrand pentru o multinationala pe pozitii de key account manager, business developer etc, tot in zona vanzarilor iar pe la inceputul lui 2013 m-am hotarat sa trec in zona de freelancing pe partea tehnica si sa ies din mediul corporatist si impreuna cu un prieten am lansat un magazin online, si in paralel am lucrat la proiectul personal MiniMeCraft iar la finele anului 2013 am lansat magazinul online personal”, povesteste el.

Afacerea inspirata de pasiunea pentru cai. Povestea Trap Trap

/     25.01.2017

Absolventa de studii economice, Alina Andreea Sluser, o tanara de 26 de ani, a avut dintotdeauna o pasiune pentru cai. A lucrat in vanzari si marketing, dar, inspirata de nobletea cailor si crescand in atelierul de croitorie al mamei, s-a gandit sa puna bazele unei afaceri care sa le imbine pe amandoua. A luat nastere Trap Trap, producator de design vestimentar cu inspiratie din ecvestru, care are vanzari lunare de aproximativ 2.500 de euro.

Dragostea pentru cai a mostenit-o, de mic copil, de la bunicul din partea mamei. In urma cu doi ani, dupa ce viziteaza mai multe centre ecvestre, atat in Bucuresti, cat si in tara, Alina se gandeste pentru prima oara ce ar putea sa faca sa simta caii aproape chiar si cand nu este in prezenta acestora. Apare astfel prima colectie de tricouri polo pictate manual cu cai Trap Trap.

“Din acest motiv spun despre Trap Trap ca este mai mult decat un business – este o stare de spirit, un sentiment, o experienta. – De ce articole vestimentare si de ce pictura manuala, de curand si digitala? Ei bine, pentru ca in ambele procese de creatie se investeste foarte multa rabdare, foarte multa energie si foarte mult talent care in concordanta cu muza noastra – calul – ofera articolelor vestimentare o foarte mare insemnatate”, spune Alina.

Cel mai scump costum Sir Ludovic vandut in acest sezon a fost de 3.000 euro.

Idei de afaceri: Un tanar vinde costume made to measure

/     15.12.2016

Dupa ce a lucrat timp de cinci ani la unul dintre pionierii made to measure din Romania, Sorin Moldoveanu, un tanar de 28 de ani, a decis sa-si lanseze propriul astfel de business. La inceputul anului, a deschis Sir Ludovic, atelier de costume pe comanda, atat pentru segmentul masculin, cat si pentru cel feminin, a schimbat doua locatii si se pregateste sa incheie primul an de activitate cu o cifra de afaceri de un milion de lei.

Antreprenor de un an, Sorin a lucrat timp de alti cinci la Tudor Tailor, unul dintre primele business-uri axate pe realizarea costumelor la comanda din Romania. Are studii economice si s-a indreptat spre croitorie, inspirat de bunicul sau, Ludovic, care a practicat aceasta meserie.

Ce l-a impulsionat sa-si deschida propria afacere? “Am vrut sa duc consultanta pe care o ofeream clientilor in momentul in care isi cumparau un costum la un alt nivel, sa ii consiliez in tot ceea ce presupune garderoba si cum sa te imbraci. In plus, am vrut sa dezvolt conceptul de made to measure si pe segmentul feminin”, spune Sorin.

Sorin isi propune ca in urmatorii doi ani procentul produselor made to measure sa fie asemanator pentru femei si barbati. In prezent, segmentul feminin este destul de redus, dar in crestere. “Ne adresam zonei feminine din top management, unei anumite nise feminine care isi permite din punct de vedere financiar si prin natura functiei pe care o detine poarta constant costum”, spune acesta.

700 de bratari sunt realizate zilnic in atelierul Constantin Nautics.

A facut o afacere din bratari nautice. Povestea Constantin Nautics

/     28.11.2016

In urma cu doi ani, retail-ul romanesc era invadat de o serie de produse nemaintalnite pana atunci: bratari din materiale nautice, folosite la vasele cu vele. Fondatorul companiei, care pornea acest business ca un parteneriat, nu-si imagina ca nisa accesoriilor nautice avea sa ii tripleze in doi ani afacerile. Astazi, Constantin Nautics vinde bratari in valoare de peste un milion de euro, este prezent in Europa si Orientul Mijlociu si cauta sa se extinda in cat mai multe tari din lume.

Pentru Lucian Gherghita, absolvent de drept si proprietarul unui grup de societati comerciale care ofera consultanta juridica, Fabrica de Firme, afacerea cu bratari nautice a pornit ca un parteneriat, la inceputul anului 2014. El contribuia cu investitia necesara, de 20.000 de euro, iar partenerul sau de afaceri se ocupa de partea creativa.

Pana spre finalul anului, cand au inceput sa vanda atat online, cat si in magazine, Lucian ramasese singur in afacerea cu bratari nautice. In primele doua luni, a vandut bratari Constantin Nautics in valoare de 50.000 de euro. De ce crede ca s-a bucurat de un asemenea succes? „Nu cred ca mai erau alti producatori la momentul respectiv. Veneam cu ceva nou pe piata, ceva ce nu mai exista. A contat originalitatea produselor, realizate manual”, spune Lucian Gherghita.

Antreprenor "spontan": a deschis o afacere in Focsani cu 6.000 euro

/     11.11.2016

Mihaela Cristina Meca a lucrat in presa, ca reporter la doua posturi nationale de stiri, si apoi ca inspector de asigurari. Ideea unei afaceri proprii a aparut spontan si la fel de spontan a si pus-o in practica. A investit aproape 6.000 de euro intr-o florarie in Focsani si estimeaza pentru acest an afaceri de peste 43.000 euro.

„Imi plac foarte mult florile. Pe toate le iubesc. In schimb, le primesc rar. De multe ori doar la ziua de nastere. Si pentru ca o zi de nastere e o data in an, mi-am dorit sa transform toate cele 365 de zile din an in zile de nastere. Toate sa fie ca o zi festiva. Sa fiu inconjurata tot timpul de flori, de cadouri, de zambete, de oameni fericiti”, povesteste Mihaela, 33 de ani.

A deschis floraria Meca Events pe 1 decembrie 2014, cu o investitie initiala de circa 6.000 de euro (26.000 lei). Nu a apelat la credite bancare si a folosit doar fonduri proprii.

„Imprumuturile mi se par riscante, mai ales intr-un domeniu cum este cel al florilor, unde marfa este perisabila si in care e nevoie de multa chibzuinta in ceea ce priveste castigul. Nu exista un venit constant in fiecare luna, asa cum il primeste un salariat. Sunt perioade din an in care vanzarea merge foarte bine si atunci trebuie gestionati banii de asa natura incat sa poti acoperi cu ei si cheltuielile din lunile fara prea mari vanzari si sa reusesti sa pui deoparte si pentru stocul de marfa. Iar daca ai credite la banci, chirie, angajati, cheltuieli de intretinere - pe toate trebuie sa le tii din scurt foarte bine ca sa nu ajungi la faliment. Totul tine de antreprenor si de gradul de risc pe care si-l asuma”, crede Mihaela Meca.

Cum sa cresti o afacere cu albine si in cat timp devine profitabila

/     08.11.2016

Razvan si Mina sunt doi tineri care lucreaza in marketing si publicitate, iar din acest an duc mai departe o idee de afacere nascuta pe la 1900, cand familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului. Cei doi antreprenori au detaliat pentru Wall-Street.ro povestea din spatele Mierariei, o alternativa la mierea procesata din comert.

Razvan Mihai (35 ani) si Mina Ionescu (26 ani) se ocupa in continuare cu marketingul si publicitatea, Mina fiind specializata in comunicarea digitala, iar Razvan in creatie si strategie de comunicare. In paralel, Razvan se preocupa de „traditia si pasiunea din familie pentru cresterea albinelor”, iar Mina cu „spiritul antreprenorial si cu organizarea”.

Inca din 1900, familia lui Razvan crestea albine in zona Banatului, activitate pe care a deprins-o de la bunici inca din copilarie. In tot acest timp, cresterea albinelor a fost strict o pasiune, facuta numai prin metode traditionale, foarte asemanatoare cu cele de la 1900.

„Mierea obtinuta era, deci, de o calitate extraordinara si, cu toate acestea, nu exista alta varianta de desfacere decat prin 2-3 verigi de intermediere, ca in final 90% din ea sa ajunga la export, sa fie procesata si sa-si piarda toate proprietatile terapeutice. De aici a aparut ideea unei Mierarii, din faptul ca era vanduta la un pret incorect si procesata, in loc sa ajunga cruda, cu toate proprietatile, in casele romanilor”, povesteste Razvan.

Pasiunea pentru sneakersi a inceput in Anglia, m-am intors in tara cu gandul ca trebuie sa fac ceva pe zona asta la ritmul in care crestea piata - Andrei Gaita.

Povestea unui business inspirat din pasiune si propriul stil de viata

/     04.11.2016

Pentru Andrei Gaita si Bogdan Macovei, doi tineri din Bucuresti, sneakersii nu sunt doar simple articole de incaltaminte, ci un stil de viata, o pasiune si, de mai bine de doi ani, o afacere – Sneaker Industry. Au inceput pe Facebook in 2014, iar un an mai tarziu si-au lansat un magazin online, timp in care au vandut peste 7.000 de perechi de sneakersi, iar anul acesta vor atinge o cifra de afaceri de 500.000 de euro, de cinci ori mai mare decat anterior, dupa cum estimeaza cei doi antreprenori.

Cum a luat nastere Sneaker Industry? “Din pasiune, asa ne-am cunoscut, pe un grup de Facebook al pasionatilor de cultura streetwear. Am inceput sa facem schimb de modele intre noi pentru ca oferta locala la momentul respectiv nu era foarte mare si ne era greu sa gasim pe piata romaneasca modele mai speciale, iar ideea unei afaceri a venit ulterior”, spune Bogdan.

In 2013, existau cativa retaileri care comercializau produse streetwear, insa nisa era insuficient dezvoltata, prin comparatie cu alte tari. Intuind potentialul acestei piete, in continua crestere, cei doi tineri pun bazele unei comunitati de sneaker enthusiasts pe Facebook, unde incep sa vanda si produse, pentru ca în 2015 sa lanseze magazinul online sneakerindustry.ro.

7 audiobook-uri pe care sa le pui copiilor cand calatoriti cu masina

/     16.06.2016

Drumurile lungi pot fi foarte obositoare si stresante pentru oricine, dar cei mai afectati sunt intotdeauna copiii. Ei isi pierd primii rabdarea si se pot plictisi in doar cateva minute, pentru ca sunt la varsta la care vor sa experimenteze mereu ceva nou, vor sa se joace, sa descopere si sa invete continuu.

Iar cand copiii isi pierd rabdarea, de obicei nu dureaza mult pana se enerveaza si adultii. Nu degeaba intrebarea “Are we there yet?” a capatat atata notorietate!

Poti face calatoria mult mai suportabila cu un audiobook special ales astfel incat sa fie distractiv, educativ si sa nu-i deranjeze nici pe adulti.

Iata o lista de carti in format audio care pot sa faca diferenta dintre o calatorie pe care vrei sa o uiti si una pe care face parte din distractie.

1. Codul bunelor maniere, de Aurelia Marinescu

Te crezi CEO? La cabinetul 12, si dumneata!

/     13.05.2016

Aventuri in lumea afacerilor de John Brooks este o fabuloasa colectie de povesti de succes sau, dimpotriva, povesti ale unor esecuri, insa toate devenite aproape... clasice. Cea mai recenta are aproape 50 de ani, lucru care ar putea sa le puna intr-o oarecare lumina anacronica daca nu le citim in contextul cultural si istoric adecvat si daca nu istoria este ceea ce cautam in carte, conform CARIERE.

Altfel e fictiune. Nu pentru ca Brooks ar fi scris fictiune, ci pentru ca, cel putin pentru cititorul roman, aceste povesti asta inseamna. Si trebuie interpretate astfel. Intr-adevar, din perspectiva lui Brooks cartea este o relatare epica si plina de ritm, presarata cu umor, a unor povesti adevarate din realitatea economiei americane de dupa razboi. Insa realitatile noastre de astazi sunt foarte diferite de realitatile de atunci, nu exista decat vagi similaritati si, cu siguranta, nu vor exista pe viitor mai multe.

Am vazut asta de cand am deschis cartea si am nimerit, in primul capitol, in mijlocul crizei bursiere din 1962. Si da, bursa noastra are lucruri in comun cu bursa americana. Denumirea de BURSA. Si niste reglementari. Cam atat...

"13 Shades of Romania" - un film pozitiv despre emigrantii romani

/     09.03.2015

Un jurnalist britanic vrea sa realizeze un documentar de 45 de minute in care sa prezinte povestile a 13 romani care locuiesc in Marea Britanie - "13 Shades of Romania". Cateva minute din acesta au fost publicate la cateva zile dupa ce un post de televiziune britanic a difuzat un documentar controversat despre romani - "The Romanians are Coming".

Proiectul se afla in prezent in stadiul de strangere de fonduri pe Indiegogo, iar suma necesara pentru realizarea documentarului este de 12.000 de lire sterline. In prezent, au fost stranse aproximativ 5.000 de lire sterline.

"13 Shades of Romania" va include povestile a 13 romani, care spun cum au locuit, lucrat si cum s-au integrat in cultura din Marea Britanie. De impletirea celor 13 povesti si transpunerea lor intr-un documentar s-a ocupat jurnalistul Richard Green, care a lucrat timp de 15 ani pentru publicatia britanica Sunday Times.

10 locuri reale care par decupate din carti de basme

/     10.11.2014

Cum ajungi acolo, prima ta reactie o sa fie "Stai sa fac o poza". Si aici si de ce. Pozele tale o sa para scoase dintr-o carte cu povesti fanteziste, cand o sa vizitezi aceste locuri care intrec orice imaginatie, multe dintre ele in Europa.

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile

Setari Cookie-uri