Business romanesc despre frumusete, inspirat de Grecia

/     22.03.2018

Marina Aristotel era in vacanta in Grecia atunci cand i-a venit ideea de a infiinta o clinica de estetica cu tratamente non-invazive. Dupa ce a cercetat mai mult de un an piata de servicii de servicii estetice atat la nivel national, cat si international, a decis sa construiasca AVRA Aesthetic Institute.

“Ideea s-a conturat in 2016, in momentul in care am fost in Grecia si am vazut cateva clinici de chirurgie plastica de acolo si ce rezultate bune se obtin cu tehnologiile non-invazive. Multe aparate pe care le-am vazut acolo nu existau in Romania si atunci am decis ca ar trebui sa aflam mai multe si de ce in Romania nu sunt, mai ales ca tratamentele non-invazive aduc multe avantaje in plus fata de cele clasice. A durat mai mult de un an in care am cercetat piata si am vazut ce se intampla in Romania si la nivel international, care sunt tendintele din alte piete si am observat ca exista o cerere din ce in ce mai mare pentru solutiile non-invazive”, a relatat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Marina Aristotel, managing director AVRA Aesthetic Institute.

Am ajuns sa am atata experienta si sa cunosc atat de multe lucruri despre industria asta, incat nu as mai incerca sa fiu DJ. Cand vezi partea comerciala a lucrurilor, nu mai faci acel lucru doar de placere. Acum, pentru a avea succes ca DJ si pentru a face un business din asta trebuie sa tii cont de mai multe aspecte: sa stii sa pui muzica, sa faci muzica, sa faci PR, sa te faci placut si sa tii cont de preferintele consumatorilor, care au acum mii de variante, de ce te-ar alege pe tine...

Cum sa vinzi echipamente de DJ de un mil. euro. Povestea DjSuperStore

/     15.03.2018

Afacerea a pornit de la o pereche de casti, dar povestea incepe inca de pe vremea cand Robert Graur punea muzica la evenimente. In 2007, Robert era DJ si isi cauta accesorii pe site-urile internationale cand a intuit potentialul acestei nise si a inceput sa importe echipamente de DJ. Zece ani mai tarziu, DjSuperStore are o cifra de afaceri de peste un milion de euro, este cel mai mare magazin online de profil si un punct de reper pentru comunitatea DJ-ilor si asigura echipamente pentru cele mai mari festivaluri din Romania si nu numai, precum Electric Castle, Untold sau Ultra Music Festival.

“Cel mai cool magazin de echipamente de DJ” este pozitionarea DjSuperStore. De ce cool? Pentru ca pe langa vanzari, baietii au creat o comunitate a pasionatilor de DJ-ing. “Ne pozitionam diferit fata de alte magazine de profil, in mare preturile sunt cam aceleasi, diferenta se face in comunicare: nu atat pe preturi mici si promotii, ci pe atitudine, stil, obiceiurile si hobby-urile unui DJ. De aceea showroom-ul arata ca sufrageria unui baiat care vinde scule”, povesteste Robert Graur, fondatorul DjSuperStore.

Intr-adevar, showroom-ul DjSuperStore nu arata ca un simplu magazin, ci mai degraba ca un spatiu relaxant unde poti sa bei ceva si sa admiri echipamentele de DJ insirate pe pereti. De altfel, cu aceasta idee a fost inaugurat in 2011, pentru ca DJ-ii sa poata veni sa se informeze, sa vada si sa testeze produsul inainte de a-l cumpara.

Fetele cu dumele: cum faci un business din jocuri de cuvinte

/     01.03.2018

Pentru Luluts si Zvac, antreprenoriatul a insemnat transformarea unui hobby in business. Nimic special pana acum, majoritatea afacerilor iau nastere din dezvoltarea unei pasiuni, doar ca in cazul celor doua micul business a pornit din joaca, din feedback-ul pozitiv al pietei si din neastamparul de a face dume despre orice, asezonate cu ilustratii la fel de amuzante si in ton cu mesajul. Povestea Dume de Mestecat, business pus pe picioare de doua tinere care isi imprima jocurile de cuvinte pe tricouri, stickere si alte accesorii.

“Dau iubiri cu fugitii”, “Fulgi cat te tin picioarele” , “Love your dex appeal”, “Exces de zeu”, “Dama de-ti pica” sunt cateva dintre jocurile de cuvinte ale celor doua prietene. “Duma acasa” a fost prima, de aici si numele afacerii, desi la momentul respectiv au gandit-o doar ca pe o pagina de promovare in social media.

Pe numele lor real Ioana Zvac si Laura Ionescu, tinerele sunt absolvente de SNSPA si respectiv Facultatea de Istorie si lucreaza in digital ca head of social media si head of copy in agentii diferite.

“Nu as putea sa arat exact momentul in care a venit ideea dumelor. In faza lor embrionara, au fost un cadou pe care mi l-a facut Zvac de ziua mea. A cules dumele de pe profilele mele de social media si s-a gandit sa le dea o forma concreta – genul acela de cadou dragut, cu inima. Practic, de ziua mea, in 2014, am primit stickere cu dumele mele. Colegii s-au entuziasmat, ne-am entuziasmat si noi si am creat pagina de Facebook. Nu stiam ce avea sa urmeze. Si nici nu am fi crezut-o, daca ne-ar fi zis-o cineva”, povesteste Laura.

Avem liste de asteptare de o luna. Concurenta adevarata e in strainatate: magazinele noastre de acolo au nevoie de produse cat mai repede, daca in Romania clientii inteleg ca Musette este un brand pronto moda, in afara granitelor nu avem aceeasi notorietate si nici aceiasi clienti ca in tara. Ei ne cer sa venim cu toata marfa intr-o zi, ceea ce e imposibil in structura noastra, in conditiile in care actualizam si producem constant. Ar fi posibil daca am cumpara marfa din alta parte, dar...

Cristina Batlan, Musette: Cand faci prea mult, devii un colos fără personalitate

/     20.02.2018

Probabil unul dintre cei mai recunoscuti designeri romani la nivel international si cu siguranta unul dintre antreprenorii de succes ai Romaniei, Cristina Batlan a reusit sa faca din Musette un brand global, care se vinde in mai multe colturi ale lumii si este prezent la marile show-uri de fashion. De la corectitudine in business, la sustenabilitate in fashion, in spatele Musette se afla multa munca, determinare si principii de viata si de business sanatoase.

Daca in 2018, Musette inseamna trei fabrici de productie, 31 de magazine, inclusiv in afara granitelor, 600 de oameni si o cifra de afaceri de peste 16 milioane euro, in 2020, compania numara 500 de membri, două fabrici, 28 de magazine în țară și străinătate și aceeași cifră de afaceri.

În vârstă de 48 de ani, Cristina Batlan va face parte din juriul investitorilor de la „Imperiul Leilor”, din 10 februarie 2021, emisiune difuzată de ProTV.

Pentru 2018, cresterea business-ului a fost de doua cifre, cum se intampla anual. Insa nu a fost dintotdeauna asa: Cristina Batlan, alaturi de sotul si fratele sau, au pornit Musette ca o companie de trading din domeniul tesaturilor. La inceputul anilor 2000 au dat drumul productiei de pantofi, care au ajuns sa fie prezentati, comercializati si purtati in marile capitale europene.

Cum arata un proiect ce imbina coaching-ul, pictura si organizarea personala?

/     20.02.2018

Maria Dinu are 35 de ani este economist, absolventa de ASE, insa “intr-o viata paralela” si-ar fi dorit sa faca Artele si sa devina pictorita. “Din fericire insa, pot sa le imbin pe ambele prin proiectul Colorful Mind ”. In ce consta acesta si cum imbina viata corporate cu pasiunea ei, citeste in materialul de mai jos.

“Lucrez in mediul corporate, in resurse umane, sunt si coach, asa ca dezvoltarea personala e un domeniu pe care l-am aprofundat de multi ani. In concediul de maternitate, dorindu-mi mai mult timp pentru mine, mi-a venit ideea ca, in loc sa cumpar un Life Planner nou, sa il creez eu pe cel mai bun pe care il pot imagina”, povesteste ea inceputul proiectului.

Practic, Colorful Mind imbina ceea ce stie mai bine – coaching, pictura, organizare personala.

Live Planner este o agenda personala, ilustrata de ea insasi, cu instrumente de coaching si de planificare integrate. Vine cu formate speciale in care iti poti vizualiza intreaga viata, sau planifica obiectivele pe luna, sau poti sa te gandesti la proiectele noi pe care le ai in minte.

Nu vandusem in viata mea un creion, cum sa vand asigurari? Ma simteam atat de umilita, eu care veneam din televiziune, sa ma duc sa lucrez in vanzari era de neconceput. Cateva luni nu mi-a mers deloc bine , nu aveam o energie placuta. Imi ajunsese cutitul la os. Trebuia ori sa raman si sa fac ceva, ori sa plec. Am ales sa raman si sa fiu mai deschisa

Adina Mirica

Poveste de antreprenoriat in Romania: esecuri, provocari, reinventare

/     12.02.2018

Am vrut sa scriu povestea unui business de succes, insa am descoperit povestea unui om de succes. Asa ca m-am decis, voi prezenta povestea omului, pentru ca o afacere profitabila reflecta personalitatea celui care se afla in spatele ei.

Adina Mirica este antreprenor. De sapte ani conduce un business pe piata educatiei in sistem privat, un after-school si o gradinita, ambele cu predare in limba germana. Insa inainte de a fi antreprenor, a fost invatatoare, jurnalista, agent de vanzari si manager intr-o institutie bancara.

Adina este la baza invatatoare. In 1997 a renuntat la job pentru ca se simtea blocata intr-un sistem care nu ii permitea sa faca mai mult. "Ma plictiseam, voiam mai mult. Cu copiii era ceva actiune, insa programul era de patru ore si apoi nu aveam ce sa mai fac. Era atat de mic salariul, incat nu ma puteam intretine", a spus Adina Mirica (foto), pentru wall-street.ro.

De la scoala, la televiziune, la banca, la ..antreprenoriat

Afacere cu ciocolata pentru... o placere vinovata

/     05.02.2018

Unele afaceri pornesc din dorinta de a fi pe cont propriu sau de a avea venituri mai mari. Altele, din simpla pasiune. Este si cazul Roxanei Stirbu, care desi nu este la prima incercare antreprenoriala si a absolvit o facultate tehnica, a pus bazele unui atelier de ciocolata artizanala si vinde “placeri vinovate” in valoare de 250.000 lei.

Guilty Pleasure a luat nastere in 2015, dupa ce antreprenoarea a “oficializat” aceasta pasiune, inceputa dupa absolvirea unei facultati cu profil tehnic. Roxana a urmat apoi cursurile Chocolate Academy din Londra unde a devenit maestru ciocolatier si a inceput sa produca initial pentru apropiati, iar apoi a investit 70.000 de euro in echipamente si dotari specifice atelierului.

“Antreprenoriatul, chiar daca l-am inceput in domeniul tehnic - am o companie de proiectare in infrastructura inca din anul 2001 – si inspiratia de a crea ciocolata artizanala cred ca a existat latent dintotdeauna. Sunt atrasa, as putea spune, de infinitatea modurilor si modelelor prin care ciocolata ne poate face zilele mai frumoase. La inceput a fost doar ciocolata care, dupa ce o finalizam, remarcam bucuria, de cele mai multe ori launtrica, a celor ce o savurau. M-am gandit ca aceasta bucurie are - la unii din noi- o latura de placere vinovata si poate ca este zugravita bine in denumirea brandului: Guilty Pleasure – Love Made Chocolate”, spune Roxana.

Romania este o piata perfecta: romanii adora sa sarbatoreasca cu orice ocazie si o fac iesind in oras. Nu o spun ca o critica, dar de cand locuiesc aici nu am fost invitat la o cina acasa, doar in oras. Romanii sarbatoresc in oras orice eveniment, ca e grozav, bun, mai putin bun, ies si se distreaza. M-am uitat la audienta: chiar daca multi spun ca nu stiu sau nu vor sa gateasca, toti vor sa se distreze. Si noi asta oferim: distractie. Ce e important de inteles este ca trebuie sa ai un...

Un antreprenor, un milion de euro si un concept de divertisment culinar adus din Rusia

/     22.01.2018

Alessio Lewithin are o istorie lunga si o afinitate la fel de mare pentru Romania. Dupa ce a lucrat 17 ani in mediul corporatist, in cadrul Philip Morris, a decis sa ramana in Romania si sa puna bazele unei afaceri care promite sa distreze oamenii gatind si nu numai. Povestea CulinaryOn, centru de divertisment culinar, un hangar de 1.300 metri patrati, trei studiouri de gatit, doua sali de conferinte si o sala VIP ce a necesitat o investitie fabuloasa de un milion de euro.

A lucrat ca sef de marketing pentru Philip Morris 17 ani, timp in care a schimbat 7 tari si 40 de locatii. Ultima a fost Romania, in 2011, iar trei ani mai tarziu a renuntat la corporatie pentru a lua calea antreprenoriatului. De ce?

“Pentru ca ne-a placut foarte mult, mie si familiei mele, in special baiatului meu. Cel mai bun prieten al meu este roman, l-am cunoscut in 1993 intr-un restaurant detinut de un roman in New York, unde am lucrat amandoi ca ospatari. Cred ca romanii isi subestimeaza propria tara si ca strainii o apreciaza mai mult. Sunt oportunitati grozave aici, dar trebuie sa vrei sa faci ceva. Daca esti fatalist si astepti sa o faca altcineva in locul tau, nu o sa se intample”, spune Alessio.

Am plecat la drum cu un gand: sa ajung cel mai influent om din lume in muzica.

Povestea managerului care a pus Romania pe harta globala a muzicii

/     27.12.2017

In 2008 o anumita piesa se auzea la toate radiourile; unii o adorau, altii o detestau, fiind ceva aparte pe piata romaneasca. La scurt timp "Hot" a INNEI a devenit hit nu numai in Romania, ci si in afara tarii. Zece ani mai tarziu, la radio se aud nume precum Antonia, Carla’s Dreams, Delia, dar in spatele acestora se afla un manager care a stiut sa faca business din orice: a inceput la 12 ani, profitand de potentialul pe care l-a intuit in online, iar astazi detine o casa de discuri, agentii de booking si marketing influencers si are planuri mari. Povestea lui Stefan Lucian, managerul INNEI si fondatorul Global Records, business de 5 milioane de euro.

Povestea lui Lucian pare desprisa din povestile motivationale si tocmai de aceea a ales sa o impartaseasca, dupa ani in care a pastrat discretia: sa inspire si sa incurajeze tinerii sa ia calea antreprenoriatului, indiferent de domeniul si competentele pe care le au.

Luci, cum prefera sa i se spuna, a devenit antreprenor inca din copilarie: la 12 ani isi dorea foarte mult un computer, dar nu dispunea de resursele necesare. Originar din Costinesti, cu o mama croitoreasa, iar tatal bucatar la Disco Ring, la 12 ani a inchiriat doua computere, cu bani imprumutati de la un unchi, si a facut un internet cafe in magazinul alimentar detinut de parintii sai.

Stiu ca in viata daca vrei sa faci un lucru bun trebuie sa te concentrezi si sa ii acorzi toata atentia. Mi-am dat seama ca daca m-as imparti in doua nu as respecta nici cariera din televiziune, nici business-ul proaspat inceput si nu as avea timp sa investesc atat cat merita fiecare dintre ele. Am simtit nevoia sa contruiesc in alta parte. E foarte important sa construiesti si sa lasi ceva in urma ta.

Povestea unui business de un milion de euro pornit de la un snur rosu

/     15.12.2017

Pe Malvina Cservenschi o stiti cu siguranta de la TV: timp de zece ani a lucrat in televiziune si a prezentat stirile la postul public. O prezenta discreta, a renuntat la acest drum in urma cu cinci ani si poate ce nu stiati despre ea este ca intre timp a cladit o afacere cu bijuterii, pornind de la snur rosu si un pandant, business care anul acesta se indreapta spre un milion de euro. Povestea Malvensky, brand de bijuterii, furnizor al Casei Regale, care a ajuns din Romania pana la New York.

In cinci ani, Malvensky a trecut de la un business tinut intr-o cutie in masina, la un magazin online, un showroom pe strada Paris din Capitala, la a fi furnizor pentru Casa Regala a Romaniei, pana in New York, in magazinul hotelului Saint Regis. Malvina ne-a povestit cum a luat nastere si a evoluat brandul de bijuterii.

In 2012, renunta la televiziune pentru a se dedica unui proiect de suflet care incepuse sa capete amploare. Pornit initial ca o joaca, din dorinta de a darui un cadou unei prietene, Malvina a realizat o bratara cu snur rosu si un pandant cu o fetita si un baietel, insotita de un carton cu un mesaj. Nu era doar un cadou handmade, ci si o poveste. A urmat o doua bratara, o a zecea si din word of mouth, pasiunea Malvinei s-a inchegat.

Cum poti construi o afacere profitabila cu plante suculente

/     15.12.2017

Totul a inceput mai mult ca un hobby. Intr-un garaj mic de 16 mp, Maria si Alexandru Suciu realizau in 2012 aranjamente cu suculente, ce s-au dovedit a fi apreciate de oameni. Invatand mai multe despre aranjamente florale si plante suculente, au reusit sa transforme in 2015 simplul proiect pe care il aveau intr-o afacere profitabila.

“De mic copil am fost atras de gradinarit, bricolat si construit chestii si astfel profesia mi-am ales-o de inginer in executie. In 2012, am facut un aranjament cu 3-4 suculente si ceva scoici de la mare. Un aranjament care s-a dovedit a fi apreciat si destul de rezistent. Apoi am inceput sa le cunosc, sa le caut, sa invat despre suculente. Cum gaseam o planta noua, o cautam pe net, scriam un mic articol si astfel am invat totul singur. De aici, au inceput tot felul de combinatii de piatra, suculente si alte plante verzi si astfel au inceput vanzarile, mai intai printre prieteni si apoi pe internet”, a povestit Alexandru Suciu, fondator Suculent Urban.

Initial, numele companiei a fost AV Fabrica de Flori, iar atelierul se afla intr-un garaj din Cotroceni. Impreuna cu sotia sa mergeau la targuri de hand made, targuri de craciun si corporate pentru a se face cunoscuti. Cei mai entuziasmati de ideea antreprenorului au fost corporatistii, care au adoptat in scurt timp ideea acestor aranjamente usor de intretinut.

Aplicatia care te scapa de clasicul formular de feedback

/     12.12.2017

Ciprian Stanciu, un inginer software pasionat de antreprenoriat, remarcase ca formularele de feedback, pe care majoritatea afacerilor (in special din horeca) insista sa le aiba, pareau din alta epoca. De asemenea, cand serviciile de la restaurantul in care lua pranzul zilnic s-au deteriorat, a realizat ca nu este cea mai buna idee sa dea un feedback negativ intr-un formular preluat chiar de chelnerul care il servea, mai ales ca isi dorea sa se intoarca in local. Asa a venit ideea client.tips, serviciul de feedback privat prin care proprietarii de afaceri afla in privat si in detaliu parera clientilor despre serviciile lor.

"Discutam de antreprenori cu respect fata de clientii, antreprenori care faceau eforturi sa colecteze feedback si sa imbunatateasca ceva la business-ul lor chiar alocand partial un angajat pentru colectarea si consolidarea comentariilor clientilor. De asemenea, biroul companiei noastre se afla foarte aproape de un restaurant cochet, asa ca obisnuiam sa luam pranzul acolo zilnic. Ne placea locul, cunosteam meniul, gaseam o solutie potrivita pentru orice pranz. A venit un moment din care, simtitor, calitatea serviciilor a inceput sa scada. Azi acelasi fel de mancare nu era la fel ca ieri, maine avea alt gust, servirea era tot mai proasta, asteptai tot mai mult desi clientii nu erau mai multi si pareau sa fie aceeasi angajati, mai putin seful de sala. Pareau ca se organizeaza altfel sa fie mai bine, dar iesea mai prost. Mult mai prost. Intr-o zi, am primit un formular de feedback de la unul dintre chelneri. Dupa completare, formularul ajungea la chelner, apoi la managerul lui si, probabil un rezumat primea si proprietarul restaurantului. Deci scrie ceva rau de servire si apoi revino la restaurant...”, a explicat Ciprian Stanciu.

Asta e poate cel mai greu lucru, sa convingi oamenii sa iti acorde aceleasi drepturi ca ale unei persoane vazatoare, orice altceva se rezolva cu inteligenta si umor. Nu exista probleme, problemele sunt doar alea pe care ti le creeaza oamenii in momentul in care lucreaza impotriva ta.

Despre prejudecati si reusite, cu primul roman nevazator licentiat in informatica

/     04.12.2017

Ma bucur ca am reusit sa ne vedem, dau sa spun, dar ma abtin la timp pentru ca nu e tocmai diplomat din partea mea sa vorbesc despre vedere cu un nevazator. Dar Radu nu are nicio jena in acest sens si, dupa cum voi vedea in urmatoarele ore, face adesea glume pe seama stangaciei cu care este abordata aceasta dizabilitate. E imbracat simplu, ghidat de sotia sa si nu as zice ca am in fata mea primul nevazator din Romania licentiat in matermatica si informatica, care a absolvit un master de management si ca, pe langa proiectele de voluntariat in care este implicat, este antreprenor in IT. Nu, aceasta nu este un material despre orbi si dificultatile pe care le intampina in societate. Este o poveste frumoasa a unui om care, desi s-a nascut nevazator, a reusit sa vada lucrurile importante in viata.

Sunt prejudecatile noastre cu privire la nevazatori care imi rasuna in cap si pe care Radu le combate in discutia noastra. Are un CV impresionant, de 10 pagini, pe care mi-l descrie de fapt ca fiind “un rezumat” al tuturor activitatilor si proiectelor pe care le-a derulat de-a lungul timpului. Are 34 de ani si a stiut inca din liceu ca vrea sa se faca programator, insa lucrurile nu erau tocmai simple intr-un sistem de invatamant care nu era pregatit sa primeasca un elev exceptional, dar nevazator. S-a ambitionat si a reusit sa intre la Facultatea de Matematica si Informatica din cadrul Universitatii Ovidius, insa admiterea a fost de departe cea mai mare provocare pentru Radu.

"Am investit foarte mult in zona de IT ca sa optimizam anumite sarcini, de exemplu, pentru un produs cu poze, noi nu avem nevoie de un om care trebuie sa stie sa lucreze in Photoshop sau alte programe, pentru ca totul se exporta automat cu ajutorul unui soft dupa ce clientul a scris ce fel de personalizare isi doreste sa aiba. Pe langa asta, am cumparat domeniul stargift.com, care era achizionat de alta firma si am negociat in jur de 6 luni pe acest subiect. Acest lucru ne va ajuta...

Romanul care vrea sa cucereasca tarile vecine cu cadouri personalizate

/     21.11.2017

Magazinul online de cadouri StarGift a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 de euro dupa mai putin de doi ani de la infiintare. Totodata, StarGift a personalizat, din martie 2016 si pana in prezent, peste 100.000 de produse si a printat peste 1 milion de poze pe diferite obiecte alese de clienti. Cum a reusit sa transforme o idee de business intr-o afacere de succes a povestit pentru Wall-Street.ro antreprenorul Liviu Birleanu, fondatorul si CEO-ul StarGift.

Liviu Birleanu impreuna cu sotia sa s-au gandit sa deschida un magazin online de cadouri personalizate, apoi timp de un an au analizat piata si au stabilit un plan de business. Astfel, in martie 2016, sotii Birleanu au reusit sa deschida StarGift si sa aiba in primele 9 luni de la infiintare in jur de 5.000 de comenzi.

“Nu vreau sa zic ca am reusit, am reusit sa facem doar primii pasi. Scopul nostru este sa construim ceva mai mare si sa mergem pe piata internationala, iar aici avem mai multe variante pe care le studiem acum. Varianta cea mai la indemana este sa facem livrari in tarile vecine (Bulgaria si Ungaria) direct din Romania. Pentru curierat vor fi costuri suplimentare pe care trebuie sa le punem in balanta cu costurile pe care le-ar presupune deschiderea unei linii de productie acolo. Iar pentru deschiderea unei noi locatii costurile pentru echipamentele de productie ajung pe la 60.000 - 70.000 euro. Pe langa asta, avem nevoie de chirie, o hala de productie sau un spatiu de 200-300 mp si, bineinteles, de angajati", a spus Liviu Birleanu, CEO si fondator al StarGift.

Cu fondatorii, colaboratorii si echipa corecta se prea poate sa poti stoarce apa si dintr-o piatra, pe cand multe idei bune nu apuca sa se materializeze in proiecte sonore pentru ca nu au avut un capital uman corect.

Drumul de la o idee timida la o franciza extinsa in toata tara

/     07.11.2017

Andra Munteanu a pus pe hartie primul plan al afacerii sale la finalul anului 2011. Proiectul a pornit in primavara anului viitor, pe o piata de wellness inca foarte slab dezvoltata in Romania, fiind implementat si testat in reteaua WorldClass. Raspunsul bun al clientilor si al pietei a dus conceptul LIMITLESS pe o panta ascendenta, astfel ca astazi proiectul are 6 filiale in tara si tinta ambitioase pentru anii urmatori.

Andra Munteanu a povestit intr-un interviu acordat wall-street.ro ca a fost atrasa de experientele de invatare experientiala din primii ani ai adolescentei.

“Pe langa implicarea mea in mai toate ONG-urilor la care aveam acces, tot in adolescenta am avut si primele initiative de antreprenoriat. Ulterior, am participat la crearea mai multor startup-uri singura sau impreuna cu unul sau mai multi co-fondatori pana sa ajung in acest punct. Cred ca natura antreprenoriala a fost dintotdeauna o parte importanta a felului in care sunt compusa. Desigur ca un adolescent din provincie, educat in sistemul de invatamant de stat, si multa timiditate la pachet, dar cu conformismul nu m-am asortat mai niciodata. Nu imi aduc aminte constient un moment in care sa nu ma fi caracterizat spiritul de initiativa, cel organizatoric si dorinta de a face lucruri, toate ingrediente de baza ale antreprenoriatului”, a declarat Andra.

Si-a vandut motorul pentru a incepe o afacere cu genti pictate, Lyria

/     06.11.2017

A studiat arhitectura, insa a stiut de la bun inceput ca nu vrea sa proiecteze case, ci mai degraba genti. A pornit un mic business dintr-o joaca, pictandu-si gentile de care se plictisea, iar apoi si-a vandut motorul pentru a incepe sa-si produca propriile modele. La trei ani dupa ce a gustat antreprenoriatul, Armina Popeanu detine brandul Lyria, o fabrica de productie de marochinarie la Brasov si vanzari care vor ajunge anul acesta la 250.000 de euro.

“Cand am terminat facultatea aveam convingerea ca nu ma voi angaja proiectant intr-un birou de arhitectura. Pe de alta parte stiam ca acest domeniu mi-a deschis alte cai, in design, styling si am dat curs unei pasiuni de-ale mele, la indemnul prietenilor. Nu m-am gandit ce succes si amploare o sa aiba Lyria si ca se va transforma intr-un mic business”, povesteste Armina.

Investitia initiala in Lyria a fost de 5.000 de euro si a provenit din vanzarea motorului sau. Cu acesti bani, in 2014, Armina a lansat o prima colectie de genti si magazinul online care vindea genti pictate cu povesti: de la peisaje, flori, detalii de arhitectura pana la pene, care caracterizeaza ultima colectie.

Povestea si planurile targului de design contemporan V for Vintage

/     02.11.2017

Nu are experienta in zona de design, din contra a lucrat in publicitate si comunicare, insa in urma cu noua ani organiza primul targ de design romanesc si cultura vintage, ce avea sa devina un punct de reper pentru aceasta industrie. Am stat de vorba cu Laura Calin, antreprenoarea din spatele V for Vintage, despre povestea targului, cum s-a schimbat conceptul de-a lungul timpului si ce planuri de dezvoltare are pentru comunitatea designerilor romani.

Se descrie un om cu multe idei si dorinta de munca, caruia ii place sa se inconjoare de oameni cu viziune si aceeasi dorinta de a realiza lucruri. In 2008, organiza pentru prima oara V for Vintage, targ de design si cultura vintage, intr-un moment de discrepanta pe piata romaneasca, dupa cum povesteste.

“Designerii erau considerati inaccesibili, nu puteai ajunge la ei, ii vedeai in revistele glossy, pe catwalk si in showroom-uri. M-am gandit sa creez o apropiere intre acesti designeri si public. Si am facut-o, intr-un tur de forta de doua zile in care 50 de designeri au expus, s-au intalnit cu publicul, intr-o atmosfera prietenoasa si mai ales, unde publicul nu era obligat sa cumpere”, isi aminteste Laura Calin.

Ceasornicaria nu dispare, se transforma: povestea unui business de familie

/     31.10.2017

Horologer a luat nastere din pasiune, pe fondul a 20 de ani de experienta in domeniul orologeriei. A pornit in martie 2015, ca un service multi-brand pentru ceasuri elvetiene, iar, in timp, a prins contur ideea unui magazin online, dar si offline. Intrucat afacerea este una de familie, bunul mers al lucrurilor e supravegheat, zi de zi, de cei doi fondatori, Vasile si Marius Vasilescu.

„In 2015 i-am propus tatalui meu, Vasile Vasilescu, sa renunte la job-ul pe care il avea, de cativa ani buni, in cadrul unui magazin specializat in ceasuri de lux. In acea perioada, eu tocmai terminasem masterul la Facultatea de Electronica si lucram intr-o multinationala in domeniul telecomunicatiilor, insa am fost mereu atras de new media si de ideea unei afaceri de familie”, spune Marius.

Prima provocare a fost sa il convinga pe tatal sau ca au nevoie de o identitate vizuala, un concept care nu este tocmai palpabil, dar, treptat, au reusit sa modeleze o strategie comuna. „Avand background-uri diferite, uneori nici viziunile asupra unei probleme nu coincid, dar de fiecare data ne ajuta faptul ca avem incredere unul in celalalt si astfel putem lua deciziile mai usor”.

Afacere care rezista de generatii si intr-o piata dominata de giganti

/     05.10.2017

Povestea Complex Apicol a inceput in anul 1957, cand profesorul Veceslav Harnaj si cativa prieteni apicultori au infiintat Asociatia Crescatorilor de Albine. Opt ani mai tarziu, Harnaj a decis sa infiinteze Combinatul Apicol Baneasa, care intre timp a devenit Complex Apicol Veceslav Harnaj. In 1977, profesorul Harnaj avea deja 16 medalii de aur pentru conceptia constructiva si tehnologica a Combinatului Apicol de la Baneasa. Produsele acestuia au creat povesti intre mai multe generatii si o traditie romaneasca cu renume mondial in domeniul apiculturii.

“Profesorul Veceslav Harnaj a obtinut o parcela de pamant in Baneasa, unde s-a dezvoltat un combinat apicol si un institut apicol de cercetare pentru procesarea mierii de la apicultori si alte produse. Aici au aparut produsele Apidermin, care sunt cele mai cunoscute si cele mai vechi produse ale noastre. Crema Apidermin e primul produs facut in Combinatul Apicol si unul dintre primele produse cosmetice din lume care contine laptisor de matca. Aceasta si-a pastrat formula initiala, pentru ca toata lumea ne intreaba daca e aceeasi formula in continuare, ca avand 50 de ani produsul asta este foarte posibil sa fi suferit transformari, dar nu, a ramas aceeasi formula in continuare”, a povestit Miruna Codeanu, commercial manager Complex Apicol.

Afacere cu produse cosmetice bio construita de o romanca

/     02.10.2017

Calatorind des in Franta, a observat trendul puternic de cosmetice bio din aceasta tara si a inceput sa se informeze cat mai mult despre piata de cosmetice bio. Madalina Ulmeanu isi aducea de fiecare data produsele preferate in valiza, pana cand a decis sa-si deschida propriul magazin de cosmetice organice in Bucuresti.

In 2006, Madalina Ulmeanu a infiintat Natural Paris, un magazin mic pe Calea Grivitei cu produse cosmetice bio aduse din Franta. Intr-o vacanta de vara, Madalina a mai vizitat si un magazin de uleiuri esentiale dintr-un oras din Franta si si-a spus ca romancele ar fi incantate de aceste produse.

“In prezent, in portofoliu avem peste 100 de uleiuri esentiale si am inceput treptat cu aceste produse pentru ca trebuie o educare a publicului. Sunt diferite uleiuri care nu sunt cunoscute de clienti si nu stiu cum sa le foloseasca. Toate acestea au devenit o pasiune pentru mine pana in punctul in care am inceput sa studiez aromaterapie in Franta”, a mentionat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Madalina Ulmeanu, director general Natural Paris.

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile

Setari Cookie-uri