Unele afaceri pornesc din dorinta de a fi pe cont propriu sau de a avea venituri mai mari. Altele, din simpla pasiune. Este si cazul Roxanei Stirbu, care desi nu este la prima incercare antreprenoriala si a absolvit o facultate tehnica, a pus bazele unui atelier de ciocolata artizanala si vinde “placeri vinovate” in valoare de 250.000 lei.

Guilty Pleasure a luat nastere in 2015, dupa ce antreprenoarea a “oficializat” aceasta pasiune, inceputa dupa absolvirea unei facultati cu profil tehnic. Roxana a urmat apoi cursurile Chocolate Academy din Londra unde a devenit maestru ciocolatier si a inceput sa produca initial pentru apropiati, iar apoi a investit 70.000 de euro in echipamente si dotari specifice atelierului.

“Antreprenoriatul, chiar daca l-am inceput in domeniul tehnic - am o companie de proiectare in infrastructura inca din anul 2001 – si inspiratia de a crea ciocolata artizanala cred ca a existat latent dintotdeauna. Sunt atrasa, as putea spune, de infinitatea modurilor si modelelor prin care ciocolata ne poate face zilele mai frumoase. La inceput a fost doar ciocolata care, dupa ce o finalizam, remarcam bucuria, de cele mai multe ori launtrica, a celor ce o savurau. M-am gandit ca aceasta bucurie are - la unii din noi- o latura de placere vinovata si poate ca este zugravita bine in denumirea brandului: Guilty Pleasure – Love Made Chocolate”, spune Roxana.

Guilty Pleasure

Roxana a pornit la drum cu un plan de afaceri construit cu atentie, care prevede ca investitia sa se amortizeze in decurs de patru ani. “Cu toate acestea, fiecare zi este, in mod real, o zi de acumulare a modului de gestionare a acestui mic, dar, pasionant business”, spune antreprenoarea, care spera la o amortizare a investitiei chiar mai devreme, sustinuta de vanzarile in crestere de la an la an.

Anul trecut, Guilty Pleasure a vandut ciocolata artizanala in valoare de 250.000 lei, in crestere cu 60% fata de 2016. “Factorii principali de crestere sunt increderea (construita) a clientilor, portofoliul nostru de produse alcatuit in functie de preferintele acestora si, poate, elementul sanatate: nu adaugam zahar la nici unul din sortimentele ce le producem. Dulcele pralinelor il obtinem chiar din ciocolata, ca materie prima”, explica antreprenoarea.

Roxana detine in prezent un atelier de creatie unde produce ciocolata artizanala in sortimente de baza sau personalizate, in functie de comenzile clientilor: “Desigur ca avem deja procedurat numarul de doua sau trei zile, ca termen al livrarilor, in corespondenta cu data lansarii comenzilor. Am ajuns acum la un numar de 42 sortimente de praline cu tot atatea modele de ganache – inovatie proprie, 24 sortimente de tablete, 4 modele de medians si alte zeci de modele de figurine si mousse-uri. Sortimentele de ciocolata personalizata pot fi de la infatisarea unui ou, pana la reprezentarea stilizata a unui zimbru; am putea spune ca acestea sunt asimptotice catre infinit”, povesteste antreprenoarea.

Pe langa atelier, produsele Guilty Pleasure se vand si in magazinul online, dar si in mediile de comert specializate: magazinele de delicatese, restaurante ce au „gourmet corner” sau in hotelurile de clasa. Nu in ultimul rand, exista zona de corporate, unde atelierul livreaza, de cele mai multe ori, ciocolata personalizata companiilor cliente.

Guilty Pleasure

Preturile produselor Guilty Pleasure pornesc de la 20 lei si ajung pana la 30 de lei pentru 100 de grame de ciocolata personalizata.

Pe zona de productie, Roxana importa materia prima principala, ciocolata, din Belgia sau Anglia, in timp ce pireurile de fructe si aromele naturale sunt aduse din Franta, iar fructele confiate si liofilizate din Italia. De altfel, colaborare cu producatori locali este dificila din cauza faptului ca anumite ingredinente sau materii speciale se gasesc greu pe piata romaneasca.

“O alta provocare pentru un astfel de business sunt miturile potrivit carora ciocolata pura ingrasa sau afecteaza dantura, mituri ce trebuiesc invinse. Am admirat intotdeauna insa afinitatea romanilor pentru finetea gusturilor si eleganta ambalajelor. Eu cred ca pretul este un element important, dar intotdeauna cand reusim sa descriem clientilor imaginatia si eforturile noastre (ciocolata artizanala se executa manual), nivelul pretului trece pe un plan secund de interes”, explica antreprenoarea.

Despre piata de ciocolata artizanala antreprenoarea este de parere ca este in perioada de dezvoltare in Romania si ca, desi preferintele romanilor in acest domeniu sunt variate, va creste odata cu diversificarea gamei si a ofertei locale. “In fiecare oras mare din Romania cred ca exista un numar mai mic sau mai mare de antreprenori temerari, ce cred in viitorul ciocolatei artizanale. Sper sa ne intalnim la primele targuri specializate din domeniul nostru”, spune Roxana.

Pentru anul in curs, fondatoarea Guilty Pleasure a bugetat investitii de 32.000 de euro pentru achizitia unui echipament performant de temperat ciocolata si a unui dispozitiv cu laser, ce ne va permite modelarea artistica a ciocolatei la un alt nivel, in concordanta cu viteza de dezvoltare a tehnologiei. De asemenea, isi doreste sa deschida propriul magazin de prezentare a produselor Guilty Pleasure in Bucuresti, insa nu crede ca acest lucru va fi posibil in 2018, in ciuda eforturilor sale de a gasi un spatiu ideal.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, Roxana spune ca nu si-a fixat un target de vanzari, insa ca prim obiectiv este sa atinga pragul de rentabilitate. “Din pacate privind in jur, la mediul economic autohton, predictibilitatea poate contine o doza consistenta de hazard”, incheie antreprenoarea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri