Cum sa faci sute de mii de euro din cadouri personalizate, in doar doi ani de la infiintare

Magazinul online de cadouri StarGift a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 de euro dupa mai putin de doi ani de la infiintare. Totodata, StarGift a personalizat, din martie 2016 si pana in prezent, peste 100.000 de produse si a printat peste 1 milion de poze pe diferite obiecte alese de clienti. Cum a reusit sa transforme o idee de business intr-o afacere de succes a povestit pentru wall-street.ro antreprenorul Liviu Birleanu, fondatorul si CEO-ul StarGift.

Liviu Birleanu impreuna cu sotia sa s-au gandit sa deschida un magazin online de cadouri personalizate, apoi timp de un an au analizat piata si au stabilit un plan de business. Astfel, in martie 2016, sotii Birleanu au reusit sa deschida StarGift si sa aiba in primele 9 luni de la infiintare in jur de 5.000 de comenzi.

“Nu vreau sa zic ca am reusit, am reusit sa facem doar primii pasi. Scopul nostru este sa construim ceva mai mare si sa mergem pe piata internationala, iar aici avem mai multe variante pe care le studiem acum. Varianta cea mai la indemana este sa facem livrari in tarile vecine (Bulgaria si Ungaria) direct din Romania. Pentru curierat vor fi costuri suplimentare pe care trebuie sa le punem in balanta cu costurile pe care le-ar presupune deschiderea unei linii de productie acolo. Iar pentru deschiderea unei noi locatii costurile pentru echipamentele de productie ajung pe la 60.000 - 70.000 euro. Pe langa asta, avem nevoie de chirie, o hala de productie sau un spatiu de 200-300 mp si, bineinteles, de angajati", a spus Liviu Birleanu, CEO si fondator al StarGift.

Antreprenorul a realizat ca piata cadourilor personalizate poate fi o nisa extrem de importanta, ce poate fi dezvoltata prin produse ingenioase, experienta online adaptata noilor tehnologii si dispozitive, termene de livrare scurte si preturi decente. In trei luni magazinul online era live, iar productia si livrarea comenzilor s-a realizat de acasa. Lucrurile au evoluat rapid si in august 2016, StarGift avea deja un sediu si spatiu de productie si, totodata, primii 2 angajati. Astazi, echipa are 10 angajati full time si mai multi colaboratori pe diferite domenii precum marketing, advertising, copyrighting sau fotografii produs.

Pana in prezent, compania a inregistrat peste 30.000 de comenzi si estimeaza ca luna decembrie va mai aduce un numar de comenzi intre 5.000 si 10.000. Unul dintre serviciile oferite de companie, care a atras mai multi clienti, este livrarea rapida in 2 ore pentru cei aflati in Bucuresti.

Citeste si:
StarGift vine cu un nou concept de showroom & coffee
StarGift vine pe piata de...

“Sunt niste varfuri in aceasta piata, Ziua indragostitilor si Craciunul, in timpul acestor doua sarbatori oamenii cumpara cele mai multe cadouri. Cosul mediu fiind in jur de 85 de lei. Avem in portofoliu in jur de 500 de produse care pot fi personalizate si vrem sa crestem numarul acestora. Cumva, o parte din secretul succesului nostru a fost sa aducem produse noi in fiecare luna. Adaugam in jur de 20 de produse noi pe luna, care inseamna fie categorii noi de produse, fie designuri noi pentru produsele existente", a precizat Liviu Birleanu.

magazin online de cadouri personalizate, StarGift

Din zona IT - in lumea antreprenoriatului

Inainte de a intra in lumea antreprenoriatului, Liviu Birleanu a fost project manager la Gameloft, o companie franceza producatoare de jocuri, unde a muncit in jur de 12 ani. Experienta in acest domeniu l-a ajutat sa micsoreze o parte din investitia initiala pentru dezvoltarea afacerii, ocupandu-se singur de site-ul magazinului.

"Am investit foarte mult in zona de IT ca sa optimizam anumite sarcini, de exemplu, pentru un produs cu poze, noi nu avem nevoie de un om care trebuie sa stie sa lucreze in Photoshop sau alte programe, pentru ca totul se exporta automat cu ajutorul unui soft dupa ce clientul a scris ce fel de personalizare isi doreste sa aiba. Pe langa asta, am cumparat domeniul stargift.com, care era achizionat de alta firma si am negociat in jur de 6 luni pe acest subiect. Acest lucru ne va ajuta sa ne extindem la nivel international. Si cu siguranta investitiile mai mari vor urma de acum incolo, pentru ca vrem sa crestem mai mult", a spus fondatorul StarGift.

Citeste si:
Cum poate fi generat pe loc un magazin online pentru livrări
Un start-up din Timișoara...

Totodata, fondatorul StarGift estimeaza ca va trece pragul de 1 milion de euro venituri anul viitor, dupa prima jumatate a anului, daca lucrurile vor merge in acelasi ritm. Margina de profit operationala a companiei este in jur de 30%, dar in acest moment Birleanu are doar un salariu si tot profitul este reinvestit in dezvoltare.

“Lumea antreprenoriatul iti ofera niste satisfactii aparte. Nu trebuie sa faci asta pentru bani, ci trebuie sa iti gasesti o nisa care sa-ti placa si sa ai un scop bine stabilit de la inceput. Important este ca e bine sa faci la inceput toate lucrurile singur, dar trebuie sa stii cand sa te opresti, pentru ca nu le poti face pe toate, trebuie sa gasesti oameni potriviti care ar putea sa te ajute in zonele respective", a conchis fondatorul si CEO-ul magazinul online de cadouri StarGift.

magazin online de cadouri personalizate, StarGift

Citeste si:
Ministrul Transporturilor: Autostrăzile din România nu vor mai fi...
Ministrul Transporturilor:...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri