3 / 4

Modelul optim pentru o reorganizare dupa tranzactie

Strategia companiilor achizitoare este indreptata spre largirea portofoliului, a productivitatii si a cifrei de afaceri, asa incat, managerii ar trebui sa constientizeze valoarea productivitatii angajatilor din compania preluata. Avantajele pastrarii oamenilor cheie din firma preluata va contribui la o eficientizare a procesului de lucru si la reducerea costurilor pentru training, angajatii cunoscand deja piata si business-ul.

“Scenariul optim arata astfel: inainte sa fie preluata compania, managementul face o evaluare a personalului, pentru a stabili cine ramane si cine pleaca. Achizitorul care vrea sa faca o preluare „ca la carte”, temeinic, va evalua angajatii-cheie din ambele companii, pentru a putea alege in cunostinta de cauza persoanele mai bine pregatite/ mai potrivite/ mai motivate”, afirma Jitianu.

Pasii reorganizarii personalului dupa preluare

1. Identificarea angajatilor cheie din firma preluata
2. Pregatirea unui inventar al competentelor dorite pe tipuri si niveluri de post si analiza competentelor actuale ale angajatilor ce vor fi preluati
3. Conceperea unui plan de retentie a angajatilor valorosi
4. Analiza culturii organizationale a celor doua companii, definirea culturii dorite si intocmirea unui plan pentru alinierea celor doua companii la cultura dorita
5. Intocmirea unui plan de integrare a celor doua companii
6. Comunicarea cu angajatii: activitati de informare cu privire la noua companie si modelul de functionare viitor; actiuni de bun-venit etc.
7. Organizarea de training (procese si proceduri noi, necesar de dezvoltare)
8. Programarea discutiilor de setare a obiectivelor intre angajatii preluati si noii manageri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri