Un milion de vizitatori in mai putin de un an de la lansare

Un milion de vizitatori in mai putin de un an de la lansare
Exista un curent mai nou in marketing, care spune ca o companie trebuie sa urmareasca evolutia in timp a clientilor, un brand trebuie sa-i satisfaca pe consumatori in diverse faze ale vietii, de la adolescenta spre maturitate si asa mai departe. Cei care au acum 20-25 de ani, sau chiar mai mult, sunt cei care au crescut odata cu penetrarea Internetului si a conexiunii broadband, au folosit messenger pentru a vorbi cu prietenii si au fost vizitatorii fideli ai altor portaluri.

Odata trecuti intr-o alta etapa, aceea de profesionisti angajati, au ramas foarte conectati - folosesc computerul cel putin cinci ore pe zi - insa nu se mai regasesc in continutul pentru adolescenti.

ViataLaServiciu.ro incearca sa promoveze un alt tip de continut, mai selectiv, astfel ca 70% dintre membrii inregistrati ai portalului au intre 20 si 40 de ani.

“Ma gandeam de mai mult timp la un astfel de portal video, dar declickul s-a produs in timpul unei prezentari de marketing. E putin ciudata legatura, dar conceptul de “Harry Potter Marketing” mi-a clarificat ideea de diferentiere a portalului”, spune Viorel Apetrei (foto), initiatorul portalului video.

Ideea proiectului ViataLaServiciu.ro pleaca de la faptul ca petrecem mult timp la job, timp in care, cu sau fara voia noastra, suntem martori la diferite situatii/intamplari/povesti haioase.

Pe langa continutul strict legat de ceea ce se intampla la serviciu, portalul pune la dispozitia vizitatorilor si sfaturi, sugestii sau informatii privind activitatile auxiliare, un exemplu fiind sectiunile dedicate timpului liber atat dupa programul de lucru, cat si in vacante, explica Apetrei. “Urmarim ca prin acest proiect sa oferim utilizatorilor un produs de divertisment ce poate fi accesat oricand, dar si unul de dezvoltare personala, initiativa ce urmeaza sa fie implementata in viitorul apropiat.”

In ceea ce priveste numarul celor care folosesc portalul video, Apetrei sustine ca, la momentul actual, utilizatorii din Romania sunt destul de retinuti in crearea si postarea de continut original si ca se intampla ca aceleasi filmulete sau imagini sa fie postate concomitent pe mai multe astfel de platforme locale. “Ne dorim sa schimbam aceasta tendinta, sa stimulam upload-ul original prin concursuri, dar mai ales prin comunicare si interactiune cu membrii, si totodata sa oferim utilizatorilor, prin actiuni proprii, clipuri interesante si relevante pentru tema noastra principala”, adauga el.

Pana acum, portalul are peste un milion de vizitatori, iar fondatorul sau estimeaza ca va depasi 1,5 milioane de vizitatori in primul an de existenta. In fiecare luna, ViataLaServiciu inregistreaza peste un milion si jumatate de afisari.

Potrivit spuselor lui Viorel Apetrei, exista, la momentul actual in Romania cel putin trei portaluri administrate ca business, cu investitii financiare, resurse umane, care beneficiaza de sprijinul unor trusturi sau grupuri comerciale si pe care ViataLaServiciu le poate considera concurente, “pentru ca ne luptam pentru aceleasi bugete de publicitate. Insa noi mergem pe un altfel de continut, relevant pentru targetul principal”.

Prima optiune pentru internautii de peste 25 de ani

Prima optiune pentru internautii de peste 25 de ani
Planul portalului video este de a-si consolida pozitia intr-un public optim si de a deveni prima optiune pentru internautii de peste 25 de ani.

Cele mai vizitate clipuri ale portalului sunt cele din sectiunile “Video”, “Divertisment”, “De la serviciu” si “Incredibil”, dovada ca publicul roman este atras de situatiile haioase, reale (ce tin de serviciu, in cazul nostru), dar si de cele exceptionale, care starnesc curiozitatea, declara initiatorul proiectului. De asemenea, si horoscopul la serviciu sau activitatile auxiliare sunt urmarite cu interes, acestea fiind incluse in sectiuni cu nume sugestive, ce aduc valoare utilizatorilor, prin informatiile postate.

Proiectul este gandit pe termen lung, iar toti banii castigati din publicitate si parteneriate se intorc in dezvoltarea portalului si a unei baze cat mai mari de vizitatori, pentru cresterea valorii de piata.

De anul viitor, in conditiile imbunatatirii climatului economic, Apetrei se gandeste la amortizarea investitiilor desfasurate si la profit, “deocamdata continuam sa investim, nu ne sperie o perioada agitata, avem resurse pentru crestere. Avem semnale bune pentru inceput, suntem in grafic atat cu cresterea numarului de vizitatori, cat si cu investitiile pe care le facem.”

In privinta vanzarilor de spatii publicitare pe site, discutiile in acest an sunt inca in desfasurare.

“Este o perioada agitata, in care multe dintre organizatii inca nici nu si-au definitivat bugetul de promovare pe anul in curs sau sunt nevoite sa opereze schimbari de la luna la luna”, afirma reprezentantul portalului.

Legat de profilul utilizatorilor ViataLaServiciu, acestia sunt persoane tinere, active si cu putere de decizie, cu varsta cuprinsa intre 20 si 40 de ani. In plus, din totalul de membri inscrisi pe site, 64% sunt barbati, ponderea celor inregistrati din Bucuresti fiind de 22%.

Portalul video se promoveaza prin incheierea de parteneriate, implementarea unor actiuni originale pentru generarea de continut propriu, dar si oferirea de stimulente celor ce intra pe site, prin concursuri realizate in diverse forme si abordare si se bazeaza foarte mult si pe “word of mouth”.