Profitul net al Ford Motor a crescut anul trecut cu 26,3%, la 7,2 miliarde de dolari, in timp ce veniturile au avansat cu 10%, la 146,9 miliarde de dolari, sustinute de cresterea vanzarilor si a cotei de piata in Statele Unite, relateaza Automotive News.

In trimestrul patru, profitul aproape s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 3 miliarde de dolari. Veniturile au urcat cu 4%, la 36,3 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Rezultatele din trimestrul al patrulea au fost sustinute de efectul favorabil al unor castiguri exceptionale din taxe, de 2,1 miliarde de euro.

Este al 18-lea trimestru profitabil consecutiv realizat de Ford.

"Anul 2013 a fost extraordinar, demonstrand ca planul One Ford continua sa genereze rezultate si dezvoltare profitabila. Suntem bine pozitionati, pentru ca si 2014 sa aduca rezultate solide", a declarat directorul general al Ford, Alan Mulally.

Ford a vandul anul trecut 2,48 milioane de vehicule pe piata americana, in crestere cu 11% fata de 2012, iar vota de piata a urcat de la 15,5% la 15,9%.

In America de Nord, profitul inainte de taxe a scazut cu 9% in trimestrul patru, la 1,7 miliarde de dolari, dar pe ansamblul anului a avut loc o crestere de 5%, la 8,8 miliarde de dolari, un nivel record pentru companie.

In Europa, Ford a pierdut in trimestrul patru 571 milioane de dolari, fata de 732 milioane dolari in urma cu un an. In 2013, Ford a pierdut 1,6 miliarde de dolari in Europa, cu 8% mai putin fata de anul precedent. Grupul anticipeaza ca operatiunile din Europa vor deveni profitabile in 2015.

Pentru acest an, Ford a planificat lansarea a 23 de noi modele, intre care Mustang si o versiune reproiectata a celui mai bine vandut vehicul al grupului, camioneta F-150. In 2013, Ford a lansat 11 noi modele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri