Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins intre A1 si DN 7 al Centurii Bucuresti, decizia fiind luata dupa ce reprezentantii CNAIR au constatat ca Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidegisn SRL a abandonat practic santierul, conform unui comunicat remis Agerpres.

"Dupa mai multe intarzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic in santier a ajuns la 86,5 % in luna noiembrie a anului trecut, insa de atunci acesta nu a mai derulat nicio activitate. In plus s-a observat ca lucrarile efectuate in anii anteriori au inceput sa se degradeze", se mentioneaza in comunicat.

In acest context, subliniaza sursa citata, CNAIR i-a transmis Antreprenorului nu mai putin de 5 notificari, prin care a cerut acestuia sa finalizeze lucrarile restante.

Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de intocmirea documentatiilor necesare exproprierii suprafetelor de teren afectate de lucrari, desi aceasta obligatie revenea Antreprenorului, conform contractului.

Dupa finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrarilor restante.

Citeste si:
Centura de sud a Capitalei va fi modernizata pana in 2018
Ministrul Transporturilor:...

Ca urmare a rezilierii contractului, Antreprenorului i se vor percepe penalitati de intarziere, i se va retine garantia de buna executie, in cuantum de 10% din valoarea contractului si i se va emite un certificat negativ, care nu ii va mai permite sa mai participe la licitatii publice in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Contractul pentru constructia Sectorului Centurii Bucuresti cuprins intre A1 si DN 7 a fost semnat in luna noiembrie 2011, intre CNAIR SA si Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL, iar lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate inca din august 2014.

Proiectul, cofinantat din fonduri europene nerambursabile, care are o lungime totala de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum national, reabilitarea a 2 poduri si pasaje si constructia a 4 poduri si pasaje noi.

Citeste si:
Investitia de milioane de euro pentru cel mai mare port din estul UE
Portul Constanta, cel mai...

Sursa foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Soferii pot circula pe patru benzi pe centura de nord-vest a Capitalei