In luna noiembrie au fost inmatriculate 13.091 autoturisme noi, cu 57,7% mai multe decat in luna similara a anului trecut cand, conjunctura legata de obligativitatea punerii pe piata dupa data de 1 sept. a unor autoturisme omologate conform unui standard mai strict de masurare a emisiilor de CO2 (WLTP) a condus la scaderea pietei de autoturisme in perioada septembrie-noiembrie 2018.

Situatia s-a repetat si la 1 septembrie 2019, dar, evolutia ulterioara din 2019 - crestere puternica (+67,2%) in ultimele 3 luni, comparativ cu aceeasi perioada din 2018, a avut drept rezultat dupa 11 luni din acest an, o crestere generala a inmatricularilor de autoturisme de 21,5%, volumul total fiind de 147.789 unitati (comparativ cu 121.634 unitati in 2018).

Graficul urmator evidentiaza impactul noilor standarde de omologare a autoturismelor asupra evolutiei inmatricularilor in perioada 2018-2019, acesta producand distorsiuni extrem de puternice.

Si in Europa, luna noiembrie 2019 a fost, conform LMC Automotive, una de crestere pentru tarile grupate in UE15 (+4,2%), patru din primele cinci cele mai mari piete auto inregistrand volume mai mari in comparatie cu luna similara a anului trecut, astfel: Germania, +9,7%, Spania, +2,3%, Italia +2,2%, Franta +0,7%. Doar UK a inregistrat o scadere in luna noiembrie, respectiv -1,3%. Aceasta crestere nu a reusit decat partial sa compenseze scaderile de pana acum, fapt pentru care, dupa 11 luni din acest an, grupul tarilor grupate in EU15, inregistreaza o scadere de 0,7%.

Citeste si:
Inmatricularile Dacia in Europa au crescut pe final de vara
Inmatricularile Dacia in...

Segmentul importului de autoturisme rulate in Romania, care, dupa 11 luni din 2019, inregistreaza o scadere de 6,0% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in aceste conditii, cele rulate (408.616 unitati) sunt de cca. 2,7 ori mai multe decat cele noi, fapt ce conduce la deteriorarea, in continuare, a calitatii factorilor de mediu in marile orase, in conditiile in care majoritatea acestora (cca. 240.000) au un nivel de poluare ridicat (Euro1- Euro4, ceea ce corespunde unei vechimi > 10 ani, varsta eligibila pentru casarea prin Programul Rabla).

In ceea ce priveste inmatricularile de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse), acestea inregistreaza in Romania, dupa 11 luni din 2019, o crestere generala de 0,6% pe segmentul celor noi si o scadere de 4,2% pe cel al celor rulate.

Sursa foto: By gpointstudio / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Romania a fost a doua cea mai dinamica piata auto din UE in 2019