Lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva s-a deschis circulatiei luni, dar cu restrictie pentru camioane si viteza limitata la 80 de kilometri pe ora.

Update 2:

Lotul 3 al autostrazii Lugoj - Deva a fost deschis, luni dupa-amiaza, insa circulatia se va desfasura cu restrictii de viteza si tonaj, a anuntat directorul Directiei Regionale Drumuri si Poduri (DRDP) Timisoara, Horatiu Simion, potrivit Agerpres.

Update 1:

„Azi, CNAIR va da in trafic cei 21 de kilometri din lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, portiunea dintre Ilia si Holdea. (...) Am preluat un contract reziliat, iar din 4 noiembrie si pana astazi am facut 3 expertize, am contractat lucrarile la podul peste Mures, am receptionat breteaua Holdea, iar astazi dam in trafic acest tronson cu restrictii de 80 de km/h si 7,5 tone. Avem si contract de deszapezire”, a anuntat ministrul Transporturilor, citat de Digi24.ro.

Lotul 3 va avea insa restrictii de viteza de 80 km/h si de tonaj - 7,5 tone. Pentru acest lot ministrul a anuntat ca s-a semnat si contractul de deszapezire.

Stire initiala:

Portiunea dintre localitatile Ilia si Holdea din judetul Hunedoara s-ar deschide pentru a nu pierde o parte din finantarea europeana, transmite RRA. Surse citate de RRA spun ca a fost vorba si de riscul de a pierde o parte din finantarea europeana, pentru ca autostrada nu se deschide la parametrii contractati. Contractul a avut o valoare de 580 de milioane de lei, din care Comisia Europeana a decontat 500 de milioane. Pana la remedierea defectiunilor, Romania risca sa nu mai primeasca niciun leu sau chiar sa returneze unele sume ca prejudiciu.

Inca din luna august, cand s-au analizat lucrarile de pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva, pentru a stabili daca poate fi dat in trafic, consultantul nu recomanda inceperea receptiei, pentru ca nu erau indeplinite conditiile tehnice de catre asocierea Teloxim - Comsa - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes. Ulterior, contractul cu constructorul din Spania a fost reziliat.

In luna septembrie, autoritatile au intrat in alerta dupa ce pe tronsonul de autostrada a aparut o fisura. Ulterior, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, anunta ca exista probeme la garantie si ca s-a descoperit un numar record de neconformitati. Firma iberica sustinea ca s-a declansat un conflict cu autoritatile din Romania si ca se va adresa Comisiei Europene.

La inceputul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode, anunta ca lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi dat in trafic in 2019 cu restrictii de viteza si tonaj, dupa repozitionarea aparatelor de reazem la podul peste Mures.

Contractul pentru lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva, care are 21,1 kilometri, are o valoare de aproape 580 de milioane de lei. Potrivit contractului, lucrarile au inceput la finalul lui 2013 si trebuiau sa fie gata in 2016.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri