Lucrarile la podul peste Mures pe autostrada Lugoj-Deva lotul 3 se ridica la 80.000-100.000 de euro si se vor finaliza la sfarsitul acestei saptamani, iar daca expertii de la CESTRIN imi spun ca acest obiectiv poate fi dat in trafic cu restrictii de viteza, respectiv cu restrictii de tonaj, acest lucru se va intampla la sfarsitul acestui an, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode.

"Abordarea mea ca ministru vizeaza doua paliere. In primul rand, vorbim despre proiecte in implementare, dar care aveau anumite blocaje, iar eu imi asum finalizarea acestor proiecte in mandatul meu si o sa va dau cateva exemple, dar, sigur, nu pot face acest lucru fara beneficiar, fara Compania de Drumuri de exemplu, nu pot face acest lucru fara implicarea antreprenorilor. Al doilea palier se refera la proiectele blocate, dar care, odata deblocate, pot afirma cu certitudine ca in X luni aceste obiective sunt finalizate.

Revenind la exemple: Lugoj-Deva, stadiul fizic 97-98%, in acest moment, dupa analize, pentru ca nu mi-am permis sa iau decizii fara a avea o analiza temeinica, dupa o discutie cu reprezentantii antreprenorului, dupa mai multe discutii cu cei de la CNAIR, dupa discutii, consultari cu prim ministrul, vreau sa va spun ca astazi la podul peste Mures se lucreaza la ridicarea tablierelor si la fixarea aparatelor de reazem. Acest lucru se va finaliza la sfarsitul acestei saptamani. Trimit acolo expertii de la CESTRIN sa faca inca o expertiza, atat pe drum, cat si pe pod, si, in conditiile in care expertii imi spun ca acest obiectiv poate fi dat in trafic cu restrictii de viteza, respectiv cu restrictii de tonaj, acest lucru se va intampla in anul 2019, la sfarsitul acestui an, in aceasta luna. In conditiile in care sunt indeplinite conditiile de siguranta", a mentionat ministrul, la B1 TV.

Potrivit acestuia, CNAIR a organizat o licitatie pentru lucrarile de la pod, care, valoric, se ridica la aproximativ 80.000-100.000 de euro.

"Din banii popriti din garantia antreprenorului, CNAIR plateste aceste lucrari catre o companie specializata, sigur, urmand ca, sub trafic, sa lucram si la remedierea deficientelor constatate la drum si la finalizarea celorlalte lucrari care sunt in afara partii carosabile. Eu vreau - si imi doresc - ca acest obiectiv sa fie dat in trafic in acest an. Nu m-am grabit pana cand nu am avut toate informatiile si, cand o sa am inclusiv lucrarile finalizate si expertiza finalizata, o sa anunt public data la care dam in trafic cei 21 de kilometri de pe tronsonul 3 Lugoj-Deva", a precizat Bode.

De asemenea, printre obiectivele despre care seful de la Transporturi crede ca vor putea fi date in trafic anul viitor se numara: autostrazile Ogra-Campia Turzii loturile 2 si 3, Sebes-Turda, loturile 1 si 2 si tronsonul Biharia-Bors.

Citeste si:
Costurile autostrazii Lugoj-Deva au crescut cu 250 milioane euro
Ludovic Orban: Costurile...

"La fel, daca vorbim despre lucrari pe care eu cred ca in anul 2020 putem sa le dam in trafic, pot sa va dau exemplu: Ogra-Campia Turzii lotul 2 - 17 kilometri, Sebes-Turda, lotul 1 - 17 kilometri, Biharia-Bors - 6 km, Sebes-Turda lotul 2 - 24 de km, Ogra - Campia Turzii, lotul 3 - 16 km. Sunt obiective in lucru aflate in derulare, contracte aflate in derulare - intre 30 si 80% (stadiu fizic - n. r.). Cele care sunt in 60-70-80%, am convingerea ca printr-o colaborare corecta intre institutiile noastre, intre beneficiari si antreprenori, aceste obiective vor fi date in trafic in anul 2020, in diferite etape: la inceputul anului, la mijlocul anului, pana la sfarsitul anului. Eu ma feresc sa spun ce spunea Rovana Plumb: 'Vom da in trafic 180 de km de autostrada in 2019'. Iata, suntem la sfarsitul anului 2019, si s-au dat in trafic 23 de kilometri", a sustinut Lucian Bode.

In ceea ce priveste proiectele blocate, ministrul a mentionat autostrazile Craiova-Pitesti si Sibiu-Pitesti, dar si variantele ocolitoare Bacau si Satu Mare.

"Cea de-a doua categorie: proiecte blocate, aflate in diferite stadii si pe care eu o data ce spun le-am deblocat pot spune ca...de exemplu: Craiova-Pitesti, tronsonul 2, 40 de km. Am emis ultimele patru ordine de incepere pe Craiova-Pitesti, tronsonul 2, tronsonul care cuprinde si centurile ocolitoare Bals si Slatina. Am intrebat constructorul: 'Mai aveti vreun blocaj din partea noastra, din partea statului?' Raspunsul a fost 'nu'. Atunci, intrebarea fireasca a fost: 'Cand dati in trafic cei 40 de km?' Si a spus: 'Conform contractului, in intervalul celor 24 de luni de contract'. Eu am convingerea, si am incredere in constructorul de pe tronsonul 2, este un constructor roman, foarte bun, serios, care sunt convins ca va finaliza tronsonul 2 inainte de a inchide cele 24 de luni de contract. De asemenea, Sibiu-Pitesti sectiunea 1, Boita, 13 km - acolo mai avem nevoie sa se finalizeze proiectul tehnic, avem nevoie de emiterea autorizatiei de construire si la inceputul anului demareaza lucrarile. Va dau o veste buna: maine, in sedinta de Guvern, pe ordinea de zi se afla si exproprierile pe Centura Timisoarei. Eu am constatat, apropo de exproprieri, ca o paranteza, am constatat ca sunt blocate in minister de exemplu: Varianta ocolitoare Bacau, Varianta Ocolitoare Satu Mare. Erau blocate de luni de zile. Chiar m-a sunat domnul viceprimar de la Satu Mare (...) Nu-i venea sa creada ca dupa cateva luni de blocaj in minister in cateva zile am obtinut toate avizele si am adoptat in Guvern Hotararea de Guvern privind exproprierile", a adaugat el.

In ceea ce priveste intalnirea de joi cu antreprenorii, Bode a sustinut ca le-a cerut sa lucreze la obiective in conditiile in care statul roman a facut platile aferente si, la randul lor, sa-si plateasca subcontractorii.

Citeste si:
Bode: Lotul 3 din Lugoj-Deva ar putea fi dat in trafic cu restrictii
Bode: Lotul 3 din autostrada...

"Apropo de intalnirea de astazi cu antreprenorii. Le-am spus foarte clar: 'Aveti vreo plangere legata de beneficiar in ceea ce priveste platile?' Nu a spus nimeni nimic. Daca eu, ca beneficiar, iti platesc tie, antreprenor, am pretentia ca stadiul fizic sa fie egal cu stadiul financiar. Si mai am o pretentie: sa-ti platesti subcontractorii, pentru ca majoritatea subcontractorilor sub firme mici, sunt firme romanesti si care, daca nu-si primesc banii 2-3-4 luni de zile, sunt aproape de faliment. Le-am transmis acest lucru si sper din tot sufletul ca au inteles", a incheiat seful MTIC.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Autostrazile-promisiuni ale tarii: Cati kilometri s-au deschis in 2019