Mașinile electrice reprezintă opțiunea aleasă de Uniunea Europeană pentru o tranziție corectă către mobilitate ecologică. Românii se arată, deja, deschiși acestor modele, iar producătorii își diversifică oferta de la o zi la alta. Cu toate acestea, există și probleme, iar cea mai mare rămâne autonomia, unii constructori oferind informații înșelătoare la acest capitol.

Mașinile electrice vor înlocui mașinile cu motoare cu ardere internă, cel puțin în Europa. Acest scenariu este inevitabil, în contextul legislației ce interzice comercializarea de mașini noi cu motoare poluante, peste doar 12 ani. Au existat voci care au adus opinii contrare, producători nemulțumiți și chiar și state care și-au dorit ca legislația să fie alterată. În cele din urmă, însă, decizia este cea corectă, mai ales că europenii sunt interesați de subiectul încălzirii globale.

Cu toate acestea, comercianții de mașini electrice și hibride oferă, uneori, informații înșelătoare clienților care-și doresc să meargă pe calea tranziției. Un studiu a arătat că mașinile hibride sunt mai poluante decât anunță producătorii și, mai recent, au fost publicate rezultatele unui alt studiu care analizează autonomia reală a mai multor automobile electrice. Cei de la Which? au inclus în studiu mai bine de 70 de automobile electrice care au fost trecute printr-o serie de teste pentru a li se determina autonomia în condiții obișnuite de utilizare.

Tabel cu datele oficiale de autonomie, față de cele reale. Captură de ecran a unui tabel Which? via DailyMail

Una dintre cele mai populare mașini electrice, Tesla Model Y - campioană la vânzări anul trecut - are o autonomie reală cu aproximativ 160 de kilometri mai redusă decât ce au informat producătorii. Cei care au realizat studiul au testat o Tesla Model Y Long Range AWD cu o autonomie oficială de 330 de mile sau 530 de kilometri. În schimb, un Nissan Leaf avea o autonomie reală cu aproximativ 80 de kilometri mai mică decât cifrele oficiale - 384 de kilometri (239 de mile) pentru drumuri mai lungi.

Trebuie spus, însă, că majoritatea constructorilor - cum este și cazul celor de la Nissan - menționează că autonomia de 384 de kilometri poate fi realizată la drum lung. În plus, Nissan explică că această cifră „a fost obținută în cadrul unor teste de laborator derulate în conformitate cu reglementările europene în vigoare și au ca scop comparația dintre diverse modele. Aceste date nu reflectă performanțele unui automobil anume”. În plus, majoritatea constructorilor oferă și ponturi pentru a-i ajuta pe șoferi să-și mărească autonomia printr-un stil de condus mai „economic”.

Cum se obțin datele oficiale de autonomie pentru mașini electrice

Încă din 2017, constructorii de mașini și-au armonizat informațiile cu privire la autonomie trecând la standardul WLTP - Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (Procedura Global Armonizată de Testare pentru Vehicule Ușoare). Acest sistem este folosit pentru a determina autonomia mașinilor electrice, dar și a celor pe benzină și diesel. În cazul celor din urmă, WLTP oferă date mai apropiate cu cele din realitate, dar WLTP pare că supraestimează autonomia electricelor. Acesta este, însă, singurul test oficial, standardizat și acceptat de întreaga industrie.

În medie, conform Which?, autonomia oficială a mașinilor electrice este cu 20% mai mare decât ce poate obține, în mod normal, un șofer obișinuit, în timp ce energia necesară încărcării la maximum a bateriei este cu 15% mai mare față de datele de la constructor. Mașinile electrice sunt proiectate să recupereze energia care, altfel, ar fi irosită în timpul frânării, realizatorii studiului spunând că acesta este unul dintre motivele pentru care un EV are o autonomie mai mare în oraș, în timp ce o mașină electrică va consuma mai multă energie pentru a merge la o viteză mare pe autostradă. Chiar și așa, revenind la exemplul Nissan, constructorul nipon oferă o autonomie mai mică pentru Leaf în regim urban față de cel extraurban (270 de kilometri față de 384 de kilometri).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri