Renault a dezvăluit un nou SUV compact, veriga lipsă între Captur și Austral. Mașina intră în luptă cu Toyota C-HR și alte modele populare în segmentul C, iar la lansare va fi disponibilă doar o singură motorizare de 145 cai putere cu tehnologie full-hybrid.

Noul model al constructorului francez măsoară 4,41 metri în lungime, este lat de 1,79 metri și înalt de 1,57 metri ceea ce înseamnă că este cu doar doi centimetri mai lung decât un alt rival, Citroen C3 Aircross. Sub design-ul care se înscrie în liniile recente ale mărcii se ascunde bine-cunoscuta platformă CMF-B, motiv pentru care ne așteptăm ca noul model să vină cu o listă de prețuri rezonabilă, deși Renault nu a confirmat până acum nici prețul de pornire.

Aceea este aceeași bază de la care pleacă și hatch-urile Dacia Sandero sau Renault Clio, de unde și aspirația de „mașină pentru mase” a lui Symbioz care este descris, de către cei de la Renault, ca modelul cu cele mai mici costuri de operare din clasă. Cert este că, de afară, modelul nu iese în evidență deși pe lista de opționale se află jantele de 19 inci, garda la sol fiind de aproape 17 centimetri.

La interior, chiar și versiunea de bază „Evolution” va avea două ecrane, respectiv cel aflat în spatele volanului și care înlocuiește instrumentarul de bord analog și un al doilea, în mijlocul consolei, care are o diagonală de 10,4 inci. Și ecranul pentru instrumentar e mare, dar pe orizontală, cu o diagonală de 10,3 inci. Sistemul de infotainment Open R Link rulează pe Google Automotive, iar modelele cu echipare mai scumpă vor avea și o trapă destul de mare. Portbagajul are un volum de 492 de litri cu bancheta spate ridicată și până la 624 de litri dacă se culisează.

Motorizarea E-Tech full-hybrid cu 145 de cai putere și 205 Nm este deja cunoscută de la Clio și Captur, iar cei de la Renault au transmis că un motor cu tehnologie mild-hybrid va completa gama ulterior. Cu motorul de bază, care include și o baterie și un generator, mașina cântărește mai puțin de 1,5 tone. Motorul termic este unul de 1.600 cmc și, de unul singur, dezvoltă 94 de cai operați de patru dintre cele șase rapoarte ale cutiei.

Șefii Renault au explicat și care e raison d'être pentru Symbioz. „Noi eram concentrați foarte mult pe segmentul B, poate prea mult, în timp ce piața europeană este foarte interesată și în segmentul C”, a explicat Bruno Vanel, cel care conduce departamentul Product Performance de la Renault, citat de Autocar. „Acum, am echilibrat puțin balanța între cele două segment și asta ne-a permis să creștem vânzările noastre în segmentul C de la aproximativ 25% din total până la o 'felie' de 40% în prezent”, a adăugat acesta.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri