Dacia a dezvăluit noul modelul Sandrider, prototipul cu care va participa în 2025 la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC), un model care mizează agilitate și o greutate redusă pentru a se impune în competiții.

Inspirat din conceptul Manifesto, laboratorul de idei al Dacia prezentat în 2022, Sandrider este un vehicul creat special pentru rally-raid, bazat pe competențele Renault Group și pe experiența recunoscută a companiei britanice Prodrive, specializată în sportul auto.

Fidel abordării Dacia, Sandrider exploatează într-o manieră inteligentă toate posibilitățile oferite de reglementările categoriei Ultimate T1+, mizând pe agilitate și greutate redusă și răspunzând totodată nevoilor esențiale ale piloților și copiloților. Echipajele au fost, dealtfel, implicate în mod activ în faza de concepție a vehiculului. Piloții au împărtășit experiența lor echipelor de design în cadrul unor ședințe de lucru derulate în realitate virtuală.

Conceput de către designerii Dacia, stilul exterior al Sandrider urmărește ceea ce este esențial, evitând orice element inutil. Au fost păstrate doar panourile de caroserie absolut necesare, fără orice element decorativ.

Tot în aceeași abordare, concentrată asupra nevoilor esențiale ale pilotului și copilotului, o atenție specială a fost acordată asigurării unei vizibilități optime. Astfel, capota față este scurtă și puternic înclinată iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant.

La interior, designerii și inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot. Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil care permite fiecărui echipaj să își adapteze ergonomia și dispunerea anumitor elemente în funcție de preferințe.

Dacia Sandrider
Raliul Dakar este, fără îndoială, una din cele mai dificile competiții sportive din lume. Astfel, abordarea „Robustă și Outdoor”, specifică mărcii Dacia, se regăsește din plin în cazul Sandrider.

Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4x4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.

Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile. Astfel, răcirea perfectă a motorului va fi asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.

Dincolo de aceste elemente fundamentale de concepție, abordarea „robust și outdoor” vizează și unele elemente care pot părea simple detalii, dar care ușurează mult viața echipajelor.

Astfel, scaunele Sabelt sunt îmbrăcate într-un material special, anti-bacterian și care reglează umiditatea. Roțile de rezervă sunt fixate în locașuri laterale, în spatele ușilor de acces, și pot fi astfel extrase și manipulate mai ușor.

În aceeași logică, echipajul beneficiază de un acces ușor și rapid la uneltele necesare în caz de nevoie, acestea nefiind închise într-o cutie voluminoasă.

Alt exemplu : prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită. Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifică mărcii Dacia.

Sandrider este echipat cu anvelope BF Goodrich de nouă generație, care oferă o aderență optimă pe toate tipurile de teren, cu rezistență maximă la loviri și perforații.

Prima participare în competiție va fi în toamnă

Sandrider va fi supus în perioada următoare unei lungi serii de teste în diferite țări. Prima angajare într-o competiție va avea loc în Raliul Marocului 2024, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc între 5 și 11 octombrie.

„The Dacia Sandriders, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului mondial de Rally-Raid în 2025. Dacia Sandriders va fi alcătuită din trei echipaje ai căror membri se remarcă prin experiență, talent și entuziasm”, se mai arată în comunicatul Dacia.

Pilotul principal pentru echipa Dacia Sandiders este Sébastien Loeb (50 de ani), cel care a câștigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Al doilea pilot va fi Cristina Gutiérrez Herrer, prima femeie pilot de raliu din Spania, care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024.

Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general.

Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Al treilea pilot este Nasser al-Attiyah, cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică.

Dacia SANDRIDER

  • Categorie FIA : Ultimate T1+
  • Șasiu : tubular
  • Caroserie : fibră de carbon
  • Motor : V6, 3 litri, biturbo
  • Putere maximă : 264 kW/359 CP
  • Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
  • Transmisie: 4X4
  • Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
  • Suspensii Față/Spate: braț dublu
  • Cursa suspensiei: 350 mm
  • Roți: Jante de aluminiu 17”
  • Anvelope: BF Goodrich 37”
  • Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Ampatament : 3.000 mm
  • Console Față/Spate: 590/550 mm

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri