Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au scăzut în ritm anual cu 5,8% în aprilie, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA), războiul preţurilor şi subvenţiile nereuşind să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenţi în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei, transmite Agerpres.

Şi ponderea vehiculelor propulsate cu forme noi de energie (NEV) a atins un nou nivel record, deschizând calea ca Beijingul să-şi îndeplinească rapid obiectivele de mediu, vânzările de vehicule electrice (EV) încă sunt mai reduse decât cele de hibride plug-in (PHEV).

În aprilie, vânzările de automobile s-a situat la 1,55 milioane de unităţi, un declin de 9,6% faţă de martie, când se înregistrase un avans de 5,7%.

Vehiculele propulsate cu forme noi de energie au reprezentat 43,5% din totalul vânzărilor de automobile, un record lunar, după ce în prima jumătate din aprilie depăşiseră pragul de 50%. Obiectivul Chinei este ca 45% din maşinile vândute să fie vehiculele propulsate cu forme noi de energie, până în 2027.

Vânzările EV au urcat cu 12,1% în aprilie, faţă de un avans de 10,5% în martie, în timp ce vânzările PHEV au crescut cu 64,2%, faţă de o expansiune de 75,4% în martie.

Segmentul PHEV, care înregistrează un avans mai rapid din 2022, a stimulat succesul producătorului auto chinez BYD, reprezentând 57% din totalul vânzărilor de automobile ale companiei în aprilie.

Ponderea Chinei pe piaţa globală a PHEV a ajuns la aproape 70% în primul trimestru, arată datele CPCA. Producătorii auto din Japonia, pionierii tehnologiilor hibride, au ajuns în urma companiilor chineze, pe plan mondial. Pentru a stimula cererea, China a anunţat subvenţii de până la 10.000 yuani (1.380 dolari) pentru fiecare automobil înlocuit.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri