Datele de la Asociaţia producătorilor auto niponi arată că anul trecut China a depăşit Japonia, devenind cel mai mare exportator mondial de vehicule, transmite AP, citată de Agerpres.

Din 2017, Japonia a deținut titlul de cel mai mare exportator mondial de vehicule.

Asociaţia producătorilor auto niponi a informat că în 2023 Japonia a exportat 4,42 milioane de vehicule, un avans de 16% faţă de 2022 (4,2 milioane de vehicule), în timp ce vânzările interne au totalizat aproape 4,78 milioane de unităţi.

Conform datelor publicate anterior de Asociaţia Producătorilor de Automobile din China (CAAM), în 2023 China a exportat 4,91 milioane de vehicule, cu aproape 58% mai mult decât în 2022. Cea mai mare creştere s-a înregistrat pe segmentul vehiculelor electrice (EV) şi hibride.

Piaţa auto niponă a înregistrat în general scăderi ale vânzărilor din 2000. Toyota şi alţi producători auto din Japonia au dezvoltat maşini electrice dar de asemenea investesc şi în alte tipuri: vehicule hibride şi vehicule alimentate cu pile de combustie.

China domină și producția piața auto mondială

Producţia de autovehicule a Chinei a atins un nivel record în 2023, pe fondul exploziei exporturilor de vehicule electrice şi livrărilor spre Rusia, care au acoperit golul lăsat de plecarea constructorilor occidentali, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Producătorii auto din China au asamblat anul trecut 30,16 milioane de vehicule, în creştere cu 11,6% comparativ cu 2022, în timp ce livrările angro (care includ livrările către dealeri) au urcat cu 12%, până la 30,09 milioane, arată datele publicate joi de Asociaţia Producătorilor de Automobile din China. Ambele cifre au depăşit precedentele recorduri stabilite în anul 2017. Exporturile au crescut cu 58%, până la 4,91 milioane unităţi.

"Reducerile de preţuri au avut un impact asupra pieţei, revenirea consumului auto este în derulare" iar industria se confruntă cu presiuni mari pe partea de preţuri, a declarat secretarul general adjunct de la CAAM, Chen Shihua. "Spre finalul anului, piaţa auto a performant mai bine decât se preconiza iar volumele de producţie şi vânzări angro au depăşit recordurile", a adăugat Chen Shihua.

Datele CAAM scot în evidenţă tranziţia pieţei auto chineze spre modele electrice şi hibride. Cererea pentru modele hibride plug-in a crescut cu 85%, până la 2,80 milioane de unităţi, în timp ce vânzările de vehicule pe baterie au crescut cu 25%, până la 6,68 milioane de unităţi.

Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile de automobile ale Chinei în 2023, în condiţiile în care a primit peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de numărul doi, Mexicul. Constructorii auto chinezi au profitat de retragerea unor companii precum Volkswagen AG şi Toyota Motor Corp., după invazia rusească din Ucraina.

Sursa foto: BYD

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri