Sectorul auto este, conform datelor oficiale furnizate de Ministerul Finanțelor, unul dintre motoarele economiei românești. Dintre industriile producătoare, cea auto este cea mai puternică în România, cu o pondere în PIB de peste un sfert. Astfel, nu este de mirare că după primele șase luni ale anului, performanța celor doi producători care asamblează mașini în România este pe un trend ascendent, cu un output mărit față de aceeași perioadă a anului trecut.
Conform datelor strânse de ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), producția de mașini din România continuă să crească. Dacă, pe cifrele din primul trimestru al acestui an observam o creștere cu peste 7% year-on-year, acum, la borna primelor șase luni din 2024, creșterea este și mai mare dacă ne raportăm la primul semestru al anului anterior. Această creștere este susținută de un parcurs pozitiv și în luna iunie.
„În luna iunie 2024, au fost produse în România un număr de 46.032 autoturisme, o creștere de 11,32% față de luna iunie 2023, respectiv 41.328 unități”, se arată într-un comunicat ACAROM. „Dintre acestea 24.505 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 21.527 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova,” transmite aceeași sursă. Deși situația este strânsă la capitolul producție între Dacia și Ford în luna iunie, marca de buget a grupului Renault păstrează un avans considerabil în H1.
„Pe primele șase luni din 2024, producția de automobile se situează la un nivel de 292.378 unități, o creștere de 8,66% față de perioada similară din 2023 respectiv 269.088 unități. Din acestea, la Dacia s-au fabricat 169.998 unități, iar la Ford Otosan s-au produs 122.380 de mașini,” a transmis ACAROM.
Această evoluție a industriei auto românești a fost în centrul atenției unei analize Wall-Street.ro în care am trecut în revistă creșterea sectorului, care acum este în spatele unor best-selleri. De pildă, în ultimele luni, Dacia Duster II, care a ieșit din producție pentru a-i face loc celei de-a treia generații, a fost favorita românilor, tocmai pentru că oferă unele echipamente care lipsesc de pe noul model - așa cum este motorizarea diesel. De asemenea, de pe porțiile uzinei Ford Otosan Craiova a ieșit Ford Puma, cea mai bine vândută mașină din Marea Britanie.
Știm și că, la Dacia, s-a realizat integrarea părții de uzină care se ocupă de producția de trenuri de rulare în compania Horse a celor de la Renault. La Dacia, se produc zilnic circa 1.400 de modele, adică aproape de capacitatea maximă a uzinei din apropiere de Pitești. De asemenea, notabilă este și demararea producției, în perioada următoare la uzina de la Craiova, a versiunii electrice a lui Ford Puma.