Victorie istorică pentru Dacia: Echipa Sandriders face dubla în Raliul Marocului, prima competiție pentru constructorul autohton

Sursǎ foto: Facebook.com / The Dacia Sandriders

Victorie istorică pentru Dacia: Echipa Sandriders face dubla în Raliul Marocului, prima competiție pentru constructorul autohton

Dacia a reușit o performanță deosebită la debutul în competițiile de rally-raid prin echipa de uzină Sandriders. Cuplul format din pilotul qatarez Nasser Al- Attiyah și navigatorul francez Edouard Boulanger s-a impus în categoria de top a modelelor pe patru roți, T1+, în Rallye du Maroc. Aceasta a fost a cincea și ultima etapă a sezonului 2024 din Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC), unde au fost înscrise trei prototipuri de teren Dacia Sandrider.

Debut cu dreptul pentru Dacia în parcursul său în competițiile cross-country, după ce Nasser Al-Attiyah și-a trecut în cont victoria și, totodată, titlul mondial la categoria celor mai performante vehicule pe patru roți cunoscută ca T1 Ultimate sau T1+. Pentru Dacia, concursul din Maroc a început perfect, Al-Attiyah fiind victorios în prima probă. Ulterior, în cea de-a treia probă, coechipierul francez Sebastien Loeb a fost cel care a realizat cel mai bun timp.

În etapa de miercuri, care s-a desfășurat pe un traseu de 325 de kilometri, între Zagora şi Mengoub, Nasser și Edouard au realizat doar cel de-al patrulea timp. Chiar și așa, ei erau la doar câteva puncte distanță de asigurarea matematică a coroanei mondiale, păstrându-și de asemenea un avantaj în clasamentul general al raliului. Principalii rivali ai Dacia au fost Mini, cu un prototip nou, dar și Ford, Ovalul Albastru aducând o camionetă Raptor specială. Toyota, constructor veteran în această disciplină, a rămas aproape pe tot parcursul galopului marocan.

În etapa a treia, Loeb a reuşit prima sa victorie la bordul unei maşini Dacia, l-a devansat pe belgianul Gregoire de Mevius (Mini) cu numai 19''. Loeb, de nouă ori campion mondial WRC, era la 36'' în spatele lui De Mevius la mijlocul traseului, scria Agerpres citând l'Equipe. După ziua de miercuri, Loeb urcase pe poziţia a treia în clasamentul general, la 10'31'' de coechipierul său qatarez, care avea un avans de aproape cinci minute faţă de De Mevius.

Spaniolul Carlos Sainz a fost pe locul 3 miercuri, după ce nu a concurat în etapa de marţi din cauza unei probleme la maşina sa Ford Raptor. Brazilianul Lucas Moraes (Toyota), câştigătorul etapei de marţi, a suferit o pană şi a avut o întârziere de mai bine de 45 de minute, pierzând orice şansă de a încheia pe una din primele poziţii. Etapa de joi, penultima din concurs, s-a organizat în jurul oraşului Mengoub și a avut o lungime de 315 kilometri.

Întreaga echipă Dacia Sandriders

Sebastien Loeb s-a lansat primul în cursă, un dezavantaj în competițiile de rally-raid, și a încheiat cu al șaselea timp cronometrat. Al-Attiyah a fost al patrulea, păstrându-și avantajul la vârf. În fine, astăzi, Loeb a forțat și a bifat a doua victorie de etapă. Acest rezultat nu doar că a adus numărul total de etape câștigate de Dacia la trei, ci i-a și asigurat constructorului autohton o dublă neașteptată la debut. Astfel, Sebastien Loeb și Nasser Al-Attiyah arată că au intenții serioase, alături de Cristina Gutierrez, la Raliul Dakar din ianuarie 2025.

Wall-Street.ro a văzut prototipul de teren Dacia Sandrider la Salonul Auto de la Geneva din acest an și a aflat toate secretele vehiculului construit în Marea Britanie, la atelierele Prodrive. La acest proiect care se întinde pe o perioadă de trei ani cooperează ingineri Renault, Dacia, dar și Alpine. Motorul este unul de origine Nissan, dar se folosește exclusiv combustibil sintetic Aramco, mașina fiind inspirată din punct de vedere vizual de conceptul premiat Manifesto.

Personalizate pentru tine