BYD, unul dintre cei mai mari producători auto de pe glob, a anunțat că va introduce o serie de echipamente care va permite și celor mai ieftine modele din gama sa de pe piața din China să se conducă singure. Noile sisteme vor putea fi utilizate de clienți fără vreun cost suplimentar, inclusiv de cei care au un BYD Seagull, mașină cu un preț de 9.500 de euro, scrie CNN.
Gigantul chinez a anunțat că „Ochiul lui Dumnezeu”, sistemul de asistență la condus dezvoltat intern de inginerii BYD, va deveni disponibil și pe cele mai ieftine modele din gamă. Analiștii sugerează că această mișcare ar putea alimenta războiul de prețuri care marchează deja piața auto din China.
Conform cifrelor Refinitiv, în urma anunțului, prețul acțiunilor BYD a sărit cu 4% și a atins maximul istoric de 42 de dolari per acțiune. Wang Chuanfu, președintele BYD, a proclamat, în cadrul unui eveniment desfășurat recent, că „2025 va fi primul an în care șofatul inteligent va fi disponibil tuturor”.
„Ochiul lui Dumnezeu”, echiparea pentru bogați democratizată de BYD
Lansat în 2023 pentru a-i asista pe șoferi, sistemul inteligent al BYD fusese anterior disponibil doar pe modele cu prețuri începând de la 30.000 de euro în China. Nu este clar când va fi posibil pentru restul posesorilor de BYD să facă update-ul sau dacă va fi nevoie de o vizită la service-urile autorizate ale producătorului pentru modificări pe partea de hardware, dar președintele companiei a mai spus că, în doar trei ani, capacitățile de condus autonom vor deveni un element esențial pentru mașini, la fel ca airbag-urile sau centura de siguranță.
În 2024, BYD a fost al șaselea cel mai mare constructor la nivel mondial, cu peste 4,2 milioane de mașini cu propulsie alternativă livrate (hibride și electrice). De asemenea, pe piața internă, BYD a avut o cotă de piață de 32% pentru mașinile cu propulsie alternativă.
În comparație, rivalii de la Tesla, cu care BYD își dispută prima poziție în topul celor mai mari constructori de mașini pe baterii, oferă sistemul „Full Self-Driving” (FSD) contra cost. Este vorba de un abonament lunar cu un preț de 99 de dolari pentru piața din Statele Unite. Alternativ, clienții care-și doresc să poată folosi suita de tehnologii de conducere autonomă pot face o singură plată de 8.000 de dolari, iar FSD va fi mereu disponibil pe mașină. În prezent, sistemul dezvoltat de Tesla nu este disponibil în China, unde se așteaptă toate aprobările de la autoritățile de reglementare.