GALERIE FOTO | Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică făcută în România, a intrat în producție alături de E-Transit Courier și E-Tourneo Courier

Sursǎ foto: Ford Otosan

Gallery Vezi Galeria (22)

GALERIE FOTO | Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică făcută în România, a intrat în producție alături de E-Transit Courier și E-Tourneo Courier

Cuprins Articol:

La uzina Ford Otosan de la Craiova au intrat în producție primele mașini 100% electrice asamblate în țara noastră. Este vorba despre SUV-ul compact Puma Gen-E, dar și despre vehiculele utilitare și de transport persoane E-Transit Courier și E-Tourneo Courier. Acestea se alătură suratelor cu motoare tradiționale, producția fabricii crescând la 300.000 de unități anual, transmite producătorul.

Ford Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier vor ajunge curând în showroom-uri

Ford Puma Gen-E

În 2023, Ford a introdus în producție versiunile cu motoare termice ale lui Transit Courier și Tourneo Courier. Acum, modelele 100% electrice bazate pe aceeași arhitectură sunt și ele pe liniile de producție din Craiova, alături de Ford Puma Gen-E.

SUV-ul compact pe baterii a fost lansat în decembrie anul trecut și se alături modelului cu motoare termice, care este cel mai popular automobil pe piața din Marea Britanie în ultimii doi ani. Privind retrospectiv, putem să presupunem că majoritatea producției de vehicule electrice va lua calea exportului, ca și în cazul mașinilor cu motoare clasice.

La finele anului trecut, nivelele de producție pentru Ford Otosan Craiova s-au apropiat de cele ale uzinei Dacia Mioveni, care nu funcționează la capacitate maximă. Scăderea producției auto din România s-a văzut și la începutul acestui an.

În principiu, Ford Otosan Craiova ar putea produce aproape 1.300 de mașini pe zi față de circa 1.414 mașini pe zi la Dacia. Ford Otosan angajează peste 6.600 de angajați la uzina autohtonă, unde se lucrează în trei schimburi atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare.

Fabrica Ford Otosan Craiova, unică în Europa

Transporturile pe cale ferată inaugurate recent la uzina Ford Otosan Craiova

În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă și electrice. Ca urmare a acestei diversificări a gamei de modele, Ford Otosan Craiova își crește și volumul anual de producție.

pentru a permite asamblarea de vehicule 100% electrice pe aceleași linii care și mașinile cu motoare termice, iar producția va putea atinge borna de 300.000 de vehicule anual de la circa 272.000 de unități în trecut. Prin comparație fabrica Dacia Mioveni ar putea produce peste o jumătate de milion de mașini anual.

„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție. Capacitatea noastră de a produce șase versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg,” a declarat Güven Özyurt, Director General Ford Otosan.

Pentru a sprijini producția de vehicule electrice, Ford Otosan a investit în localizarea componentelor cheie ale acestora, inclusiv în înființarea unei noi linii de asamblare a bateriilor la uzina din Craiova. Vorbim de investiții totale, din 2022 încoace, de aproape 500 de milioane de euro.

Inaugurată în octombrie anul trecut, linia de asamblare face parte din ampla strategie de investiții anunțată în 2022, când Ford Otosan a achiziționat oficial uzina din Craiova. Această investiție subliniază angajamentul Ford Otosan de a-și consolida capabilitățile de electrificare și de a-și extinde rolul în ecosistemul global de vehicule electrice al Ford.

Ca parte a angajamentului Ford Otosan de a oferi soluții de transport sustenabile și inovatoare, de curând a fost lansată o nouă rută de transport intermodal pentru a îmbunătăți eficiența, rentabilitatea și sustenabilitatea operațiunilor logistice între fabrica Ford Otosan din Craiova și Turcia.

În cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Această tranziție are ca scop reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, facând operațiunile logistice mai eficiente și mai economice.

Ciolacu: La Ford, în 2024, s-au produs peste 250.000 de mașini

Premierul Marcel Ciolacu, aflat în vizită la uzină cu ocazia prezentării noilor modele, a amintit că uzina Ford din Craiova a înregistrat anul trecut o performanţă majoră, producând un număr record de automobile - peste 250.000.

„Ford Craiova este astăzi una dintre cele mai importante companii ale ţării datorită rolului său esenţial în creşterea exporturilor româneşti. Este, de asemenea, motorul unui ecosistem vast, compus din zeci şi sute de firme locale, furnizori şi parteneri, care asigură alte mii de locuri de muncă pe orizontală în economie. De aceea, daţi-mi voie să vă spun din inimă: dragi prieteni, suntem mândri de realizările voastre!", a afirmat Marcel Ciolacu.

Totodată, premierul Ciolacu a precizat că Guvernul României va face toate eforturile ca în următoarele săptămâni să se finalizeze ultima bucată de 12 kilometri din aşa-numita autostradă Ford, Craiova-Piteşti, iar apoi să accelereze ritmul pentru a termina cât mai rapid noua Autostradă A0 de centură a Capitalei şi autostrada Piteşti-Sibiu.

„Am văzut maşinile produse aici şi m-am convins că îndeplinesc cele mai înalte standarde mondiale de design şi tehnologie. Acum există şi o linie ultramodernă de fabricare a bateriilor electrice. Nu aveam vreun dubiu că modelele de la Craiova pot rivaliza cu orice concurent, reprezentând un exemplu strălucit al capacităţilor noastre. Astfel se explică şi succesul maşinilor Ford atât pe piaţa românească, cât şi pe cea internaţională", a declarat Marcel Ciolacu.

Personalizate pentru tine