BYD intră pe piața din România: Chinezii vor să depășească Dacia până în 2030

Sursǎ foto: BYD

BYD intră pe piața din România: Chinezii vor să depășească Dacia până în 2030

Cuprins Articol:

BYD intră oficial pe piața din România de anul acesta, iar cel mai mare constructor auto din China vizează vânzări mai mare decât ale mărcii Dacia peste doar cinci ani, scrie ProMotor. Din aprilie, mașinile constructorului asiatic vor fi vândute într-o rețea cu 20 de reprezentanțe ce se va extinde la 30 de showroom-uri până la finele anului.

Ce mașini va vinde BYD în România

Pentru început, BYD va comercializa în țara noastră șapte modele. Printre ele se numără și Dolphin Surf, care va rivaliza cu Dacia Spring, Sealion 7, Seal și Atto 2. Acesta din urmă este comparabil cu crossover-ul Ford Puma asamblat la Craiova, în timp ce modelele Sealion 7 și Seal sunt 100% electrice și pot fi comparate cu mașini Tesla.

Anunțul vine după ce BYD a ales deja două locații pentru primele sale uzine din Europa, cea mai apropiată de România fiind cea din Ungaria. Cealaltă va fi plasată în Turcia și va costa 1 miliard de euro, iar producătorul vrea să facă o a treia uzină în Germania, dar o decizie finală în acest sens va fi luată în următoarele 7-8 luni de zile.

La noi în țară, BYD vrea să atingă borna de 60 de dealeri în primii trei ani de activitate, chinezii vrând să depășească Dacia la volumul de vânzări până în 2030. Pentru început, reprezentanțe oficiale BYD vor fi în București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, dar și în Pitești, aproape de cartierul general al mărcii Dacia.

Conform Libertatea, care citează EVMarket, cel care va conduce extinderea BYD în România va fi Andrei Duică, fost Executive Director la Trust Motors. Acesta va ocupa funcția de Deputy Country Manager pentru România și Bulgaria.

BYD, unul dintre cei mai mari producători de mașini electrice din lume

Anul trecut, BYD a vândut peste 4 milioane de mașini electrificate în toată lumea, dintre care circa 1,7 milioane de unități au fost BEV-uri, adică mașini 100% electrice. Astfel, constructorul asiatic le-a suflat în ceafă americanilor de la Tesla.

Recent, BYD a anunțat o nouă arhitectură pentru EV-uri care va permite încărcarea ultra-rapidă a bateriei. Cu ajutorul unei rețele de chargere de ultimă generație, BYD promite timpi de încărcare de 5 minute pentru a adăuga 400-470 de kilometri de autonomie în bateria, adică o viteză de încărcare de aproximativ 80 de kilometri per minut.

În primele două luni ale anului, BYD a produs 27% din toate EV-urile venite din China, vânzând mai bine de 405.000 de unități. În țara de origine, BYD se bucură de o cotă de piață de 18% pe segmentul electricelor pure, respectiv 56% pe segmentul hibridelor cu tehnologie plug-in. De asemenea, din cele circa 900.000 de automobile exportate de China în ianuarie și februarie, 16% au fost modele BYD.

Trebuie spus că, în ultimii ani, tot mai mulți constructori chinezi au intrat pe piața din România, inclusiv giganți ca Geely sau SAIC, prin brand-ul MG. În primele opt luni ale anului trecut, MG a înmatriculat aproape 1.500 de vehicule, un volum comparabil cu cel al Peugeot sau Nissan pe piața românească. Succesul se datorează în special modelului hibrid ZS.

De asemenea, Leapmotor, un producător care are un parteneriat cu grupul Stellantis, a debutat la rândul său în țara noastră cu un rival pentru Dacia Spring.

Personalizate pentru tine