Dacia Bigster, cel mai mare model al producătorului autohton, a intrat în producție la uzina din Mioveni luna aceasta. Noul SUV va fi unul dintre modelele pe care uzina se va concentra cel mai mult în viitor, acaparând până la 30% din capacitatea liniilor de asamblare, conform reprezentanților Dacia. În acest context, experții estimează că producția anuală de Bigster ar putea trece de o bornă importantă, dar cu o condiție.
Câte Dacia Bigster ar putea fi fabricate an de an
În prezent, Dacia se bucură de o cerere peste așteptări pentru Bigster. Modelul va ajunge în showroom-urile din România la începutul lunii aprilie, când se va derula o campanie națională de lansare (între 10 și 17 aprilie). Totuși, cei interesați au putut deja să-și comande noul SUV de segment C, modelul fiind disponibil pe site-ul oficial încă de la începutul lunii ianuarie.
De atunci, peste 1.200 de clienți s-au pus la rând pentru noua mașină Dacia, iar majoritatea au ales nivelele superioare de echipare. De asemenea, constructorul a transmis că doi din trei cumpărători a optat pentru propulsia full-hybrid, modelul Bigster fiind oferit exclusiv cu motorizări hibridizate (mild-hybrid sau full-hybrid). În plus, la nivelul întregii Europe, s-au înregistrat deja mai bine de 10.000 de comenzi.
Pe fondul interesului ridicat în Bigster, experții sugerează că producția anuală a mașinii ar putea fi una record. Conform lui Denis Le Vot, CEO Dacia, Bigster vine cu un preț cu circa 10.000 de euro sub cel al principalilor rivali de volum din segmentul C, iar acest fapt va atrage un număr ridicat de clienți din Europa. Ca dovadă, se pare că majoritatea clienților de Bigster sunt clienți „conquest”, adică cei care se apropie de marca Dacia deși au deținut în trecut mașini de la alți producători.
S&P Global preconizează că producția lui Bigster ar putea atinge și chiar depăși cota de 100.000 de unități, dar asta abia după ce modelul va intra și pe liniile uzinei din Turcia. Acolo, Bigster ar putea fi asamblat pentru piețe din afara Uniunii Europene, unde modelul va ajunge cu sigla Renault.
Dacia Duster împarte multe componente cu Bigster
La demararea comenzilor, Dacia a anunțat următoarea listă de prețuri pentru modelul Bigster:
-
Dacia Bigster Essential - de la 23.000 de euro
-
Dacia Bigster Expression - de la 24.400 de euro
-
Dacia Bigster Journey - de la 26.000 de euro
-
Dacia Bigster Extreme - de la 26.000 de euro
Aceste prețuri, pentru piața locală, sunt sub cele cu care Bigster va fi vândut în Occident, unde cele mai scumpe versiuni cu motorizarea full-hybrid vor sări de 31.500 de euro. Acolo, cel mai ieftin Bigster va începe de la 24.990 de euro, cu aproape 2.000 de euro mai mult decât în România.
Totuși, Bigster rămâne o variantă foarte accesiblă, iar asta și pentru că ascunde multe dintre componentele folosite de „fratele” mai mic Duster.
Conform Dacia, circa 60-70% dintre componentele de pe Bigster și Duster sunt comune, dar există și o mulțime de piese diferite, mai ales deoarece Bigster oferă și echipamente mai premium.
În prezent, producția este împărțită între Duster, noul Bigster, Logan, dar și Sandero și Jogger. În ciuda anunțurilor din trecut, hatchback-ul care a devenit cea mai populară mașină din Europa anul trecut este, în continuare, asamblată și la noi în țară, dar în volume mici, pentru piața internă.
În viitor, cei de la Dacia speră ca circa 30% din producția de la Mioveni să se concentreze pe modelul Bigster, în timp ce Duster reprezintă undeva între 50% și 60% din toate mașinile asamblate acolo. Astfel, circa 9 din 10 mașini făcute la Mioveni vor fi Duster și Bigster în viitor, dacă se realizează scenariul acesta, dar uzina este flexibilă pentru a răspunde cererii clienților.