Este un lucru stiut ca inceperea unei afaceri necesita o suma potrivit de mare pentru pornire si ca odata ce ai inceput, cheltuielile sunt intr-un flux continuu. Ca antreprenor, tu vei controla bugetul, vei seta obiectivele, vei alege cand sa-ti iei pauza, ai asadar libertate de miscare.

Finantele raman inainte de toate subiectul cel mai arzator, sunt parte a oricarei afaceri, iar daca simti nevoia de cateva sfaturi la inceput de drum ca antreprenor, afla mai multe din randurile de mai jos.

1. Foloseste un program de contabilitate

Cand totul costa bani, afla ca sunt solutii potrivite pentru firma ta care te vor surprinde placut, fara sa fie nevoie sa platesti. Exista un program gratuit de contabilitate cu functionalitati principale (nu doar un program demo, care expira). Beneficiezi de ajutor si economisesti in felul acesta nu doar bani, ci si timp.

Prin urmare, inchide Excelul, foloseste un software dedicat, menit sa tina sub control procesele contabile.

2. Separa contul bancar personal de cel de business

Nu amesteca cheltuielile personale cu cele de business. Chiar inainte de a incepe afacerea creeaza un cont bancar separat, motivele au legatura cu aspectele fiscale, raspunderea personala, inregistrarea contabila.
In plus, in situatii de criza rezista tentatiei de a suplini bugetul afacerii din cel personal, se va crea o dezordine financiara care mai tarziu iti va da batai de cap.

Contabila ta iti va multumi ca nu amesteci cheltuielile private cu cele de firma.

3. Negociaza cu furnizorii inainte de a semna un contract

Este important sa incerci sa obtii un avantaj financiar, nu sari asadar peste etapa de negociere. De asemenea, citeste cu atentie clauzele, ca de exemplu penalitatile pentru intarzierea platii. Uneori a primi 30 de zile prelungire a termenului de plata poate fi mai avantajos decat o reducere de 5%.

4. Implica-ti angajatii

Esti proprietarul afacerii, dar acest lucru nu trebuie sa insemne ca toata presiunea este pe umerii tai. Bugetul ii implica pe toti cei din firma, prin urmare fiecare angajat trebuie sa fie constient de schimbarile pe care le faci. Ei trebuie sa fie la curent cu obiectivele financiare pe termen scurt sau lung si ce pot face ei pentru a fi atinse.

Conectarea obiectivelor individuale cu cele mai ample de business, va face ca toata lumea sa lucreze in aceeasi directie, cu acelasi scop.

5. Adera la Cloud

Cloud-ul permite tie si angajatilor tai sa va bucurati de mobilitate, puteti avea acces la informatie, la aplicatiile necesare in munca voastra, de oriunde va aflati, acasa sau la birou. Prin urmare, flexibilitatea programului, lucrul din confortul propriei case devin usor de indeplinit.
Un angajat care nu va mai fi nevoit sa confrunte zilnic traficul, sa petreaca poate mai bine de o ora la dus, la fel si la intors, va fi mult mai productiv sa lucreze de acasa.

Tine minte ca si timpul inseamna bani.

Sursa foto: Pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri