Pot deconta angajatorii facturile la electricitate pentru angajații care lucrează de acasă?

Munca de acasă și telemunca sunt subiectele fierbinți din piața muncii, despre care încă se vorbește intens atât la nivel de management, cât și la nivel de angajații. Aceste două forme de lucru au fost preferate de multe companii încă de la debutul pandemiei pentru că reprezintă un mod de flexibilizare a muncii, în contextul în care angajatul își poate desfășura munca nu doar de acasă, ci și din alte locuri.

Cătălin Micu, Partner în cadrul casei de avocatură Zamfirescu Racoti Vasile & Partners spune că în București, companiile din zona de office au adoptat munca de acasă în proporție de 30-40%. Așa s-a născut un tablou cumva sumbru al birourilor goale din zona de Nord a Capitalei, cea care altădată era una din cele mai aglomerate din București.

Dacă la început părea simplu să stai să lucrezi de acasă, lucrurile s-au schimbat de-a lungul acestor luni. Mulți angajați se luptă acum cu lipsa de productivitate, dar și cu facturi mai mari la utilități. Din acest motiv, una din principalele provocări ale acestei perioade se rezumă și la pachetul de beneficii pe care companiile le oferă angajaților, în conformitate cu noile nevoi apărute odată cu munca remote. Multor angajați le este tot mai greu să se concentreze să lucreze de acasă, mai ales cei care au copii și care învață, la rândul lor, tot de acasă.

„Telemunca a devenit cumva o regulă de lucru pentru majoritatea companiilor care au în principal activitate de birou și aici vorbim de diverse industrii care au decis ca zona de office să fie realizate în principal de acasă, dar nu doar de acasă, ci și din alte locuri.

Sunt și companii care oferă hotel în regim de telemuncă. Practic companiile achita angajaților, să-i spunem un sejur de telemunca de o săptămâna în diferite hoteluri din țară asta pentru a putea cumva să elimine monotonia sau stresul cauzat de munca de acasă și de perturbările de acasă care afectează productivitatea muncii”, a declarat pentru wall-street.ro, Cătălin Micu, Partner at Zamfirescu Racoti Vasile & Partners.

Citeste si:
Industria de business services din România are 131.000 de angajați
Industria de business...

Ce beneficii și-ar dori să primească angajații

Un studiu realizat de Catalyst Solutions și Impact Hub Bucharest care prezintă percepția angajaților și angajatorilor din România asupra muncii la distanță arată că 51,3% din angajați își doresc să li se ofere un buget pentru îmbunătățirea spațiului de lucru de acasă, care să le permită să-și achiziționeze echipamente precum scaune de birou sau chiar birou propriu-zis.

Totodată, salariații care lucrează de acasă spun că își doresc ca angajatorul să acopere parțial sau total cheltuielile pentru electricitate sau internet. Mai precis, 45,9% dintre respondenți sunt de părere că angajatorii ar trebui să acopere costurile crescute ale utilităților, prin decontarea facturilor la curent electric și internet, o tendință care a prins deja rădăcini și în ecosistemele de lucru din alte țări.

„Da, există această tendința și pe piață locală care se materializează sub două aspecte. Prima ar fi că i se acordă angajatului o suma fixă la debutul telemuncii pentru a-și putea organiza activitatea în regim de telemunca acasă, să spunem pentru a crea acel colț al telemuncii, pentru a se putea obișnui mai bine cu telemunca de acasă.

A două varianta este cea în care sunt insentivați prin faptul că li se acordă anumite sume fixe lunare care variază cumva între 100-150 de lei cu scopul de a acoperi cheltuielile de telemunca, nu neapărat de a acoperi cheltuielile cu electricitatea, ci de a acoperi cheltuielile cu telemunca”, mai explică avocatul Cătălin Micu.

Citeste si:
Munca la distanță poate deveni alternativă la programele de...
Munca la distanță poate...

Sursa foto: Pexels

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri