Mediul de afaceri a avut parte de multe provocări în ultimii doi ani, perioadă în care antreprenorii au fost nevoiți să regândească foarte rapid planul de management. În contextul unui climat dominat de incertitudine și nesiguranță, un bun lider se concentrează pe ceea ce este acționabil, mai degrabă decât pe propriile temeri, se adaptează situației și încearcă să mențină rezultatele companiei pe o pantă ascendentă.

Asemenea unui joc complex de strategie, unde fiecare mutare valorează cât o victorie sau, din contră, cât un eșec, antreprenorul este persoana care setează tonul într-o afacere, care trăiește și gândește în și pentru viitor. Ia în calcul toate premisele, calculează probabilitățile unui eventual succes și este conștient de faptul că cele mai bune arme ale sale sunt agilitatea, încrederea, onestitatea și dorința de se dezvolta constant.

Totodată, un business de succes are nevoie de o echipă unită și capabilă, formată din persoane dedicate pentru realizarea misiunii și obiectivelor setate, oameni profesioniști care gândesc obiectiv datele problemei și aduc un suflu proaspăt în cadrul proiectului.

Una dintre schimbările majore care s-a produs în urma episodului pandemic se referă la criza de personal, marea bătălie pentru a câștiga și a reține atenția oamenilor cu potențial. Astfel, aprecierea angajaților a căpătat o semnificație majoră.

Preocuparea pentru bunăstarea oamenilor

Forța de muncă a fost dintotdeauna o resursă vitală pentru orice business. Dacă facem un exercițiu de imaginație și comparăm afacerea cu un automobil, managerul este motorului vehiculului, în timp ce angajații sunt combustibilului care pun tot sistemul în mișcare.

Indiferent dacă fondatoul este un bărbat sau de femeia antreprenor, preocuparea pentru oamenii care construiesc împreună trebuie să fie una universală: motivarea echipei, crearea unui mediu deschis în care oamenii se simt apreciați pentru efortul depus, simt că îți aduc contribuția și în care simt că se dezvoltă și învață. Atunci când angajații sunt implicați activ în proiectele companiei, eficiența muncii lor se resimte în ritmul și felul în care crește afacerea

În momente de criză, membrii echipei așteaptă soluții din partea fondatorilor. Prin urmare, un lider priceput trebuie să le ofere încredere și certitudinea că lucrurile se vor rezolva în cele din urmă.

Mediul de lucru influențează coeziunea și randamentul echipei

Pandemia a transformat felul în care lucrăm: , sistemul de lucru remote sau hibrid a devenit o soluție rapidă pentru o problemă de lungă durată. Mai ales în primii doi ani ai pandemiei,angajații și-au desfășurat activitățile legate de serviciu în propria locuință, bucurându-se de flexibilitatea unui program care le-a permis să mențină un echilibru între viața personală și cea profesională.

Pe măsură ce lucrurile au început să reintre pe un făgaș normal, companiile, inclusiv cele antreprenoriale, încurajează întoarcerea în format fizic la birou, pentru că prezența fizică poate să contribuie la relațiile dintre echipe: consolidează legăturile de prietenie și de colaborare formate între membrii echipei.

Pentru a le câștiga încrederea, liderii încearcă să creeze un cadru sigur, un birou de lucru sustenabil, care inspiră creativitatea angajaților și susține comunicarea.

Digitalizarea îmbunătățește experiența clienților

Culturile organizaționale care pun transparența în centrul a ceea ce fac sunt în general și cele capabile să creeze o legătură puternică și cu clienții lor.Un factor care contribuie la acest lucru este digitalizarea, un proces care a avut efectele majore asupra vieții moderne, pentru că a simplificat și eficientizat felul în care comunicăm și informăm prin intermediul platformelor online.

Oamenii sunt ființe sociale, care simt nevoia de interacțiune și apropiere cu cei din jur. Așadar, prin elaborarea unor soluții digitale intuitive și complete experiența clientului se îmbunătățește, din prisma faptului că se poate decide mai ușor dacă serviciile oferite corespund nevoilor sale. În plus, feedback-ul venit din partea acestora se dovedește a fi extrem de util, mai ales atunci când vine t momentul să faci câteva modificări în planul de afaceri.

De asemenea, digitalizarea joacă un rol important în creșterea eficienței unui business, deoarece procesele operaționale se desfășoară într-un ritm mai rapid, ceea ce duce la scurtarea timpului de așteptare pentru client. Cu alte cuvinte, e un avantaj important pentru ambele tabere: echipa de lucru se poate concentra la rezolvarea altor sarcini din cadrul firmei, unde pot aduce mai multă valoare, iar clienții găsesc tot ce au nevoie într-un timp mai scurt.

Fiecare business se diferențiază prin valorile, principiile și ideile care le ghidează. Un business care ține mereu cont de nevoile angajaților, creează o atmosferă plăcută în cadrul echipeiși este la curent cu metode inovatoare inovatoare de lucru va reuși să își realizeze misiunea și nu doar să obțină profit.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri