Când ești în căutarea unui loc de muncă, ai nevoie să îți maximizezi șanse să fii sunat de cât mai mulți angajatori la care depui CV-ul. Trebuie să ai, însă, în vedere mai multe aspecte care te vor aduce mai aproape de jobul care pe care îl cauți. Desigur, este foarte bine să ceri sfaturi de la prieteni, de la actualii colegi de muncă, însă de cele mai multe ori asta nu face decât să te tragă înapoi pentru că oamenii au experiențe diferite și nu toți știu să te îndrume în mod corect. 5 mituri care te țin pe loc atunci când îți cauți un loc de muncă.

Mitul numărul 1. Trimite cât mai multe CV-ul pentru că îți crești șansele să fii sunat

În general, atunci când își caută un loc de muncă, oamenii au tendința să trimită CV-ul în număr masiv la companii, fără să fie atenți neapărat la profilul acestora sau la beneficiile pe care le pun la dispoziție. Deși ideea de a trimite CV-ul la cât mai mulți angajatori poate părea una productivă, care îți crește șansele de angajare, acest mod de a acționa îți poate aduce, totodată și multă dezamăgire, alături de o stare de epuizare, arată revista Forbes.

trimitere CV-uri angajareSursa foto: Pixabay

O abordare mai bună este să te concentrezi pe calitate în detrimentul cantității. Identifică joburile care te interesează cu adevărat și aplică pentru fiecare folosind un CV personalizat și o scrisoare de intenție. O altă variantă ar fi să mergi pe recomandare, adică să găsești pe cineva din respectiva companie la care aplici și care te poate recomanda.

Mitul numărul 2: Scrisoarea de intenție nu (mai) contează

Scrisoarea de intenție merită încă timpul și efortul. Datele unui sondaj prezentat în Forbes arată că 83% dintre recrutori sunt de acord că, deși nu este obligatoriu, trimiterea unei scrisori de intenție îți permite să demonstrezi că ești potrivit pentru rolul pentru care aplici.

Mai mult, o scrisoare de intenție este, de asemenea, utilă pentru a explica motivația ta de a te alătura companiei, de ce vrei să schimbi cariera. Documentul de ajută și dacă vrei să explici de ce ai avut anumite perioade în care nu ai fost angajat, dacă acestea există. Recrutorii spun că cei mai mulți candidați nu trimit scrisori de intenție atunci când aplică la un loc de muncă, însă asta nu te oprește să fii tu cel care trimite și care își crește șansele să obții postul.

Nu aplica decât dacă îndeplinești toate cerințele postului. Femeile, de pildă, sunt mai puțin probabil să aplice pentru roluri în care ele nu ar îndeplini toate criteriile. Potrivit Harvard Business Review, femeile ezită dacă nu îndeplinesc 100% din cerințele postului, în timp ce bărbații aplică de obicei după ce au îndeplinit aproximativ 60%.

Dacă ești la începutul carierei, situația este diferită, însă. Acolo este recomandat să aplici, chiar dacă nu te încadrezi neapărat în toate cerințele postului. De asemenea, nu subestima puterea competențelor soft, care sunt mai solicitate ca niciodată. În timp ce hard skills (abilitățile tehnice) te pot ajuta să atragi atenția unui angajator, abilitățile soft te pot ajuta să obții jobul.

Mitul numărul 3: Nu trimite mesaj direct recrutorului

Când afli de o poziție care te interesează, să îi scrii direct recrutorului și să îi ceri mai multe detalii nu face nimic altceva decât să te pună într-o lumină bună. Specialistul care face angajările va vedea că ești o persoană proactivă, iar acest aspect te va ajuta să faci o impresie bună pe termen lung.

Într-o piață a muncii extrem de competitivă, orice oportunitate de a te remarca este un lucru bun. Chiar dacă în final nu vei fi acceptat pentru job, important este că ai un contact de la un specialist care te poate ajuta în viitor.

Cu peisajul profesional în continuă evoluție, e important mai mult ca oricând să rămâi conectat la piața de joburi și să știi mereu ce apare nou. Nu lăsa concepțiile greșite obișnuite să te rețină. Alege să lucrezi mai eficient, nu să lucrezi neapărat din greu. Asta te va duce mai aproape de jobul la care vrei să ajungi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri