Crezi sau nu, dar recrutorii alocă doar 7,4 secunde pentru a examina un CV. Ce înseamnă asta? Că ai mai puțin de 8 secunde ca să impresionezi un om care ar trebui să te cheme ulterior la un interviu.

Cei mai mulți oameni care angajează au tendința să-și treacă toată viața în CV-ul lor, motiv pentru care acesta devine aglomerat și greu de parcurs pentru un recrutor. Mai mult, CV-ul nu are un scop clar, ceea ce îl face pe recrutor să fie confuz cu privire la modul în care abilitățile unui candidat se vor traduce în rolul în care aplică.

Prin urmare, iată șase sfaturi prin care CV-ul tău poate deveni mai vizibil în ochii specialiștilor, pentru a obține ulterior locul de muncă la care sperai, expuse într-un material redactat de jurnaliștii de la Forbes SUA.

1. Păstrează CV-ul într-o formulă simplă

De cele mai multe ori, oamenii care angajează pe o anumită poziție nu au fost la rândul lor niciodată angajați într-o companie pe exact aceeași funcție. Din acest motiv este indicat ca CV-ul tău să păstreze o simplitate a ideilor transpuse pentru a putea fi cât mai ușor de urmărit.

Nu intra în atât de multe detalii care împiedică un cititor să-și poată forma o imagine mentală rapidă despre tine, în postura de candidat.

Citește și: 3 mari provocări cu care s-au confruntat specialiștii în HR, în pandemie

2. Introdu cuvintele cheie specifice jobului la care aplici

Pentru a-ți mări șansele ca CV-ul tău să fie parcurs și mai ales, să stârnească interes, este bine să introduci cuvintele sau sintagmele cheie care sunt relevante pentru experiența ta și care te recomandă pentru poziția pentru care aplici. Astfel, recrutorul va regăsi la tine în CV cuvintele cheie care sunt în fișa postului. Fiecare experiență trebuie să fie reflectată în acele cuvinte cheie.

3. Adaptează CV-ul la poziția pentru care aplici

Deși, din rațiuni de timp, este mult mai ușor să aplici cu același CV în mai multe locuri, ia în calcul o reorganizare în acest sens. Un CV depus ar trebui să fie structurat în așa fel încât să scoată în evidență abilitățile care sunt necesare exact pentru acea poziție, nu pentru toate celelalte din piață la care vrei să mai aplici.

Deși sunt aceleași joburi, cerințele și criteriile de selecție diferă de la o companie la alta. Dacă ai o experiență vastă și vrei să aplici pentru posturi diferite, ar fi bine să-ți adaptezi CV-ul în funcție de fiecare poziție pentru care aplici.

Pentru mine, CV-urile care se remarcă sunt cele care arată că persoana a luat timp să se gândească la poziția în care aplică și a elaborat cu atenție un document care arată gradul său de înțelegere asupra lucrurilor pe care le dorim de la ea.

-Chris Waltenbaugh, expert în procesarea plăților la Payment Depot-

4. Concentrează-te mai mult pe realizări specifice decât pe responsabilități vagi

În loc să enumeri în CV puncte generale din fișa postului, mai bine mergi spre expunerea unor exemple specifice care arată realizările concrete. Evidențiază aspectele care demonstrează succesul tău, nu doar un anumit rezultat secundar.

5. Du totul la nivelul următor

Atragerea atenției recrutorilor necesită efort suplimentar. Christy Noel, expert în carieră spune că nu este suficient să te bazezi doar pe portalul în care ți-ai depus CV-ul. Indicat ar fi să cunoști pe cineva care lucrează în companie și cărui să poți să îi trimiți deja de dinainte CV-ul tău, ca să-ți mărești șansele de a fi angajat. Cu alte cuvinte, să fii recomandat.

Recomandările au o probabilitate de 50% ca un candidat să ajungă în faza interviului, în timp ce non-recomandările au doar o probabilitate de 3%. De aceea recomandările cresc semnificativ șansa ca un candidat să fie angajat.

- Christy Noel, expert în carieră-

Desigur, se poate întâmpla să nu cunoști pe nimeni în compania la care ai vrea să te angajezi, dar sunt soluții și aici. LinkedIn se pote dovedi util în această situație pentru că este un mod bun prin care poți interacționa fie cu recrutorul, fie cu unul din directorii organizației respective, astfel încât să îți poți trimite CV-ul și scrisoarea de intenție direct către aceștia.

6. Creează o scrisoare de intenție personalizată, care să iasă din tipar

O scrisoare de intenție personalizată arată angajatorului că ești serios cu privire la poziția în care aplicați.

Este infinit mai bine să aplici la trei locuri de muncă cu scrisori de intentie adaptate decât la 100 fără scrisoare.

-Lawrence Calman-Grimsdale, asistent de informații de marketing la Jump-

O scrisoare de intenție ar trebui să fie bine organizată, concisă și să explice punctele specifice din CV-ul tău, care sunt relevante pentru funcția la care aplici.

În plus, dacă există anumite perioade de pauză în cariera ta profesională (probleme de sănătate, an sabatic, voluntariat), este bine să le explici pe scurt în scrisoare de ta de intenție, în așa fel încât recrutorul să-și clarifice genul acesta de întrebări.

Vezi și: Greșeli la interviul de angajare: 10 întrebări pe care NU trebuie să le spui

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri