72% dintre romani afirma ca sunt inclinati sa cumpere mai mult branduri pe care le-au vazut implicate in sustinerea, in diverse forme, a sportului, in timp ce 47% apreciaza ca implicarea companiilor ar trebui orientata spre sprijinirea competitiilor de amatori, releva raportul “Sport in Romania - The link between brands, companies and sports”, realizat de Quantix Marketing Consulting.

Potrivit studiului, 50,7% dintre romani practica cel putin o activitate sportiva pe an, iar 61% dintre acestia practica cel putin o data pe luna. Mai mult, barbatii cheltuie mai mult pe articole sportive, in timp ce femeile aloca un buget mai mare pentru servicii legate de sport.

Pe de alta parte, peste 90% dintre romani apreciaza ca performantele sportivilor romani pe plan international ajuta la promovarea unei imagini pozitive a Romaniei in lume. In acelasi timp, 83% dintre respondenti considera ca se cheltuie prea putini bani de la bugetul de stat pentru sport.

In acelasi context, gimnastica este sportul despre care cei mai multi romani apreciaza ca Romania a avut performante deosebite pe plan international. De altfel, Nadia Comaneci este cea mai admirata sportiva din Romania din toate timpurile (37% dintre romani au ales-o ca cel mai admirat sportiv).

Cercetarea cantitativa s-a realizat online, in perioada noiembrie - decembrie 2013, pe un esantion de 882 de respondenti, printr-un chestionar aplicat pe romanii intre 18-70 ani din mediul urban. Demersul calitativ s-a derulat in perioada octombrie 2013 – martie 2014, prin interviuri cu persoane care au o legatura mai stransa cu sportul, fie ca il practica (la nivel de performanta sau amator), organizeaza evenimente sportive sau se asociaza cu el prin intermediul companiei in care lucreaza.

Citeste si:
Care sunt investițiile care dau mereu randament
Care sunt investițiile care...

Sursa foto: Sport, Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri