Alegerea dimensiunii optime pentru un birou este o sarcina mult mai dificila decat ar putea parea la prima vedere. Sunt multi factori de care trebuie sa tii cont daca vrei sa faci o alegere corecta, potrivita pentru nevoile companiei pe care o conduci. Pe de o parte, un birou cu un spatiu prea mare va genera costuri lunare mari, care pot pune presiune pe bugetul firmei. Pe de alta parte, insa, un spatiu prea mic va genera aglomeratie si va stingheri activitatea angajatilor, incetinind procesele de munca din interior.

O companie nu se poate dezvolta armonios atunci cand este constransa de un spatiu limitat sau de cheltuieli lunare prea mari. Tocmai de aceea, e foarte important sa analizezi corect nevoile companiei tale si sa alegi dimensiunea spatiului de lucru pornind de la acestea. Astfel te vei asigura ca nu exista obstacole in calea dezvoltarii firmei pe care o conduci. Iata ce ar trebui sa ai in vedere cand alegi spatiul in care firma ta isi va desfasura activitatea:

Dezvoltarea companiei

Cand alegi dimensiunea spatiului in care va activa compania ta, trebuie sa pornesti de la nevoile prezentului, insa asta nu inseamna ca nu ar trebui sa iei in calcul si nevoile pe care le vei avea in viitor. Nu toate firmele se dezvolta in acelasi ritm, asa ca e important sa fii foarte atent la acest aspect. Mutarea unei firme este o operatiune dificila si costisitoare, asa ca e bine sa o faci cat de rar poti.

Bineinteles, nu poti sa inchiriezi un spatiu mult mai mare decat ai nevoie pentru ca va trebui sa suporti costuri lunare mult prea mari. Poti insa sa alegi cu grija cladirea in care se afla spatiul si sa te asiguri ca atunci cand vei avea nevoie sa te extinzi, vei putea face asta. Intr-o cladire spatioasa, cum sunt cele din Parcul West Gate, dezvoltat de Liviu Tudor, presedintele Genesis Property, vei putea inchiria mai mult spatiu cand vei avea nevoie, fara sa fie nevoie sa te muti. Tocmai de aceea, in cazul in care compania ta este una dinamica, cu o crestere rapida, e bine sa fii prevazator de la inceput si sa te asiguri ca nu inchiriezi intr-o cladire unde nu exista posibilitati de extindere.

Dependintele

Un spatiu de lucru nu se rezuma intotdeauna doar la suprafata necesara pentru birourile angajatilor. Profilul companiei tale dicteaza si anexele de care vei avea nevoie. Spre exemplu, o companie care este vizitata de clienti are nevoie in mod obligatoriu de o sala de sedinte, unde acestia sa poata fi primiti, precum si de o zona de asteptare. Unele firme au nevoie de o zona de receptie, in timp ce altele se pot lipsi de aceasta, dar au nevoie de o camera dedicata arhivei, spre exemplu. Tocmai de aceea, atunci cand decizi dimensiunea spatiului pe care il inchiriezi, trebuie sa iei in calcul si acesti factori, pentru ca altfel vei fi nevoit sa faci compromisuri foarte neplacute.

Cifrele

Din fericire, determinarea dimensiunii spatiului de care vei avea nevoie nu trebuie sa fie in totalitate intuitiva. Conform, thebalancesmb.com, spatiul de care vei avea nevoie poate fi impartit pe categorii, in functie de functionalitatea acestora, astfel:

Spatiul pentru angajatii care au nevoie de birou

  • director: aproximativ 37 m2
  • Directori adjuncti: aproximativ 18 m2
  • manageri: 13 m2

Angajatii care au nevoie de cubicule

  • ingineri: aproximativ 16 m2
  • contabili: aproximativ 11 m2
  • secretare: aproximativ 11 m2
  • programatori: aproximativ 11 m2

Angajatii care lucreaza in spatii deschise

  • operatorii data entry: aproximativ 11 m2
  • functionari: aproximativ 11 m2
  • angajati part-time: aproximativ 9 m2

Zonele conexe spatiului de lucru

  • arhiva: aproximativ 18 m2
  • zona de depozitare: aproximativ 18 m2
  • zona de receptie: aproximativ 9 m2 + inca 1 m2 pentru fiecare persoana care asteapta
  • bucataria sau zona de luat masa: aproximativ 7 m2 + inca 2 m2 pentru fiecare persoana care ia masa
  • sala de sedinte: aproximativ 5 m2 + inca 2 m2 pentru fiecare persoana care va sta jos.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri