Va ramane piata farmaceutica din Romania plina de incertitudini si in 2019? Producatorul de medicamente inovatoare Roche spera ca, in urma declaratiilor publice facute de Ministerul Sanatatii, se vor face cateva schimbari pentru a stabiliza piata de produse farmaceutice.

“Piata farmaceutica din Romania va ramane marcata si in 2019 de o serie de incertitudini, dintre care as vrea sa amintesc desigur problema finantarii. Speram ca, in urma ultimelor declaratii publice ale Ministerului Sanatatii, sa vedem o crestere a bugetului alocat medicamentelor, pentru a putea permite intrarea pe piata a medicamentelor inovatoare. De asemenea, este nevoie ca activitatea autoritatilor de reglementare sa se deblocheze, deoarece in prezent avem mai multe molecule in diferite stadii de analiza, pentru care termenul legal de evaluare a fost depasit. Noi vrem sa credem ca aceste molecule vor ajunge totusi la pacientii romani cat mai repede.

Intr-o nota pozitiva, apreciem demersurile Ministerului Sanatatii pentru demararea si continuarea programului de screening si diagnosticare precoce pentru cancerul de san. Noi suntem intotdeauna dispusi sa ne oferim sprijinul in aceasta privinta, cu experienta dobandita prin campaniile de screening si preventie pe care le-am sprijinit in ultimii ani, impreuna cu cele mai relevante asociatii de pacienti si ONG-uri implicate in programe de sanatate”, a precizat Martine Draullette, manager general Roche Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Martine Draullette sustine ca incertitudinea in privinta masurilor legislative si fiscale va exista si in 2019, iar aceasta volatilitate face dificila orice apreciere asupra directiei pietei. De asemenea, impactul corectiei de preturi operata la finalul acestui an isi va face simtit efectul pe deplin in 2019.

1 din 4 pacienti a fost tratat din banii industriei farmaceutice

“Datele disponibile public sunt de multe ori inselatoare, si necesita cunostinte solide de industrie pentru a le interpreta corect. De exemplu, daca eliminam din aceste date medicamentele care se vand fara reteta, vaccinurile si medicamentele pentru care sunt semnate contracte Cost-Volum, vom vedea ca de fapt piata medicamentelor cu prescriptie a scazut pentru medicamentele eliberate in spital si au crescut foarte putin pentru cele care se distribuie prin farmacii. Peste aceste aspecte se adauga si taxa clawback, care a fost in medie 23% pentru acest an, ceea ce inseamna ca 1 din 4 pacienti a fost tratat de industria farmaceutica. Speram ca scaderea pietei cauzata de aceasta corectie sa permita introducerea unor noi molecule inovatoare. Am vazut ca anul acesta lista de medicamente compensate a fost completata in mai multe randuri, ceea ce este benefic pentru pacienti”, a explicat managerul general al Roche.

Producatorul de medicamente inovatoare Roche isi doreste ca piata farmaceutica sa se indrepte cu adevarat in directia medicinei personalizate. La nivel global cercetarea si dezvoltarea de medicamente progreseaza intr-un ritm din ce in ce mai alert, iar Romania trebuie sa tina pasul cu aceste progrese. “De exemplu, in oncologie, vorbim deja despre teste genomice care indica tratamentul potrivit fiecarui pacient, in functie de caracteristicile tumorale. Astfel de teste genetice sunt disponibile si in Romania si analizeaza peste 300 de gene din tumoarea pacientului. Un astfel de diagnostic de precizie, urmat de un tratament tintit si personalizat imbunatatesc nu numai ratele de supravietuire, ci ofera si o gestionare mai buna a resurselor bugetului de stat, pentru ca evita cheltuieli cu tratamente care nu sunt eficiente. In mutle tari din Uniunea Europeana, aceste teste sunt decontate, iar noi credem ca Romania ar trebui sa faca si ea pasi in aceasta directie”, a spus Martine Draullette.

Cum a fost anul 2018 pentru Roche Romania?

“Din punct de vedere al vanzarilor, am reusit sa atingem nivelul estimat la inceputul anului, insa vanzarile raman intr-o usoara scadere fata de 2017, in urma constrangerilor bugetare ale Programului National de Oncologie. In privinta introducerii de noi produse pe lista de medicamente compensate, am reusit in acest an sa facilitam accesul neconditionat al pacientilor la 2 molecule. Vorbim despre o molecula noua, destinata tratamentului cancerului de san metastatic, precum si o extensie de indicatie pentru un produs deja compensat, dar intr-o noua indicatie, cancerul ovarian”, a spus managerul general al Roche Romania.

Planurile Roche pentru 2019

“Schimbarea majora pentru noi in 2019 va fi introducerea pe piata a unor molecule in arii terapeutice noi pentru Roche, afectiuni cronice cu nevoie medicale semnificative neacoperite inca. Este vorba despre medicamente noi, inovatoare, pentru tratarea unor boli cronice cu un impact socio-economic ridicat, cum sunt cancerul pulmonar, scleroza multipla si hemofilia. Aceste produse sunt deja disponibile in Uniunea Europeana de mai bine de un an, iar practica clinica a aratat ca aduc imbunatatiri majore calitatii vietii pacientilor, mai ales daca ne gandim ca, de exemplu, in Romania, pentru unele forme ale acestor boli nu au mai fost introduse tratamente inovatoare de peste 20-30 de ani.

De asemenea, un alt pas major pentru noi va fi introducerea primului produs Roche de imunoterapie oncologica, pentru tratamentul cancerului pulmonar si de vezica urinara. Mai departe, vom continua sa sprijinim campanii de preventie si educatie medicala pentru pacienti, in colaborare cu partenerii nostri: asociatii de pacienti, ONG-uri si specialisti in domeniul sanatatii”, a conchis Martine Draullette.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri