In facultate, antreprenorul Radu Darie a invatat ca diferenta dintre afaceri este facuta de oameni, asa ca s-a inconjurat de o echipa cu care vrea sa dezvolte Atelierul de Tarte, restaurantul din Capitala care si-a format deja clientii fideli si ii atrage pe cei noi cu experiente culinare dulci si sarate. Despre inceputul afacerii, colaborarea cu Uber Eats si planurile de viitor a povestit, intr-un interviu pentru wall-street, Radu Darie, fondatorul Atelierul de Tarte si Fomizza.

Atelierul de Tarte s-a deschis pe bulevardul Ion Mihalache, la numarul 20, in septembrie 2016, dupa ce Radu Darie a tras obloanele unei afaceri deschisa intr-un centru comercial, care se baza pe consumul de cafea la tigara: „Cand s-a schimbat legea, ne-am schimbat si modelul de business de HORECA”, povesteste antreprenorul.

Noua afacere a pornit de la o tarta gustata la Arcadi Cafe, un bistro din Bruxelles, si de la ideea de a putea manca mic-dejunul tot timpul zilei. Astfel a aparut locatia mica, din centrul Capitalei, care are de la preparate de dimineata, pana la meniuri de pranz si deserturi de casa.

Un prieten a botezat afacerea „Atelierul de Tarte”, altul le-a facut brandingul, altul ii ajuta pe partea de marketing si descrieri delicioase, iar unele tarte au ajuns sa fie numite dupa ei.

Primul an de activitate a fost complicat, incercand sa isi definitiveze conceptul si activitatile. A durat sase luni doar sa stabileasca reteta pentru aluatul perfect de tarta: unul care sa nu se sfarame, sa poata sustine o crema mai moale sau mai tare, sa aiba consistenta ideala pentru a fi mancat: „Aluatul de tarta e inima intregii afaceri. O reteta trebuie sa fie gustoasa, colorata, atractiva din punct de vedere vizual”, sustine Radu Darie.

Retetele sunt gandite de Radu, din cele 120 de carti de bucatarie din biblioteca si in urma calatoriilor din ultimii ani. Asa au aparut tartele cu fructe, ganache de ciocolata, crema de migdale, quiche-uri cu branzeturi, dovlecei sau somon, dar si supe, paste, salate si burgeri.

Investitia initiala s-a ridicat la 60.000 de euro, din care peste 60% au fost directionati catre elementele de design, care amintesc de experienta belgiana. In 2017 au mai fost investiti 20.000 de euro, iar anul urmator alti 60.000 de euro intr-un nou laborator.

Colaborarea cu Uber Eats

In 2018, Atelierul de Tarte a primit propunerea de colaborare cu Uber Eats, pe care a acceptat-o rapid, cu gandul ca aceasta miscare va creste afacerea, iar crearea unei structuri separate de livrare era dificila la acel moment.

„(Aplicatiile de food delivery – n.r.) Ofera o oportunitate, in special, locatiilor mici, pentru a se dezvolta. Dar apare problema maririi zonei concurentiale pe care o are un restaurant. Te muti dintr-o zona stradala, unde numarul competitorilor tai e limitat, intr-o arie mult mai mare; discutam de o raza de doi-trei kilometri in Centrul Bucurestiului. Devii competitor cu niste restaurante care, in teorie, nu sunt la tine pe strada si apare urmatoarea problema: ce fac? Raman la nivelul la care sunt acum doar pentru a nu face profit sharing cu o aplicatie moderna sau ma dezvolt si imi cresc cifra de afaceri cu riscul de a pierde o parte din exclusivitatea pe care o am cu anumiti clienti”, isi motiveaza Radu Darie decizia.

Piata aplicatiilor de mancare se bazeaza pe consumul de pranz. Pentru ca Atelierul de Tarte a promovat ideea de mic-dejun in weekend, vanzarile de pe aplicatie in timpul weekendului au crescut cu cel putin 50%, apreciaza Darie.

Colaborarea cu Uber Eats a dus la o crestere a cifrei de afaceri in 2018, cu circa 20-25% fata de anul anterior. In prezent, aproape 20% din totalul vanzarilor vin din platforma Uber Eats.

Cei care trec pragul fizic al Atelierului de Tarte, de pe bulevardul Ion Mihalache, dar si cei care trec pragul virtual, prin aplicatia Uber Eats, au varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, public pe care Darie ii descrie ca fiind activ, modern, cu interese gurmande: „Observ curiozitatea cu care vin aici pentru a degusta anumite produse”.

Reteta de afaceri

Se ia putin curaj, se adauga un strop de inovatie si putin mai mult din ingredientul secret, echipa, si se obtine reteta de succes a Atelierului de Tarte. „Pentru a te dezvolta, intai trebuie sa iti securizezi businssul prin securizarea ingredientelor pe care le folosesti. Apoi, trebuie sa fii inovativ si sa incerci sa iti profesionalizezi cat mai mult echipa pe care o ai. Cine nu va avea o echipa puternica in spate, nu va supravietui. Daca nu reusesti sa iti pastrezi cele trei elemente mentionate: mentinerea calitatii ingredintelor, o echilibristica a inovatiei pentru a satisface curiozitatea consumatorilor tai, cresterea gradului de profesionalizare a echipei pe care o ai - nu vei reusi sa te dezvolti”, spune Darie.

Momentan, Atelierul de Tarte este la etapa de consolidare, iar pentru anul viitor antreprenorul planuieste un pas marunt catre francizare: deschiderea a doua miniateliere. „In ideea de a securiza ceea ce avem, e important ca pasii pe care ii facem sa fie mici, dar siguri. Pentru a intelege ceea ce va trebui sa facem in momentul in care ne dorim sa francizam, noi trebuie sa replicam modelul pe care il avem la o scara mult mai mica si ne-am gandit ca anul viitor sa deschidem doua miniateliere in care sa se gaseasca o buna parte din produsele pe care le avem in momentul acesta in conceptul nostru. E foarte greu sa multiplici un concept artizanal atat timp cat nu ai control asupra produsului final”, spune Darie.

In 2016, afacerea a inceput cu doi bucatari, iar numarul lor a ajuns la sase, pentru a face fata comenzilor atat din restaurant, cat si celor online, de pe aplicatie. In total, sunt 16 angajati care lasa problemele la intrare inainte de a-si pune sortul sau boneta, pentru ca asa ii indeamna Radu: „Cand venim aici, lasam problemele la intrare. Orice energie negativa poate fi transmisa clientului – asta le spun copiilor din echipa”.

In aproape trei ani de la deschidere, afacerea a crescut, ajungand la 600.000 de euro, in 2018, de la 450.000 de euro, in 2017. Anul acesta este asteptata sa depaseasca 800.000 de euro, odata cu deschiderea Fomizza.

Fomizza

Fomizza este noul concept gandit de Radu Darie, o locatie mica, la strada, langa Atelierul de Tarte, care are foccacia, pizza si sandvisuri napoletane. Fomizza lucreaza in prezent cu cele trei aplicatii de livrare de mancare in Capitala: Uber Eats, Take Away si Glovo.

Inainte de a deschide pizzeria, cei patru pizzari au avut un training cu un maestru pizzaiolo de la Napoli. Acum au un caiet de proceduri pe care le urmeaza de la primirea sacului de faina, pana la scoaterea din cuptor a pizzei.

Acum, raportul celor care mananca in locatie versus al celor care comanda este egal, dar acesta va trece de 70% in favoarea comenzilor cu livrare, in toamna anului viitor, odata cu dezvoltarea conceptului de food delivery, estimeaza Radu Darie.

Sursa foto: Facebook Atelierul de Tarte

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri