Dacă munca de acasă este pe cale să devină normă, trebuie să știi că visul de a-ți deschide o afacere poate fi materializat, chiar dacă nu poți avea un sediu într-o clădire de birouri. Ba mai mult, o mare parte din oamenii de afaceri realizează acum că munca remote a angajaților îi ajută să reducă anumite costuri. Acest lucru va constitui, cu siguranță, un avantaj, mai ales la început de drum.

Nu orice domeniu permite munca de la distanță, însă, tehnologia face mult mai ușoară comunicarea în toate ariile din universul online-ului. Iată cum poți să-ți deschizi o afacere cu o abordare inedită și de viitor:

Fă un plan de afaceri

Indiferent de modul în care alegi să gestionezi noua ta afacere, un plan bine pus la punct este necesar pentru a porni cu dreptul. Acesta trebuie să includă:

  • Conceptul de business - cui se adresează, ce nevoi acoperă și piața pe care urmează să se dezvolte.
  • Nevoile financiare - chiar dacă vei activa fără un sediu, vei avea nevoie de un buget pentru a pune roțile în mișcare. Poți alege credite pentru companii, care te vor ajuta să te dezvolți.
  • Previziunile financiare - un plan al vânzărilor și al profitului și alte puncte importante.
  • Analiza pieței - un studiu amănunțit al pieței pentru a determina poziția față de concurență și pentru a înțelege mai bine trendurile.

Asigură-te că incluzi în plan și cheltuielile de care vei fi scutit odată ce alegi să activezi remote. Cele mai mari avantaje se vor resimți la capitolul chirii și echipamente. Unii antreprenori au observat că sumele cheltuite pe chirie în spații de birouri erau mai mari decât bugetul alocat marketingului. Așadar, vei avea oportunitatea să te concentrezi pe ceea ce contează cu adevărat.

Angajează oameni talentați și obișnuiți să lucreze independent

Munca remote nu se potrivește oricui, așa că va trebui să găsești persoanele potrivite alături de care să-ți începi activitatea. Persoanele cu experiență anterioară în munca independentă precum freelancerii sau cei care au mai colaborat în trecut prin contract de drepturi de autor vor căuta mereu să câștige mai multă experiență. De asemenea, aceștia sunt mai deschiși la a-și asuma anumite riscuri pe care le aduce o afacere la început de drum.

Vei avea nevoie de persoane din diferite domenii și va trebui să fii deschis spre a colabora cu ei din diferite locații și să iei în calcul că s-ar putea să nu-i întâlnești niciodată față în față. Nu uita că ai la dispoziție diferite unelte prin care poți face comunicarea mai la îndemână ca niciodată. Prin dezvoltarea aplicațiilor precum Skype, Zoom sau Slack, munca este pregătită să fie mutată în mediul online de mulți ani. Oferă-ți suficient timp pentru a găsi cei mai talentați oameni și află mai multe despre ei prin interviuri video.

Folosește tehnologia cloud

Poate părea dificil să organizezi un grup de angajați de la distanță, însă, dacă pui la dispoziția tuturor resursele necesare, treaba va merge mai ușor decât într-un birou. Teancurile de dosare, hârtii care trebuie semnate și completate sau documentele care trebuie studiate se mută acum în mediul digital. Acesta va deveni spațiul de stocare, dacă decizi să-ți deschizi afacerea de acasă, iar angajații din toate colțurile țării (sau chiar ale lumii) vor avea acces imediat la toate resursele de care au nevoie pentru a-și face treaba. Acestea pot fi modificate și editate, trimise direct către clienți și parteneri. Profită de inovațiile în tehnologie și bazează-te pe platformele care îți pun la dispoziție tooluri dezvoltate tocmai pentru a facilita accesul la informație în cadrul firmelor.

Un business potrivit pentru mediul online va avea succes dacă alegi să activezi în domeniul publicității, marketingului, IT-ului sau chiar în contabilitate. De asemenea, domeniile artistice precum montajul video sau graphic designul vor fi la mare căutare în perioada imediat următoare, când companiile vor începe să-și repornească activitatea. Asumă-ți un mic risc și vei avea multe de câștigat pe termen lung cu o afacere controlată de la distanță sau de acasă.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri