Concilium Consulting, companie de consultanță în restructurare de business afiliată Turnaround Management Association, anunță restructurarea tuturor datoriilor fiscale restante ale Satrotec AG, producător internațional de piese auto, cu acționariat elvețian. Scutirea a fost obținută în baza OG6/2019 și vizează datorii fiscale în valoare de două milioane de lei.

“Am reușit să obținem această facilitate pentru încă o companie importantă în economia locală; e o “gură de aer” esențială în procesul de restructurare a întregii companii, care va putea să continue astfel activitatea și să păstreze locurile de muncă. Dacă va respecta planul aprobat în următorii cinci ani, i se vor anula 40% din datoria principală și 100% din accesoriile acumulate. Restul sumei va putea fi plătită, între timp, în rate”, a explicat Vlad Năstase, CEO Concilium Consulting, numit ca expert independent în procesul de restructurare a companiei Satrotec AG.

Aprobarea planul de restructurare va înlesni, în următorii cinci ani, plata către Bugetul de Stat a circa 18 milioane de lei, reprezentând taxe și impozite aferente salariilor. Asta înseamnă că firma va putea păstra cei 85 de angajați pe care îi are în prezent și va avea suficiente resurse să dubleze locurile de muncă, începând cu anul 2023. În plus, restructurarea creează premisele creșterii cifrei de afaceri a companiei, de la 30 la 70 de milioane de lei, în același interval.

Măsura prevăzută în Ordonanța 6/2019 permite scutirea companiilor de plata obligațiilor fiscale scadente la 31.12.2020, în anumite condiții și pentru o perioadă de până la șapte ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă trei ani. Practic, companiile pot beneficia de ștergerea accesoriilor cumulate și de amânarea la plată cu până la jumătate din principalul datoriei fiscale – urmată de ștergerea sumelor amânate la plată, dacă planul de restructurare se încheie cu succes.

Se pot înscrie pentru această măsură companiile private și de stat care nu sunt eligibile pentru alte măsuri de restructurare a datoriilor fiscale prevăzute în acest sens în Codul Fiscal și care nu sunt în insolvență, cu anumite excepții. De asemenea, ca să fie eligibile, societățile trebuie să fie cu datoriile curente plătite la zi până la data la care se depune planul de restructurare. Se mai solicită și un Test cu rezultat pozitiv al Creditorului Privat Prudent, care se finalizează si în baza Planului de Restructurare coroborat cu rezultatul din raportul de evaluare întocmit de un evaluator ANEVAR.

“Companiile care s-au înscris deja pentru această măsură mai au timp până în 31.01.2022 să depună Planul de Restructurare și Testul Creditorului Privat Prudent pentru a începe procesul de restructurare a datoriilor fiscale restante. Pentru realizarea acestor documente, legea prevede că trebuie să aleagă un expert independent”, a mai precizat Vlad Năstase.

Vlad Năstase a fost numit recent Vice-Președinte pentru Relații Internaționale al Asociației de Turnaround Management (TMA), cu sediul în Statele Unite, fiind singurul român ales în conducerea globală a acestui for. Printre responsabilitățile noului rol se află conducerea Comitetului Internațional nou-înființat care reunește, în acest moment, 13 membri din 10 țări situate pe cinci continente diferite și promovarea prezenței internaționale a Asociației. Înființată în 1988, Turnaround Management Association (TMA) este singura asociație internațională non-profit dedicată soluțiilor de revigorare corporativă (corporate renewal) și a managementului de tip turnaround, cu filiale în 52 de țări și peste zece mii de membri. Asociația e prezentă și în România din 2012 și are peste 50 de membri - specialiști în banking, restructurări, avocatură de afaceri, investiții și consultanță financiară.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri