Povestea BlackCoffee începe în 2018, când Ciprian Avramescu, antreprenor român și fost jucător profesionist de poker, a deschis prima cafenea în orașul Târgoviște, județul Dâmbovița. Încă din 2011, acesta a cochetat cu domeniul cafelei, deși nu era fan al băuturii în cauză. Cum știm că bem o cafea bună, dar și cum poate fi accesată o franciză BlackCoffee aflați din rândurile de mai jos.

Ciprian a început să vândă și să instaleze aparate de vending (dispozitive similare celor cu snacksuri din aeroporturi sau benzinării) în 2011, primul fiind montat în curtea liceului Ienăchiță Văcărescu, din Târgoviște, cu puțin timp înainte de începutul anului școlar.

”Am început să vând cafea la un leu. Am refuzat să folosesc paharele acelea mici, de plastic, colorate în alb și maro și am căutat pahare de carton, care arătau mai bine. Pe vremea aceea, erau branduite cu Lavazza sau alte companii”, a declarat Avramescu, pentru wall-street.ro.

Primul aparat montat l-a costat 4.000 de lei pe antreprenorul român, care, acum, deține 50 de astfel de dispozitive.

De la aparat de vending la prima cafenea

Așa cum am menționat mai sus, prima cafenea a fost deschisă în octombrie 2018, în Târgoviște. Deschiderea locației a avut loc în trei luni, iar investiția a fost de circa 10.000 de euro.

”Încă de când am intrat în industrie am știut că aparatele de vending nu reprezintă o soluție pe termen lung și că sunt, de fapt, un pas înaintea sistemului de franciză”, a adăugat Ciprian.

Zis și făcut, iar prima cafenea inaugurată în sistem de franciză a apărut în 2021, pe 14 ianuarie.

BlackCoffee: cât te costă să ai o franciză cu cafea din Etiopia

Deși nu știa multe lucruri despre cafea la început de drum, Ciprian s-a specializat în domeniu și a creat un business care se bazează pe cafea adusă din Etiopia.

În acest sens, până la inaugurarea primei cafenele în sistem de franciză, antreprenorul deținea deja trei locații în Târgoviște. În tot acest timp, Ciprian a fost ajutat de partenera sa, Andrada Florescu, aceasta fiind cea care a schițat brandul, dar și cea care ține cursurile de barista.

”Înainte de BlackCoffee, beam cafea foarte proastă și nu apreciam gustul celei pe care o comercializăm acum”, a adăugat Andrada, care precizează că cea mai solicitată băutură de români este cappucino.

Astfel, prima franciză BlackCoffee a fost deschisă pe 14 ianuarie 2021, în Târgu Mureș, în colaborare cu Grafton, afacerea cu sandvișuri a unor prieteni de-ai antreprenorului.

Potrivit lui Ciprian, taxa de intrare în franciză este de 1.500 de euro + TVA. În plus, investiția inițială totală într-o franciză cu cafea din Etiopia ajunge la circa 15.000 euro + TVA (incluzând aparatele și amenajarea spațiului).

Cu ce vine francizorul și ce trebuie să aducă francizatul

În prezent, sunt cinci cafenele BlackCoffee deschise în sistem de franciză, după cum urmează:

  • BlackCoffee Târgu Mureș (mai sus menționată),

În ceea ce privește implicarea francizorului, acesta se asigură de următoarele:

  • alegerea și amenajarea spațiului,
  • oferirea de cursuri de barista,
  • pregătirea personalului cafenelei (training de o săptămână),
  • asigurarea materiei prime în locații, mai exact cafeaua,
  • asigurarea brandingului businessului: gestionarea social media.

De cealată parte, francizatul trebuie:

  • să înțeleagă că este business de familie și e necesară implicarea ca atare,
  • să fie pasionat de domeniu,
  • să găsească angajații necesari businessului (minimum doi într-o locație).

”Deși îmi doresc extinderea, am fost nevoit să refuz anumite persoane care doreau să semnăm un contract de colaborare”, a comentat Ciprian.

De asemenea, contractul de franciză este semnat pe o perioadă de cinci ani, cu posibilitate de reînnoire.

Cum recunoaștem o cafea bună și cât costă cafeaua din Etiopia

Ciprian susține că s-a îndrăgostit de mirosul cafelei din Etiopia și ne-a dezvăluit cele trei lucruri care ne fac să ne dăm seama că bem o cafea bună sau de specialitate, după cum urmează:

  • mirosul delicat și dur, în același timp,
  • culoarea care să păteze instant hainele,
  • aftertaste-ul care să te facă să bei apă după cafea.

Cafeaua pe care acesta o furnizează cafenelelor BlackCoffee este importată din Etiopia, prăjită la Brașov și costă 200 lei/ kilogramul. În medie, o cafenea consumă circa 30 de kilograme de cafea pe lună.

Azi, în România, mâine, în Emirate

Ciprian își dorește extinderea cafenelelor sale, însă nu doar în România, ci și în afara granițelor. În acest sens, antreprenorul vrea ca în următorii cinci ani să inaugureze alte 50 de francize.

Citeste si:

    ”Am fost vânzător de cafea și am devenit un om cu un brand. Îmi doresc să ajung în Dubai sau în Marea Britanie. De asemenea, vreau să ajung în Etiopia să văd procesul de crearea a cafelei chiar la sursă”, a adăugat antreprenorul, entuziasmat la rostirea ideii.

    Sursa foto: Black Coffee

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri