Ultimii ani au fost marcați de creșterea inflației și de incertitudine la nivel macro-economic, toate categoriile de produse fiind afectate. Iar categoria detergenților și a produselor de înfrumusețare, ori de îngrijire a casei, nu face excepție. Și chiar dacă în ultima perioadă inflația s-a temperat, unele efecte ale acesteia încă se fac simțite, lucru pe care îl confirmă și Andrey Yekimov, General Manager, divizia Henkel Consumer Brands, Henkel România și Bulgaria.

Executivul este de doi ani la conducerea afacerilor Henkel în România și Bulgaria, dar cunoaște de mai mult timp țara noastră și spune că între timp lucrurile s-au schimbat în bine.

El însuși, de altfel, a copilărit în Ucraina în aniii '90, perioadă în care spune că "lucrurile nu erau prea vesele" și, mai ales, că nimic nu prea mergea.

Spre deosebire de acele vremuri, însă, intrarea în mediul corporatist, cum este și cel de la Henkel, l-a ajutat să vadă că lucrurile pot sta și altfel. Adică exact invers.

Aici, oamenii, cum a fost și cazul meu, nu au nevoie să știe pe nimeni, să aibă cine știe ce conexiuni. Pentru a căpăta responsabilități mai mari, pur și simplu este nevoie să-ți faci treaba bine.

Andrey Yekimov, General Manager, divizia Henkel Consumer Brands, Henkel România și Bulgaria

Cât despre evoluția brandului în România, Andrey Yekimov spune că cel mai important brand Henkel din categoria detergenți și îngrijirea casei, la noi în țară, este Persil, un brand-fanion pentru Henkel și în același timp cel mai vechi al companiei.

Același lucru este valabil de altfel și pentru Bulgaria, afirmă acesta. Iar în ce privește produsele pentru înfrumusețare, pe piața din România cel mai important brand este Syoss.

Executivul s-a referit de asemenea și la clienții tipici Henkel din România, care ar fi, conform statisticilor interne, femeile între 19 și 59 de ani. Dar asta, adaugă el, este o generalizare, care simplifică lucrurile.

Cred că clienții Henkel sunt din toate categoriile de vârstă, cu toate situațiile familiale posibile. Pot fi familii cu copii, pot fi familii fără copii, pot fi persoane singure, sau pur și simplu bărbați care au nevoie să își îngrijească hainele de asemenea. Orice om poate fi un utilizator de șampon.

Andrey Yekimov, General Manager, divizia Henkel Consumer Brands, Henkel România și Bulgaria

Totodată, Andrey Yekimov mai spune faptul că penetrarea produselor Henkel pe piața din România este foarte ridicată.

Cât despre situația globală a pieței de profil, acesta arată faptul că a fost un an în care producătorii au mărit prețurile, dar nu neapărat pentru că au vrut acest lucru. Și, bineînțeles, spune el, piața a reacționat.

Concret, Andrey Yekimov spune că volumele de vânzări ale pieței de profil au fost în scădere cu 8 până la 10 procente la nivel global, dar piața în sine a crescut cu două cifre, ca urmare a creșterii prețurilor produselor.

De asemenea, executivul Henkel crede că am lăsat în urmă vârful inflației, dar prețurile nu vor scădea, urmând să rămână în continuare ridicate.

Acesta s-a referit în același timp și la poziția pe care o ocupă țara noastră în ceea ce privește vânzările Henkel în cadrul CEE, spunând că România este cea de a doua cea mai mare piață din această zonă ("core CEE") pentru categoriile-cheie Consumer Goods, atât din perspectiva Henkel, cât și P&G, prima și cea mai mare piață (din toate punctele de vedere) fiind Polonia.

În categoria detergenților și a produselor de îngrijire pentru casă suntem pe locul 2 în România, după Procter & Gamble, ceea ce face ca piața românească să fie diferită de restul piețelor est-europene, unde suntem ori la egalitate, ori ocupăm chiar prima poziție.

Andrey Yekimov, General Manager, divizia Henkel Consumer Brands, Henkel România și Bulgaria

Executivul Henkel s-a referit de asemenea și la tendințele de pe piața de profil, explicând că cel mai important trend pe care îl vede la nivel global, dar și în România, este sustenabilitatea, urmat îndeaproape de conveniență, în sensul în care produsele devin din ce în ce mai convenabil de folosit.

Andrey Yekimov a vorbit apoi și despre inovația din cadrul companiei, dând exemplul Perwoll, un brand care nu doar că are grijă de hainele consumatorilor, dar oferă și promisiunea de a le reînnoi, prelungindu-le, practic, durata de folosință.

Cât privește forța de muncă, acesta afirmă că este întotdeauna o provocare să găsești oameni noi, dar în România acest lucru este posibil.

Sigur, spune el, compania angajează cu precădere entry-level, dar au fost angajate și persoane la nivel de management, deși este adevărat că nu multe.

Citeste si:

    Performanța financiară a companiei anul acesta, la nivel global, este reprezentată de o creștere între 2,5 și 4,5% față de anul trecut. În România nu creștem neapărat rapid, în ritmul pieței, este mai degrabă o creștere incrementală. A fost însă strategia noastră să nu ne luptăm pentru cota de piață cu orice preț.

    Andrey Yekimov, General Manager, divizia Henkel Consumer Brands, Henkel România și Bulgaria

    Nu în ultimul rând, acesta mai spune că cea mai mare provocare pentru Henkel anul acesta a fost creșterea prețului la materie primă, o creștere care a început de altfel chiar din prima parte a anului trecut.

    Cât despre planurile pentru anul 2024, Andrey Yekimov spune, în concluzie, că se așteaptă ca Henkel să recupereze în privința volumelor de vânzări, în special în privința detergenților, dar și a produselor de înfrumusețare.

    Sursa foto: Wall-street.ro

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Luca Dinulescu
    Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri