Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, excluzand cel cu autovehicule si motociclete, a crescut cu 8,6% in primul semestru, ca serie bruta, sustinut de vanzarile de produse nealimentare, care au avansat cu 12,6%, produse alimentare, bauturi si tutun (+7,7%) si de comertul cu carburanti (+2,7%).

Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut cu 8,2% fata de primele sase luni din 2013, datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+12,3%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+7,3%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+3,8%), se arata intr-un comunicat al INS, potrivit Mediafax.

Comparativ cu luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut in luna iunie cu 0,4% ca serie bruta si cu 0,3% ca serie ajustata. Fata de luna iunie a anului trecut, afacerile din comertul cu amanuntul au inregistrat un avans de 10,2% in serie bruta, respectiv de 10,3% ca serie ajustata.

Comertul cu amanuntul include revanzarea (vanzarea fara transformare) de marfuri noi sau folosite, in principal catre marele public, pentru consum sau utilizare personala ori casnica, prin magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin posta, vanzatori ambulanti sau cooperative de consum.

Citeste si:
IMM-urile și PFA-urile vor putea să își deschidă conturi 100%...
IMM-urile și PFA-urile vor...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri