Pentru a veni in sprijinul noilor antreprenori, comunitatea ClujHub organizeaza in 7 decembrie, la ClujHub Central, atelierul „Am proiect castigator pe Start-Up Nation, cum procedez?”. Accesul la eveniment este gratuit, iar la intalnirea cu antreprenorii vor participa experti din domenii precum branding si comunicare, finantare, juridic si contabilitate.

„Interesul noilor antreprenori din zona Clujului pentru acest program este unul deosebit de ridicat. Am primit zeci de intrebari din partea membrilor comunitatii ClujHub despre cum sa-si implementeze planul de afaceri castigator pentru a fi sustenabil, asa ca ne-am gandit sa ii punem in legatura directa cu specialisti din domenii conexe, de suport, care sa le explice ce au de facut mai departe si sa le raspunda la intrebari”, a declarat Victor Miron, directorul executiv al ClujHub si moderatorul evenimentului.

Laviniu Chis este unul dintre expertii care vor participa la eveniment. Specializat in consultanta pentru start-up-uri si coordonator de incubator digital, el a consiliat zeci de tinere firme admise in programul Start-Up Nation. „Pregatirea dosarelor pentru programul Start-Up Nation a fost destul de clara pentru start-up-urile care si-au dorit sa se inscrie, deoarece trebuiau urmati intocmai pasii din ghidul aplicantului. Odata cu acceptarea dosarului si semnarea contractului, lucrurile se schimba pentru antreprenori, deoarece in implementarea unui plan de afaceri este nevoie de multe adaptari si un grad ridicat de flexibilitate, putere de reactie rapida si foarte multa hotarare. Este important ca acestia sa aiba la cine sa apeleze pentru orice situatie apare”, a explicat Laviniu Chis.

Peste o suta de antreprenori sunt asteptati la evenimentul organizat de ClujHub in 7 decembrie, de la ora 19.00, la ClujHub Central (in magazinul Central, la etajul III). Accesul la eveniment este gratuit, pe baza de inscriere prealabila aici.

Citeste si:

Prin intermediul programului Start-Up Nation 2017, statul, prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreptrenoriat, s-a angajat sa acorde fonduri nerambursabile de pana la 200.000 de lei/afacere. Sunt vizate microintreprinderile si firmele mici si mijlocii din intreaga tara, infiintate dupa data de 30 ianuarie 2017. Printre conditiile de baza de eligibilitate s-au numarat infiintarea a cel putin un loc de munca pentru urmatorii doi ani, lipsa datoriilor la stat si obligativitatea ca actionarul sau asociatii sa nu fi avut inainte alte firme.

Finantarea prin acest program vizeaza investitiile si acopera intreaga parte eligibila a planului de afaceri, in limita celor 200.000 de lei/ proiect. Bugetul total al programului este de 1,7 miliarde de lei, iar prioritate la finantare au afacerile din productie, programare si industria creativa. Inscrierile s-au realizat in prima parte a anului, iar in 15 noiembrie ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, a anuntat ca a fost finalizata contractarea si semnarea tuturor ajutoarelor financiare nerambursabile din cadrul programului Start-Up Nation. Potrivit acestuia, 19.200 de companii si-au depus dosarele, iar 8.700 dintre acestea vor primi finantare in 2017. Datele oferite de Laufer arata ca Bucurestiul si Clujul au peste jumatate din numarul total de proiecte ce vor beneficia de finantare: Bucurestiul cu 2.500 de proiecte aprobate si semnate, iar Clujul cu 2.083. Urmeaza Iasi cu 800, Timisoara cu 760 si Constanta cu 750.

Dezbaterea din 7 decembrie este prima dintr-o serie de evenimente dedicate noilor antreprenori si care vor fi organizate la noul sediu ClujHub, in magazinul Central, la etajul III. Prin asemenea intalniri, ClujHub urmareste sa coaguleze si sa dezvolte comunitatea clujeana a antreprenorilor si freelancerilor prin imbunatatirea schimbului de idei si crearea unui mediu potrivit inovatiei.