Accenture, compania americana de servicii digitale si tehnologice, prezenta si in Romania, recruteaza anual 1.000 de persoane, dintre care 700 sunt vorbitori de limbi straine, iar restul specialisti in domeniul IT. Irina Minzala, country recruiting lead, declara ca "goana dupa IT-isti este imposibila", ceea ce a determinat gigantul american sa se orienteze catre nise, precum femeile specializate in acest domeniu, pentru a acoperi pozitiile disponibile.

"Planul nostru anual este de 1.000 de angajati noi, intre care se numara si inlocuirile, noi avand o rata anuala de inlocuiri de 18-20% din totalul celor 2.700 de angajati din Romania. Astfel, din 1.000 de nou veniti, 540 sunt inlocuiri, restul reprezinta extindere a businessului. Mai mult, din cele 1.000 de posturi disponibile 700 sunt pentru vorbitori de limbi straine, iar 300 sunt programatori", a explicat Minzala.

Accenture detine birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Targu Mures.

Fiind o companie americana, anul fiscal pentru Accenture a inceput la 1 septembrie 2017 si se va finaliza la 31 august, iar Minzala a aratat ca pana in prezent procesul de recrutare se afla la jumatate.

"Goana dupa IT-isti este imposibila, insa se pare ca inca se mai poate scoate ceva din aceasta piata, avand in vedere ca sunt atatia jucatori care intra in piata. Important este sa te duci catre nise pe care nu le-a explorat nimeni sau pe care le exploreaza foarte putin, iar un exemplu este cea de femei programator. Astfel, noi angajam in jur de 50-60% femei din cei 300 de programatori, iar in Accenture aceasta rata a femeilor este una care nu mai exista, la nivel global, insa noi, in Romania, ne-am adaptat in peisajul acesta, in care toata lumea angajeaza", a precizat reprezentantul Accenture.

Ea a aratat, citand datele ABSL, ca "lupta" pentru specialisti este cu atat mai acerba cu cat numarul de posturi disponibile in domeniul serviciilor a crescut cu 33% in ultimii ani.

Un CV, un bilet la film

In contextul deficitului de candidati, departamentele de HR trebuie sa inoveze constant in ceea ce priveste recrutarea celor mai buni oameni, iar Accenture, pe langa abordarea niselor de specialisti, mizeaza foarte mult pe recomandarile interne pe care le fac proprii angajati.

Din cei 1.000 de oameni pe care ii angajam, 42,7% sunt candidati recrutati prin recomandari interne

- Irina Minzala, Accenture -

"Orice canal clasic de recrutare nu mai merge, asa ca noi cautam constant sa inovam. In urma cu 11 luni am implementat un nou concept, prin care, in fiecare luna, oferim angajatilor Accenture un bilet la film intr-o sala VIP contra unui CV care ar trebui sa se potriveasca intr-o lista de joburi «hot» pe care le avem. Iar aceasta tehnica functioneaza mai bine pentru joburile de programatori, decat pentru cele de vorbitori straine", a adaugat Irina Minzala.

Pe langa provocarile de a gasi specialisti in IT, reprezentantul Accenture spune ca misiunea nu este mai usoara nici cand vine vorba despre recrutarea de vorbitori de limbi straine, in special pentru germana si franceza.

"Lasand la o parte vorbitorii de limbi straine exotice, vorbitorii de germana se diferentiaza de cei care vorbesc italiana sau spaniola, iar angajatorii trebuie sa le ofere un bonus de limba. Toata lumea se bate pe ei. O problema pe care o avem deja si o vom avea din ce in ce mai mult este franceza, pentru ca la noi nu s-a mai invatat aceasta limba, iar noi ne vindem ca tara in care limbile latine se vorbesc foarte usor, ceea ce a determinat foarte multi jucatori care cer limba franceza sa vina in Romnaia si deja se spune ca franceza este noua germana", a mai spus Irina Minzala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri