Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) considera demersul ministrului Economiei, Adriean Videanu, de a implementa un Observator al preturilor (publicarea, pe un portal de Internet, a preturilor la produsele din marile magazine - n. red.) o "incercare de deturnare a atentiei publice de la adevaratele cauze ale puterii de cumparare", care nu va actiona asupra "retelelor tot mai infloritoare ale evazionistilor".
"In incercarea de a justifica monitorizarea preturilor produselor comercializate de catre lanturile de supermarketuri si hipermarketuri, domnul ministru Videanu sugereaza ca nu exista concurenta reala in acest sector si ca lanturile de retail modern pot specula criza economica in detrimentul consumatorilor", afirma, intr-un comunicat de presa Filip Cristescu, vice-presedintele AMRCR, asociatie care reuneste mari retaileri ca Metro Cash&Carry, Carrefour, Real Hypermarket, Bricostore sau Mobexpert.

[Afla aici cand va deveni functional Observatorul preturilor si ce reactii a provocat anuntul ministrului Videanu in piata]

Cristescu argumenteaza ca declaratiile ministrului Videanu contrazic concluziile Consiliului Concurentei care au afirmat existenta unei concurente reale in comert, iar pe de alta, ca sunt desconsiderate eforturile actorilor din economie pentru a atenua efectele scaderii consumului intern pe fondul diminuarii veniturilor salariale si si al cresterii TVA la 24%.

"Specularea crizei este in apanajul retelelor organizate ale evazionistilor de anvergura care infloresc si mai mult in aceasta perioada si fata de care aceasta noua idee de monitorizare a preturilor nu va avea absolut niciun efect", sustine vice-presedintele AMRCR.

Potrivit marilor retaileri, initiativa ministrului Economiei este "inutil intrucat [...] se adreseaza comertului modern, fiscalizat in intregime si unde preturile se ajusteaza natural, prin existenta unei concurente reale si pe baza raportului dintre cerere si oferta", "ineficient" din perspectiva implementarii, precum si "discriminatoriu" deoarece se doreste a fi un experiment efectuat pentru alimentele de baza, "cand consumatorul este interesat si daca preturile sunt concurentiale si pentru utilitatile casnice, servicii bancare, telefonie sau chiar pentru serviciile publice".

AMRCR are in acest moment urmatorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real,-, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Profi, Penny Market, Praktiker , Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri