Astfel, intr-o prima faza, DPD Romania isi va echipa curierii din Bucuresti cu terminale mPOS, urmand ca, ulterior, intreaga flota de 500 curieri sa fie dotata gradual cu astfel de terminale. MasterCard a asigurat consultanta necesara dezvoltarii modelului de business si operational, oferind inclusiv suport financiar pentru acoperirea partiala a investitiei DPD, potrivit unui comunicat MasterCard.

"Intr-o piata unde comertul electronic este dominat de plata cash la livrare, inducand probleme si costuri majore in operare, precum si in gestionarea riscului, solutia dezvoltata impreuna cu DPD si UniCredit Bank reprezinta un progres major", a afirmat Gabriel Ghita, Head of New Business, Central and Eastern Europe, in cadrul MasterCard.

Acceptarea platilor cu cardul aduce un plus de eficienta in ce priveste timpul de vanzare, dar si o securitate sporita pentru curieri, a declarat directorul general al DPD Romania.

"Pentru DPD inseamna, din start, eficientizarea timpului de livrare si securitate - curierii nu vor mai fi nevoiti sa detina aupra lor, aproape in permanenta, sume impresionante de numerar. In ceea ce priveste clientii finali ai e-shop-urilor, cu siguranta vor fi incantati de aceasta optiune, tot mai solicitata in ultima perioada", declara Lucian Aldescu, director general al DPD Romania.

Echiparea cu terminale POS mobile ar trebuie sa fie luata in calcul si de alte companii de curierat, a adaugat Gabriel Jeflea, Global Transactional Banking Director in cadrul UniCredit Bank.

Citeste si:

"Speram si ne dorim ca, in timp, cat mai multi jucatori din industria de curierat, dar nu numai, sa adopte astfel de solutii moderne, cu beneficii evidente de eficienta si costuri atat pentru activitatea lor cat si pentru clientii pe care ii deservesc", a declarat Gabriel Jeflea, Global Transactional Banking Director in cadrul UniCredit Bank.

Evolutia ascendenta a comertului online local este unul dintre principalele motoare de crestere pentru industria de curierat din Romania. Piata locala de e-commerce se afla intr-o crestere continua in ultimii ani, ajungand in 2015 la aproximativ 1,4 miliarde euro exclusiv din produsele fizice comercializate online, in crestere cu peste 25% fata de volumul de 1,1 miliarde euro inregistrat in 2014, potrivit datelor raportului GpeC Romania pentru 2015.

In pofida avansului constant al sectorului local de comert electronic, majoritatea platilor sunt inca efectuate in numerar, in contextul in care, conform aceluiasi raport, circa 9 din 10 consumatori online din Romania opteaza pentru plata ramburs la livrarea produselor, acestia manifestand de multe ori neincredere sau, in cele mai multe cazuri, neavand optiunea de a efectua plata cu cardul la livrare.

DPD Romania este parte a DPDgroup, lider european in curieratul rutier. In Romania, DPD se afla in top 3 companii de curierat. Cu o echipa de peste 600 de angajati si francizori si avand acces la o retea europeana de 16.000 de sedii Pickup, DPD Romania livreaza anual 7 milioane de colete.

Sursa foto: Sursa Foto: Companie